Málokterý národ si tak moc libuje v tabulkových hodnotách objemu zavazadlového prostoru, jako právě my. Není proto divu, že většina automobilek, kromě údajů o spotřebě, servíruje pod nos českým zákazníkům i údaje o velikosti kufru, nakládacím otvoru, a tak dále. Jak je na tom ale Tesla a její nový laciný elektromobil, který by se mohl dříve či později začít objevovat i v ČR?
Když jsme se v roce 2016 poprvé dočkali oficiálních snímků nové Tesly Model 3, řadě potencionálních zákazníků naběhly vrásky na čele z kufru, jeho velikosti, otvírání a nákladového prostoru. Elektrický sedan možná působí elegantně, ale mnoho lidí nechápalo, proč Tesla nevsadila na otvírání ve stylu Liftback/Hatchback, jako v případě Modelu S?
Odpovědi proč se Tesla rozhodla právě pro tento typ otvírání zavazadlového prostoru jsme se nedočkali, ovšem příval nových recenzí od zákazníků naznačuje, že obavy z nedostatku úložných prostor či jejich špatné přístupnosti můžeme hodit za hlavu - Tesla Model 3 toho uveze hodně a přístup k zavazadlům není nijak komplikovaný.
To ostatně dokazuje i následující video nového Majitele Tesly Model 3, který nechal nahlédnout jak do předního úložného prostoru, tak do klasického kufru v zadní části vozu. A zatímco do přední části bez problému uložíte i menší cestovní kufru a stále vám zůstane nějaké to místo, vzadu je prostor královský.
Navíc na rozdíl od před-produkční verze je přístup do kufru velice jednoduchý a elegantní, za což může jak velký úhel do kterého se víko otvírá, tak snížená zadní hrana, díky níž se nakládací prostor markantně zvětšil. Při představování Modelu 3 údajně Musk prohlásil, že bude možné v jejím kufru převézt i klasické kolo - a podle všeho své slovo opět dodrží.
Z poměrně krátkého videa je ale možné vyčíst i pravděpodobnou odpověď na otázku "Proč právě tenhle styl otvírání kufru?". Tou odpovědí by mohla být prosklená střecha, která působí nádherně a hlavně jako jeden velký a nepřerušený celek.
V kontrastu s červenou barvou navíc vůz vypadá naprosto skvostně, možná nedosahuje takové ladnosti jako Model S, ovšem i tak se jedná o velice zdařilý vůz.
A co se českých zákazníků týče, v současné době Tesla pracuje na maximalizaci svých výrobních kapacit, aby byla schopna uspokojit objednávky na cca 450.000 těchto vozů, ovšem dříve nebo později by mohly některé vozy dorazit i do ČR a to zejména prostřednictvím společnosti Alza.cz.
Ta má už v současnosti v nabídce několik elektromobilů a ráda by svou nabídku do budoucna ještě rozšířila, jak nám potvrdil její zástupce během předváděcí jízdy v Tesle Model S.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.