Na Facebooku české Policie se objevily fotografie, které leckomu z vás doslova vyrazí dech. Jedná se totiž o reálné snímky nedávné nehody mezi novou Fabií Combi a dvojkovým Superbem.
Obyčejná nehoda to ale rozhodně není, protože přiložené fotografie ukazují něco, co bychom ani my v redakci nečekali. Třetí generace Fabie je přitom poměrně bezpečným autem (alespoň dle nárazových testů EuroNCAP), jenže vůz je doslova rozlomen na dvě půlky! Skoro to vypadá, jako by už auto bylo jednou bourané a někdo jej špatně svařil, jenže tomu tak opravdu není...
Nehoda se stala v pondělí 2.11. v Aviatické ulici kousek od Ruzyňského letiště (letiště Václava Havla). Dle Policie přejel řidič Fabie do protisměru, kde se střetl se Škodou Superb předchozí druhé generace. Náraz šel tak, že Superb svou levou přední částí z 30% trefil bok Fabie. Trefil se těsně za přední dveře, Fabii kompletně rozpáral a ta se v oblasti zadních sedáků kompletně rozlomila. A co myslíte, dopadla nehoda smrtí? Naštěstí nikoliv, z celé události vyvázl se zraněním jen řidič Fabie, který byl následně převezen do nemocnice.
"Nejhorší" na tom je, že bílý Superb dle vyšetřování ani nejel příliš vysokou rychlostí, nehoda se prý stala v rychlosti okolo 50 km/h. Nevíme jak vy, ale nás výsledné poškození Fabie III Combi hodně zarazilo, přičemž na tomto případu je jasně vidět, jak jsou dnešní vozy skvěle připravené především na čelní nebo boční náraz. Jenže, co když přijde náraz, který bude pod jiným úhlem a do míst, která nejsou v bezpečnostních testech zohledňována? Má posádka vůbec šanci na přežití, i když má takto moderní vůz? Na tyto otázky nedokážeme odpovědět, ale za nás doufáme, že se tohle nikomu dalšímu už nestane...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.