Česká policie poprvé použila zastavovací pásy, skončilo to fiaskem

, foto:
ar5 8. dubna 2015 11:30
Sdílej:

Práce dopravní a klasické Policie ČR je častým terčem kritiky, ale to, co nedávno převedla pražská PJM (Pohotovostní Motorizovaná Jednotka), je minimálně usměvné.

Asi již mnozí z vás slyšeli o nedávném případu, kdy zfetovaný mladík ukradl černou Škodu Octavii II Combi a při pokusu policistů jej na čerpací stanici zkontrolovat, začal ujíždět. Přiložené video jasně ukazuje, jak jeden z dvojice policistů jde k autu a než si stačí nasadit služební čepici, mladík sešlápne plyn až na podlahu.

Jedná se sice o klasickou honičku skrze Prahu, kterých je za poslední dobu celkem dost. Problém je však ten, že Policie ČR před nedávnem zakoupila zastavovací pásy za pět milionů korun. Ty mají sloužit proti řidičům odmítajícím zastavit na výzvu policistů. Právě zastavovací pásy naprosto selhaly, nebo spíše, selhali policisté, kteří mladíka pronásledovali.

Je s podivem, jak dopravní policie zastavuje řidiče za "prkotiny", jako je špatně čitelná registrační značka a nebo překročení rychlosti o 5 km/h mimo obec, ale na zfetovaného celostátně hledaného pachatele s ukradeným autem zkrátka nemá "koule". Po shlédnutí videa totiž asi každý z vás nabude dojmu, že pronásledování bylo špatnou komedií, a na místě řidiče policejní Octavie bych se styděl.

Samotné zastavovací pásy jsou dobré jen v případě, že hlídka dovede pachatale natlačit do požadovaného směru tak, aby přímo najel na hroty a došlo k propichu pneumatik. Jenže řidiči policejních vozů si jen čistě hráli na honěnou a doslova prošvihli několik šancí, jak ukradený a nebezpečně se řítící vůz zastavit.

Honička černé kradené Octavie začala v pražské Krči a pokračovala přes celé Modřany, Smíchov a skončila až na ulici Plzeňská. Mimochodem, poprvé byly zastavovací pásy použity v ulici Československého exilu, po druhé byly použity až na křižovatce ulic Plzeňská a Zahradníčkova a nebýt zátarasu ze služebních Octavií, možná by jim pachatel nakonec ujel, protože i přes jeho "stav" ujížděl celkem obstojně..

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.