Práce dopravní a klasické Policie ČR je častým terčem kritiky, ale to, co nedávno převedla pražská PJM (Pohotovostní Motorizovaná Jednotka), je minimálně usměvné.
Asi již mnozí z vás slyšeli o nedávném případu, kdy zfetovaný mladík ukradl černou Škodu Octavii II Combi a při pokusu policistů jej na čerpací stanici zkontrolovat, začal ujíždět. Přiložené video jasně ukazuje, jak jeden z dvojice policistů jde k autu a než si stačí nasadit služební čepici, mladík sešlápne plyn až na podlahu.
Jedná se sice o klasickou honičku skrze Prahu, kterých je za poslední dobu celkem dost. Problém je však ten, že Policie ČR před nedávnem zakoupila zastavovací pásy za pět milionů korun. Ty mají sloužit proti řidičům odmítajícím zastavit na výzvu policistů. Právě zastavovací pásy naprosto selhaly, nebo spíše, selhali policisté, kteří mladíka pronásledovali.
Je s podivem, jak dopravní policie zastavuje řidiče za "prkotiny", jako je špatně čitelná registrační značka a nebo překročení rychlosti o 5 km/h mimo obec, ale na zfetovaného celostátně hledaného pachatele s ukradeným autem zkrátka nemá "koule". Po shlédnutí videa totiž asi každý z vás nabude dojmu, že pronásledování bylo špatnou komedií, a na místě řidiče policejní Octavie bych se styděl.
Samotné zastavovací pásy jsou dobré jen v případě, že hlídka dovede pachatale natlačit do požadovaného směru tak, aby přímo najel na hroty a došlo k propichu pneumatik. Jenže řidiči policejních vozů si jen čistě hráli na honěnou a doslova prošvihli několik šancí, jak ukradený a nebezpečně se řítící vůz zastavit.
Honička černé kradené Octavie začala v pražské Krči a pokračovala přes celé Modřany, Smíchov a skončila až na ulici Plzeňská. Mimochodem, poprvé byly zastavovací pásy použity v ulici Československého exilu, po druhé byly použity až na křižovatce ulic Plzeňská a Zahradníčkova a nebýt zátarasu ze služebních Octavií, možná by jim pachatel nakonec ujel, protože i přes jeho "stav" ujížděl celkem obstojně..
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.