Nissan svůj elektromobil Leaf představí na vybraných trzích ještě letos, půjde zpočátku o místa, kde jsou elektromobily dotovány.
Jako první v Evropě si budou moci elektromobily užívat Nizozemci. K nim zamíří Leaf za plnou cenu, tedy necelých 33 tisíc euro (asi 850 tisíc korun), zákazníci ale ušetří během pěti let 6 tisíc euro na daních, což je asi 150 tisíc korun. U podnikatelů je sleva ještě výraznější, 19 tisíc euro, tedy půl milionu korun.
Dalšími trhy, na které Leaf přijde na začátku příštího roku, budou Velká Británie, Irsko a Portugalsko. Jde o státy, které nákup elektromobilu dotují přímo, cena se bude pohybovat po započtení dotace kolem 30 tisíc euro (750 tisíc korun), popřípadě adekvátní sumu v librách.
Vzhledem k tomu, že v ČR elektromobily dotovány nejsou, jen u podnikatelů jsou zproštěny z placení nepříliš vysoké silniční daně, nedá se očekávat, že by se Nissan do ČR s novým modelem příliš hnal.
Nissan Leaf dokáže na baterie dojet až 160 kilometrů a to rychlostí až 140 km/h. Motor má výkon 109 koní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.