Nejlidnatější americké město New York zažalovalo jihokorejské automobilky Hyundai a Kia. Tvrdí, že firmy se dopustily nedbalosti, protože prodávaly auta, která lze příliš snadno ukrást. Informovala o tom agentura Reuters.
Žaloba firmám vyčítá, že v letech 2011 až 2022 do většiny svých aut neinstalovaly imobilizéry, což podle ní bylo v rámci automobilového průmyslu "téměř unikátní". Podle žaloby to "otevřelo stavidla krádežím automobilů". K tomu přispěla rovněž videa na sociální síti TikTok, která ukazovala, jak snadné je auta bez imobilizéru ukrást.
New York se svou žalobou na automobilky Hyundai a Kia připojil k několika dalším americkým městům, včetně Baltimoru, Clevelandu, Milwaukee, San Diega a Seattlu. Žaloba New Yorku po firmách požaduje blíže nespecifikované odškodné.
Počet krádeží aut značek Hyundai a Kia v New Yorku se loni podle města zdvojnásobil. V prvních čtyřech měsících letošního roku pak bylo nahlášeno 977 krádeží těchto vozidel, zatímco ve stejném období loni to bylo 148 krádeží. Počty krádeží aut konkurenčních značek BMW, Ford, Honda, Mercedes, Nissan a Toyota v New Yorku se přitom v letošním roce snižují.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.