Toyota pokračuje v investicích do technologie plug-in hybrid (PHEV) a plánuje uvést modely, které ujedou zhruba 200 kilometrů na jedno nabití. Rozšíří tak svoji nabídku, která zahrnuje hybridy, plug-in hybridy s dojezdem asi 80 kilometrů, čistý elektromobil, vodíkový elektromobil, o další alternativu.
Nové pojetí plug-in hybridního pohonu tak bude mít blíž spíše ke klasickým elektromobilům, tedy BEV, avšak nabídne jejich praktičtější verzi – po vybití bude opět vůz fungovat jako samonabíjecí hybrid.
„Stále platí, že chceme pokračovat v našem přístupu, který nabízí více různých cest a nesoustředí se jen na jedinou. Přizpůsobujeme způsob elektrifikace potřebám zákazníků a jednotlivých regionů s využitím silných stránek a charakteristik každého typu vozidla,“ říká Hiroki Nakajima, výkonný viceprezident Toyoty.
Toyota do roku 2026 celosvětově rozšíří svoji současnou nabídku elektromobilů o 10 nových modelů. „Plánujeme uvést na trh BEV, které bude zcela odlišné od těch současných. Tato nová generace BEV znásobí dojezd díky použití baterií s mnohem vyšší účinností a zároveň nabídne design a jízdní výkon, který rozbuší srdce,“ slibuje Nakajima.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.