Francouzská automobilka Renault zvažuje, že bude vyrábět v Indii elektromobil pro masový trh, uvádějí podle ČTK zdroje agentury Reuters. Firma očekává, že trh s elektromobily tam z nízkého základu v příštích letech rychle poroste.
Renault podle zdrojů zvažuje, že bude v Indii vyrábět elektrickou verzi svého hatchbacku Kwid. Hatchback má dvouprostorovou karoserii s otevíratelnou, nahoře zavěšenou a výklopnou zadní částí s oknem.
Automobilový trh v Indii loni zaznamenal nejrychlejší růst ze všech velkých trhů. Elektromobily sice byly na cestě k tomu, aby tvořily jen méně než procento všech prodaných vozů, indická vláda ale stanovila, že do roku 2030 by to mělo být 30 procent. V poslední době navíc zaznamenala díky dotacím úspěch při získávání dodavatelů pro mezinárodní výrobce, uvedla agentura Bloomberg.
Renault nyní podle zdrojů studuje potenciální poptávku, ceny a schopnost postavit elektromobil s místními komponenty. Případné uvedení na trh bude zřejmě možné až ve druhé polovině roku 2024. Krok je součástí širšího plánu Renaultu na obnovení prodeje v zemi, kde automobilka zůstává zisková, přestože loni tam prodala méně aut než o rok dříve.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.