Francouzská automobilka Renault zvažuje, že bude vyrábět v Indii elektromobil pro masový trh, uvádějí podle ČTK zdroje agentury Reuters. Firma očekává, že trh s elektromobily tam z nízkého základu v příštích letech rychle poroste.
Renault podle zdrojů zvažuje, že bude v Indii vyrábět elektrickou verzi svého hatchbacku Kwid. Hatchback má dvouprostorovou karoserii s otevíratelnou, nahoře zavěšenou a výklopnou zadní částí s oknem.
Automobilový trh v Indii loni zaznamenal nejrychlejší růst ze všech velkých trhů. Elektromobily sice byly na cestě k tomu, aby tvořily jen méně než procento všech prodaných vozů, indická vláda ale stanovila, že do roku 2030 by to mělo být 30 procent. V poslední době navíc zaznamenala díky dotacím úspěch při získávání dodavatelů pro mezinárodní výrobce, uvedla agentura Bloomberg.
Renault nyní podle zdrojů studuje potenciální poptávku, ceny a schopnost postavit elektromobil s místními komponenty. Případné uvedení na trh bude zřejmě možné až ve druhé polovině roku 2024. Krok je součástí širšího plánu Renaultu na obnovení prodeje v zemi, kde automobilka zůstává zisková, přestože loni tam prodala méně aut než o rok dříve.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?