Francouzská automobilka Renault zvažuje, že bude vyrábět v Indii elektromobil pro masový trh, uvádějí podle ČTK zdroje agentury Reuters. Firma očekává, že trh s elektromobily tam z nízkého základu v příštích letech rychle poroste.
Renault podle zdrojů zvažuje, že bude v Indii vyrábět elektrickou verzi svého hatchbacku Kwid. Hatchback má dvouprostorovou karoserii s otevíratelnou, nahoře zavěšenou a výklopnou zadní částí s oknem.
Automobilový trh v Indii loni zaznamenal nejrychlejší růst ze všech velkých trhů. Elektromobily sice byly na cestě k tomu, aby tvořily jen méně než procento všech prodaných vozů, indická vláda ale stanovila, že do roku 2030 by to mělo být 30 procent. V poslední době navíc zaznamenala díky dotacím úspěch při získávání dodavatelů pro mezinárodní výrobce, uvedla agentura Bloomberg.
Renault nyní podle zdrojů studuje potenciální poptávku, ceny a schopnost postavit elektromobil s místními komponenty. Případné uvedení na trh bude zřejmě možné až ve druhé polovině roku 2024. Krok je součástí širšího plánu Renaultu na obnovení prodeje v zemi, kde automobilka zůstává zisková, přestože loni tam prodala méně aut než o rok dříve.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?