Škoda Octavia obhájila nejvyšší hodnocení ve zpřísněném testu Euro NCAP

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 9. prosince 2022, 23:50 Google+

ŠKODA OCTAVIA po upraveném hodnocení za ještě přísnějších podmínek testovacího roku 2022 úspěšně obhájila pětihvězdičkový výsledek v nezávislém evropském programu hodnocení nových vozů (Euro NCAP). Bestseller automobilky ŠKODA souhrnně dosáhl 81 % z maximálního počtu bodů. Tento výsledek bude platný v zemích Evropské unie, ve Velké Británii a v Norsku až do konce roku 2028. Maximální počet pěti hvězdiček v testu získaly i dvě předchozí generace modelu OCTAVIA. Od roku 2008 dosáhlo nejvyššího hodnocení všech 14 nových modelů značky ŠKODA.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda připravila Octavii pro náročnější, dynamickou verzi Sportline

Škoda připravila Octavii pro náročnější, dynamickou verzi Sportline | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Nejlepší výsledky za ochranu dospělých a dětí v autě, zvýšení skóre za asistenční systémy
Čtvrtá generace vozu ŠKODA OCTAVIA po zpřísnění podmínek testování úspěšně obhájila pětihvězdičkové hodnocení v referenčním testu Euro NCAP, který testuje bezpečnost při nárazu. Naplno tak potvrdila pověst jednoho z nejbezpečnějších vozů ve své třídě. Nejlepšího výsledku pěti hvězdiček dosáhl bestseller značky ŠKODA již po svém uvedení na trh v roce 2019. Nové hodnocení bude platit v zemích Evropské unie, ve Velké Británii a v Norsku až do konce roku 2028. OCTAVIA získala 86 % z maximálního možného počtu bodů za ochranu dospělých cestujících a 84 % za ochranu dětí. A pokud jde o hodnocení standardně dodávaných bezpečnostních asistenčních systémů, OCTAVIA dokonce vylepšila skóre oproti roku 2019 ze 79 % na 81 %.

Další modernizace bezpečnostní výbavy od léta 2022
V červnu 2022 ŠKODA AUTO vylepšila bezpečnostní výbavu modelu OCTAVIA. Od té doby jsou modely OCTAVIA i OCTAVIA COMBI standardně vybaveny centrálním airbagem mezi řidičem a spolujezdcem a kolenním airbagem řidiče. Nejnovější generace asistenčních systémů navíc automaticky spouští brzdný manévr v případě nebezpečí střetu na křižovatkách nebo kontaktu s cyklistou jedoucím napříč jízdním pruhem. Asistent rozpoznání únavy řidiče Driver Alert nyní vydává kromě vizuálního také zvukové varování.

Náročnější testy pro realističtější simulaci nehod
Testovací předpisy Euro NCAP, které platí od roku 2020, jsou náročnější než předchozí, podle kterých OCTAVIA čtvrté generace získala pětihvězdičkové hodnocení poprvé. Cílem provedených změn je dosáhnout ještě přesnější shody se skutečnými nehodami a znázornit jejich následky. Až do roku 2019 spočívala zkouška čelního střetu v nárazu vozidla do pevné stěny s deformovatelnou bariérou při rychlosti 64 km/h. Od začátku roku 2020 se při zkoušce používá pohyblivá bariéra o hmotnosti 1 400 kg jedoucí rychlostí 50 km/h proti protijedoucímu vozidlu, které rovněž jede rychlostí 50 km/h. Kromě toho se na místě řidiče používá nová generace zkušební figuríny THOR-50M (Test device for Human Occupant Restrain). Na figuríně bylo dosaženo významných pokroků v oblasti biologické věrnosti a snímání a odpovídá průměrnému dospělému muži o hmotnosti 76,6 kg. Při bočním nárazovém testu byla rychlost bariéry zvýšena z 50 km/h na 60 km/h, přičemž její hmotnost narostla o 100kg na 1400 kg. Tyto změny znamenají, že množství kinetické energie, které musí testované vozidlo bezpečně absorbovat, je o 55 % větší než dříve.

Zvýšily se také požadavky na autonomní nouzové brzdění, aby například zahrnovalo více typů
křižovatek a také ochranu před srážkou s cyklistou, který přejíždí silnici v pravém úhlu ke směru jízdy a vyjíždí zpoza překážky. Rozsah rychlostí pro scénáře autonomního brzdění byl rozšířen o 10 a 15 km/h. Nově se vyhodnocuje také bezpečnost po nehodě. To mimo jiné zahrnuje podporu
zapojených záchranných složek prostřednictvím bezpečnostních informací v pěti jazycích a funkci eCall+ pro automatickou komunikaci s připojenými záchrannými složkami. Testována je také multikolizní brzda a asistent rozpoznání únavy řidiče Driver Alert, který poskytuje audiovizuální varování. Konečný výsledek vychází z kombinace jednotlivých hodnocení ve čtyřech kategoriích: ochrana dospělých cestujících, ochrana dětí, ochrana zranitelných účastníků silničního provozu a bezpečnostní asistenční systémy.

Testy Euro NCAP od roku 1997
Evropský program hodnocení nových automobilů (Euro NCAP) se sídlem v belgické Lovani je program založený v roce 1997 ministerstvy dopravy, automobilovými kluby, pojišťovacími asociacemi a výzkumnými ústavy z osmi evropských zemí. Provádí nárazové zkoušky současných vozů a hodnotí jejich aktivní a pasivní bezpečnost, a rovněž bezpečnost při záchraně a vyprošťování. Zatímco původně se hodnotily pouze výsledky nárazových testů, nyní má v celkovém hodnocení větší váhu hodnocení aktivních bezpečnostních systémů a také asistenčních systémů řidiče. Až do roku 2019 se kritéria hodnocení zpřísňovala každé dva roky. Od roku 2020 platí tříleté intervaly, které nyní zahrnují nejen scénáře aktivní a pasivní bezpečnosti, ale také aspekty terciární bezpečnosti, jako je tísňové volání a informace pro integrovaný záchranný systém o vozidlech poškozených nehodou.

Vytisknout

Diskuze: Škoda Octavia obhájila nejvyšší hodnocení ve zpřísněném testu Euro NCAP

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ford Mustang Shelby GT 500 - Eleanor

V kůži Nicolase Cage, aneb v Čechách je k mání Eleanor, její cena Vás asi zarazí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud