Produktová značka GTX ztělesňuje sportovní vrcholné modely rodiny Volkswagen ID. V uplynulém roce představené modely ID.4 GTX a ID.5 GTX s pohonem všech kol dvěma elektromotory jsou nyní k dispozici s ještě rozsáhlejší sériovou výbavou, která umocňuje jejich sportovní charakter. Nové černé a červené designové prvky navíc naznačují, jak budou vypadat také další modely GTX, které budou nabízeny ve všech modelových řadách ID. Vylepšené modely lze objednávat, a to za ceny již od 1 597 900 Kč (ID.4 GTX) a 1 656 900 Kč (ID.5 GTX).
Volkswagen pokračuje ve vylepšování sportovních modelů GTX. Nyní je součástí jejich sériové výbavy výbavový prvek „Zatmavená zadní okna“, který se dosud dodával na přání. Ve spojení se sériovým paketem Comfort Plus GTX tak zákazníci získají mimo jiné determální sklo čelního okna, tmavě tónovaná skla zadních bočních oken a zadního okna, vyhřívání předních sedadel, po dvou rozhraních USB-C vpředu a vzadu, nově s nabíjecím výkonem až 45W, variabilní středovou konzolu a klimatizaci „Air Care Climatronic“ s aktivním kombinovaným filtrem, stacionární klimatizaci a třízónovou regulaci teploty.
Červená a černá znamenají GTX. Zákazníci naleznou několik novinek také v interiéru. Přístrojová deska a výplně dveří jsou nyní černé. Sportovního ducha vizuálně umocňuje červené prošívání v celém interiéru, mj. na černém koženém volantu. Také na přání dodávaná sportovní sedadla (paket Top Sport Plus Interiér) jsou navíc zdobena červeným jednoduchým a dvojitým prošíváním, lemováním a logem. Naproti tomu exteriér zvýrazňuje leskle černá barva, kterou nyní září lišty střešního rámu, střešní sloupky C, kryty vnějších zpětných zrcátek a difuzor. Na přání jsou k dispozici elegantní, leskle černá 21“ kola. Uvedené prvky vytvářejí společně se sériově dodávanou černě lakovanou střechou a tmavě tónovanými skly oken progresivní a současně elegantní vzhled.
GTX jako recept na úspěch. Sportovní produktová značka GTX se svými plně elektrickými výkonnými modely je součástí portfolia společnosti Volkswagen již více než rok. Tyto dynamické vozy kombinují elektromobilitu, trvalou udržitelnost a inteligentní sportovnost. Jejich dynamický design také zdůrazňuje zvláštní charakter a rozpoznávací hodnotu vysoce kvalitních modelů GTX.
„Úspěch modelů ID.4 GTX a ID.5 GTX potvrzuje správnost naší strategie, která spočívá v samostatném postavení produktové značky GTX na trhu. Oba modely mají v příslušných modelových řadách podíl téměř 40 procent,“ říká Silke Bagschiková, vedoucí prodeje a marketingu pro rodinu ID. „Nabídku této produktové značky budeme postupně rozšiřovat a v budoucnosti bude mít svou variantu GTX každý model ID. – od ID.3 až po ID. Buzz.“
Sportovní výkony a praktičnost pro každodenní provoz díky pohonu všech kol 4MOTION se dvěma elektromotory. Modely GTX jsou vybaveny dvěma elektromotory, jedním na přední a jedním na zadní nápravě. Oba elektromotory společně zajišťují elektrický pohon s nejvyšším celkovým výkonem 220 kW (299 k) a točivým momentem 460 N.m. Synchronní elektromotor s trvalými magnety na zadní nápravě poskytuje nejvyšší výkon 150 kW (204 k) a maximální točivý moment 310 N.m. Na přední nápravě je uložen asynchronní elektromotor s nejvyšším výkonem 80 kW (109 k) a točivým momentem 162 N.m. Tento elektromotor je mimořádně kompaktní a lehký, snáší krátkodobá přetížení a způsobuje minimální ztráty v režimu bez přívodu elektrické energie. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 180 km/h. Nejvyšší přípustná hmotnost brzděného přívěsu je u obou modelů GTX 1400 kilogramů při stoupání 8 %, a je tak o 200 kilogramů větší než u variant s pohonem zadních kol.
Manažer jízdní dynamiky se speciálně vyvinutým softwarem. Inteligentní řízení pohonu se dvěma elektromotory má v modelech ID.4 GTX a ID.5 GTX na starosti manažer jízdní dynamiky. Značkou Volkswagen speciálně vyvinutý software se přitom vždy zaměřuje na to, aby vůz dosahoval optimální úrovně hospodárnosti, dynamiky a jízdní stability. V mnoha případech zajišťuje pohon pouze elektromotor na zadní nápravě. Jakmile řidič požaduje sportovní jízdu nebo je nutná ještě vyšší trakce, připojí se k pohonu asynchronní elektromotor na přední nápravě. K tomu dojde plynule během několika setin sekundy, aniž by to řidič zaznamenal. V závislosti na zvoleném jízdním režimu není prostřednictvím manažera jízdní dynamiky řízen pouze pohon, ale také veškeré regulační systémy brzd, řízení a podvozku.
Elektromobilita je nyní uživatelsky ještě přívětivější. ID.4 GTX nabízí dojezd až 495 kilometrů (WLTP), ID.5 GTX až 508 kilometrů (WLTP). Maximální nabíjecí výkon je u obou modelů až 135 kW. Vysokonapěťová akumulátorová baterie s kapacitou 77 kWh se nabije z 5 na 80 procent za pouhých 36 minut. Tím se dojezd prodlouží o dalších 337 kilometrů u modelu ID.4 GTX, resp. o 376 kilometrů u modelů ID.5 GTX (oba údaje podle metodiky WLTP). Při cestování na dlouhé vzdálenosti podporuje řidiče inteligentní plánovač tras pro elektromobily. Navigační systém může na trase naplánovat i větší počet zastávek, aby vůz dojel do cíle co nejdříve. Itinerář se navíc průběžně přizpůsobuje měnícím se podmínkám. Pokud například jede řidič velmi hospodárně, nebude muset dělat krátkou přestávku kvůli nabíjení.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.