VISION 7S je první konkrétní ukázkou zcela nového modelu značky ŠKODA s novým designovým jazykem. Čistě elektrické SUV nabízí velkorysý prostor až pro sedm cestujících a řadu Simply Clever prvků. ŠKODA AUTO tak rozšiřuje své produktové portfolio a zákaznickou základnu. Studie na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen má baterii s kapacitou 89 kWh, která umožňuje dojezd více než 600 km v režimu WLTP.
Nový designový jazyk, nové logo, změna firemní identity Pro éru elektromobility a digitalizace vytvořila ŠKODA AUTO nový designový jazyk, který bude postupně zaváděn od příštího roku. Vyznačuje se jasnými minimalistickými liniemi, které zdůrazňují jednoduchost a kvalitu nových modelů ŠKODA. Charakteristickými prvky nového designového jazyka jsou nová příď vozu s tzv. maskou Tech-Deck Face a udržitelné materiály použité v interiéru.
Nové logo značky ŠKODA je prezentováno bez plastické 3D grafiky. ŠKODA AUTO tak reaguje na rostoucí přesun marketingových a komunikačních aktivit z tisku na internet. Velkou změnou prošla také firemní identita. ŠKODA AUTO bude používat dva různé odstíny zelené: smaragdovou a elektrickou zelenou, které symbolizují ekologii, udržitelnost a elektromobilitu.
Ambiciózní cíle udržitelnosti v celém hodnotovém řetězci V oblasti výroby je ŠKODA AUTO silným zastáncem trvalé udržitelnosti v celém hodnotovém řetězci. ŠKODA AUTO tak využívá elektřinu z obnovitelných zdrojů a například v Mladé Boleslavi přímo vyrábí baterie, což zásadně snižuje nároky na přepravu. Kromě toho jsou zde pro transportní účely využívány také dva nákladní vozy s elektrickým pohonem. Od roku 2030 mají být vozidla v českých a indických závodech vyráběna s nulovými emisemi. V čele stojí závod ve Vrchlabí, který vyrábí CO2 neutrálně již od roku 2020.
Značka ŠKODA se také důsledně zaměřuje na udržitelnost svých produktů. Například ENYAQ iV využívá více než 13 kg recyklovaných plastů získaných z obalů starých baterií a nárazníků. Podíl recyklovaných materiálů činí u oceli použité při výrobě karoserie 40 %, v případě hliníku dokonce 60 %. Boční okna vozu ENYAQ iV tvoří z 20 % recyklované sklo. V interiéru nabízí ENYAQ iV potahy sedadel vyrobené ze 40 % z přírodní vlny a z 60 % z recyklovaných PET lahví.
Při realizaci svých ambiciózních cílů v oblasti udržitelného rozvoje se ŠKODA AUTO zároveň spoléhá na podporu Poradního výboru pro udržitelný rozvoj. Pět členů nezávislého a nestranného grémia disponujících mezinárodními zkušenostmi přináší nové podněty a návrhy týkající se aktuálních a budoucích opatření v oblasti udržitelného rozvoje. Tímto způsobem podporují rozmanitější dialog o tématech udržitelného rozvoje mezi automobilkou a dalšími zainteresovanými subjekty.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?