Peugeot představuje své technické specialisty, kteří mají na starosti montáž a testování baterií používaných v elektrifikovaných vozech, a to jak osobních, tak užitkových.
Tito odborníci před nástupem do továren automobilky ve Španělsku, na Slovensku nebo ve Francii absolvují rozsáhlé specializované školení. Podrobnou přípravou však procházejí i baterie, které se do vozů montují. Každá z nich je pečlivě testována, aby byla zaručena její spolehlivost, výkon a dlouhá životnost.
Montáž každého bateriového modulu (předem sestavených článků a komponentů) o kapacitě 50 kWh trvá technikům přibližně 60 minut. Montáž bateriových modulů o kapacitě 75 kWh zabere 90 minut. Před instalací do elektrifikovaného vozu Peugeot se baterie musí podrobit přísným testům kvality. Díky tomu mají baterie po 8 letech nebo 160 000 kilometrech zajištěnu záruku minimální kapacity 70 %.
Proces testování každé baterie trvá 15 minut a je nezbytný pro povolení její instalace do vozidla.• Prvním simulačním testem je kontrola správné funkce baterie po montáži; • Výkonnostní test pak simuluje její fungování při plném výkonu; • Poslední zkouškou je zkouška těsnosti. Baterie je natlakována, aby bylo možné sledovat případné úniky, které lze zjistit sledováním poklesu tlaku. Správné utěsnění zabrání vniknutí vody nebo nečistot dovnitř článků baterie a nedojde ke zhoršení jejího výkonu nebo životnosti.
Do roku 2025 bude 100 % modelů Peugeot elektrifikováno. To přinese výrazné zvýšení počtu baterií. Automobilka předpokládá, že už v roce 2022 budou její týmy montovat měsíčně až 10 000 baterií do osobních vozů a až 7 000 baterií do užitkových vozů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.