Podle aktuálního průzkumu Direct pojišťovny má auto 89 % oslovených domácností. Pokud by o něho lidé na nějaký čas přišli, nejvíc by jim chybělo při cestách na výlety a za rodinou. Direct uspořádal průzkum u příležitosti spuštění Garance mobility, díky které mají klienti pojišťovny náhradní auto zdarma.
Zůstat bez auta kvůli tomu, že musí na opravu? Pro většinu lidí komplikace, která jim překope plány na několik týdnů. Podle průzkumu Direct pojišťovny by auto lidem nejvíc chybělo při cestách na dovolenou a výlety. „Že by jim auto scházelo, uvedlo 88 % lidí, zbytek by se bez něho obešel. Naopak nejméně, jen 59 % respondentům, by auto chybělo při cestách do práce nebo do školy,“ popsala výsledky průzkumu mluvčí Directu Nela Maťašeje.
Jako další situace, kdy by auto chybělo, uvedli:- cestu za příbuznými/přáteli/známými (84 %)- cestu za nákupy (83 %)- převoz rodiny (82 %)- cestu za zábavou, víkendové akce (74 %)- cestu za doktory (72 %)
Pro starší z menšího města Z průzkumu také vyplynulo, že potřeba využívat auto se zvyšuje s věkem. A zároveň klesá s velikostí obce či města. „Lidem z menších obcí by auto chybělo výrazněji než z velkých měst. Je to vidět hlavně u cest do práce a školy nebo za doktory,“ popsala výsledky Maťašeje. Z průzkumu také vyplynulo, že 89 % oslovených lidí auto má nebo žije v domácnosti, kde auto je.
Náhradní auto zdarma Direct pojišťovna uspořádala tento průzkum u příležitosti spuštění Garance mobility, díky které mají klienti náhradní vozidlo zdarma, pokud ho opravují v servisech Direct auto. Situace, kdy zůstanou bez auta, jim tedy nehrozí.
„Je to revoluční krok. Do teď totiž bylo možné si náhradní auto jen připojistit. Zdarma ho nikdo nenabízí. Naši klienti tak nemusejí mít strach, že jim bude auto scházet, když ho budou potřebovat,“ podotkla Maťašeje.
V průzkumu odpovídalo 500 respondentů ve věku 15 až 64 let.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.