Gumbalkan deník z cest, den druhý

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 4. července 2022, 02:10 Google+

Dnes jsme přejeli ze Slovenska do Maďarska, kde jsme si konečně vyzkoušeli první off-road. Auta stále fungují, ale už máme první závady.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Gumbalkan

Gumbalkan | foto: Petr Ferdics

Sdílejte článek

V dopoledních hodinách jsme vyjeli z Košic a zamířili do sousedního Maďarska. Místní silnice jsou v otřesném stavu a vozy dostávají zabrat. Potkali jsme pár účastníků našeho zájezdu, kteří řešili defekt v lepším případě a upadlý výfuk v případě horším.

Jeden z checkpointů nás vedl na hrad. Navigace nás vyšplouchla a zavedla nás k zákazu vjezdu. Možnosti jsme měli tři. Ignorovat zákaz, vrátit se pár kilometrů zpět a nebo to střihnout po lesní cestě. Vyhrála možnost číslo tři a vydali jsme se zkratkou po polňačce. Hned při najíždějí na tuto cestu jsme o zem pokřtili levý práh. Dalších přibližně 500 metrů jsme pokračovali poměrně snadně s občasným škrtáním břichem o zem, až jsme narazili na zapadlý Land Rover.

img-responsive

Gumbalkan | foto: Petr Ferdics

Poměrně nevinně vypadající zablácená louže se proměnila v hlubokou bahenitou past, kde nepomohl ani náhon na všichna čtyři kola. Půjčili jsme klukům lopatku a po chvíli hrabání se šlo na věc. V pěti chlapech jsme si Lanďáka opřeli a po pár pohoupáních byl venku.

img-responsive

Gumbalkan | foto: Petr Ferdics

My jsme si s Fabií a BMW najeli lépe a způsob alá Jeremy Clarkson, výkon a rychlost , jsme dali bez problémů. Tedy bez problémů... Nechali jsme od BMW na zemi přední podběh, ale projeli jsme bez zapadnutí. Cesta k hradu byla šotolinová s hrubými kamínky, kterou nevydrželo přední kolo od Fordu Streat. Na hradním parkovišti bylo okolo dvacítky Gumbalkár.

img-responsive

Gumbalkan | foto: Petr Ferdics

Dále z hradu jsme jeli po příšerných silnicích, po kterých se jelo hůře, než po šotolinové cestě k hradu. Po chvíli jsme tyto silnice, snad desáté třídy , opustili a vydali se na cesty přes lesy. Zde vozy dostaly neuvěřitelně zabrat. Každou chvíli jsme drhli podlahou o zem a navzájem se chválili za to, že jsme vyrobili tak bytelný kryt pod olejovou vanou. 20kilometrová etapa lesními cestami byla neskutečná zábava a neustále jsme žasli, co všechno dokáže projet rodinné kombi s nízkým podvozkem. Bohužel si náročný terén vybral svou daň a u BMW nám vytekli oba zadní tlumiče. V terénu nám to nevadí, ale jakmile jsme se dostali zpět na zpevněné silnice, nastal problém. Jízda , spíš než sportovně laděné Němečeké auto, připomíná na vlnách se houpající parník.

Pokračování příště....

Za super zážitky děkujeme:

Firma Topkaravany, Roudnice nad Labem: specialista na prodej, pronájem a servis karavanů

Společnost Arriva: jedna z největších dopravních společností v Evropě

Podřipská tenisová škola

Společnost Normfest, s.r.o.:partner ve věci servisní a údr. chemií, nářadí, vybavení dílen a spotřebního materiálu.

Vytisknout

Diskuze: Gumbalkan deník z cest, den druhý

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus LC 500

TEST: Lexus LC 500 Bespoke Build – šikmooký zabiják, který se zapíše do dějin

Porsche 911 GT3 RS

Nekompromisně navrženo pro maximální výkon, to je nové Porsche 911 GT3 RS

Mercedes-Benz 6.0 AMG Hammer Coupe

Cena za exkluzivní Mercedes-Benz 6.0 AMG Hammer Coupe se vyšplhala do astronomických výšin

Honda Monkey 125

Test Honda Monkey 125, zábavný parťák pro ty, kteří se neberou vážně

Brabus EQS

Nová doba, Brabus nesází na výkon a rychlost, ale na něco úplně jiného

vodíkový pohon

V Británii testují provoz užitkových aut na vodík

Food Truck Alfréd

Krásná děvčata a jejich Food Truck Alfréd

Ford Focus ST X

TEST: Modernizovaný Ford Focus ST X – nejlepší "daily hothatch" na trhu?

HONDA CRF125F

HONDA CRF125F, modelový rok 2023

Porsche Taycan

Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

HONDA CRF110F

HONDA CRF110F, modelový rok 2023

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

Honda CRF50F

Honda CRF50F, modelový rok 2023

ford fiesta

TEST: Ford Fiesta ST-line X – hravý prcek (nejen) do města, který jezdí do 5 l/100km

Toyota Mirai

Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

reklama

Doporučujeme

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cena za exkluzivní Mercedes-Benz 6.0 AMG Hammer Coupe se vyšplhala do astronomických výšin

  2. Nová doba, Brabus nesází na výkon a rychlost, ale na něco úplně jiného

  3. V Británii testují provoz užitkových aut na vodík

  4. Nekompromisně navrženo pro maximální výkon, to je nové Porsche 911 GT3 RS

  5. TEST: Lexus LC 500 Bespoke Build – šikmooký zabiják, který se zapíše do dějin

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud