Dnes jsme přejeli ze Slovenska do Maďarska, kde jsme si konečně vyzkoušeli první off-road. Auta stále fungují, ale už máme první závady.
V dopoledních hodinách jsme vyjeli z Košic a zamířili do sousedního Maďarska. Místní silnice jsou v otřesném stavu a vozy dostávají zabrat. Potkali jsme pár účastníků našeho zájezdu, kteří řešili defekt v lepším případě a upadlý výfuk v případě horším.
Jeden z checkpointů nás vedl na hrad. Navigace nás vyšplouchla a zavedla nás k zákazu vjezdu. Možnosti jsme měli tři. Ignorovat zákaz, vrátit se pár kilometrů zpět a nebo to střihnout po lesní cestě. Vyhrála možnost číslo tři a vydali jsme se zkratkou po polňačce. Hned při najíždějí na tuto cestu jsme o zem pokřtili levý práh. Dalších přibližně 500 metrů jsme pokračovali poměrně snadně s občasným škrtáním břichem o zem, až jsme narazili na zapadlý Land Rover.
Poměrně nevinně vypadající zablácená louže se proměnila v hlubokou bahenitou past, kde nepomohl ani náhon na všichna čtyři kola. Půjčili jsme klukům lopatku a po chvíli hrabání se šlo na věc. V pěti chlapech jsme si Lanďáka opřeli a po pár pohoupáních byl venku.
My jsme si s Fabií a BMW najeli lépe a způsob alá Jeremy Clarkson, výkon a rychlost , jsme dali bez problémů. Tedy bez problémů... Nechali jsme od BMW na zemi přední podběh, ale projeli jsme bez zapadnutí. Cesta k hradu byla šotolinová s hrubými kamínky, kterou nevydrželo přední kolo od Fordu Streat. Na hradním parkovišti bylo okolo dvacítky Gumbalkár.
Dále z hradu jsme jeli po příšerných silnicích, po kterých se jelo hůře, než po šotolinové cestě k hradu. Po chvíli jsme tyto silnice, snad desáté třídy , opustili a vydali se na cesty přes lesy. Zde vozy dostaly neuvěřitelně zabrat. Každou chvíli jsme drhli podlahou o zem a navzájem se chválili za to, že jsme vyrobili tak bytelný kryt pod olejovou vanou. 20kilometrová etapa lesními cestami byla neskutečná zábava a neustále jsme žasli, co všechno dokáže projet rodinné kombi s nízkým podvozkem. Bohužel si náročný terén vybral svou daň a u BMW nám vytekli oba zadní tlumiče. V terénu nám to nevadí, ale jakmile jsme se dostali zpět na zpevněné silnice, nastal problém. Jízda , spíš než sportovně laděné Němečeké auto, připomíná na vlnách se houpající parník.
Pokračování příště....
Za super zážitky děkujeme:
Firma Topkaravany, Roudnice nad Labem: specialista na prodej, pronájem a servis karavanů
Společnost Arriva: jedna z největších dopravních společností v Evropě
Podřipská tenisová škola
Společnost Normfest, s.r.o.:partner ve věci servisní a údr. chemií, nářadí, vybavení dílen a spotřebního materiálu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?