Gumbalkan deník z cest, den druhý

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 4. července 2022, 02:10 Google+

Dnes jsme přejeli ze Slovenska do Maďarska, kde jsme si konečně vyzkoušeli první off-road. Auta stále fungují, ale už máme první závady.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Gumbalkan

Gumbalkan | foto: Petr Ferdics

Sdílejte článek

V dopoledních hodinách jsme vyjeli z Košic a zamířili do sousedního Maďarska. Místní silnice jsou v otřesném stavu a vozy dostávají zabrat. Potkali jsme pár účastníků našeho zájezdu, kteří řešili defekt v lepším případě a upadlý výfuk v případě horším.

Jeden z checkpointů nás vedl na hrad. Navigace nás vyšplouchla a zavedla nás k zákazu vjezdu. Možnosti jsme měli tři. Ignorovat zákaz, vrátit se pár kilometrů zpět a nebo to střihnout po lesní cestě. Vyhrála možnost číslo tři a vydali jsme se zkratkou po polňačce. Hned při najíždějí na tuto cestu jsme o zem pokřtili levý práh. Dalších přibližně 500 metrů jsme pokračovali poměrně snadně s občasným škrtáním břichem o zem, až jsme narazili na zapadlý Land Rover.

img-responsive

Gumbalkan | foto: Petr Ferdics

Poměrně nevinně vypadající zablácená louže se proměnila v hlubokou bahenitou past, kde nepomohl ani náhon na všichna čtyři kola. Půjčili jsme klukům lopatku a po chvíli hrabání se šlo na věc. V pěti chlapech jsme si Lanďáka opřeli a po pár pohoupáních byl venku.

img-responsive

Gumbalkan | foto: Petr Ferdics

My jsme si s Fabií a BMW najeli lépe a způsob alá Jeremy Clarkson, výkon a rychlost , jsme dali bez problémů. Tedy bez problémů... Nechali jsme od BMW na zemi přední podběh, ale projeli jsme bez zapadnutí. Cesta k hradu byla šotolinová s hrubými kamínky, kterou nevydrželo přední kolo od Fordu Streat. Na hradním parkovišti bylo okolo dvacítky Gumbalkár.

img-responsive

Gumbalkan | foto: Petr Ferdics

Dále z hradu jsme jeli po příšerných silnicích, po kterých se jelo hůře, než po šotolinové cestě k hradu. Po chvíli jsme tyto silnice, snad desáté třídy , opustili a vydali se na cesty přes lesy. Zde vozy dostaly neuvěřitelně zabrat. Každou chvíli jsme drhli podlahou o zem a navzájem se chválili za to, že jsme vyrobili tak bytelný kryt pod olejovou vanou. 20kilometrová etapa lesními cestami byla neskutečná zábava a neustále jsme žasli, co všechno dokáže projet rodinné kombi s nízkým podvozkem. Bohužel si náročný terén vybral svou daň a u BMW nám vytekli oba zadní tlumiče. V terénu nám to nevadí, ale jakmile jsme se dostali zpět na zpevněné silnice, nastal problém. Jízda , spíš než sportovně laděné Němečeké auto, připomíná na vlnách se houpající parník.

Pokračování příště....

Za super zážitky děkujeme:

Firma Topkaravany, Roudnice nad Labem: specialista na prodej, pronájem a servis karavanů

Společnost Arriva: jedna z největších dopravních společností v Evropě

Podřipská tenisová škola

Společnost Normfest, s.r.o.:partner ve věci servisní a údr. chemií, nářadí, vybavení dílen a spotřebního materiálu.

Vytisknout

Diskuze: Gumbalkan deník z cest, den druhý

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

mazda 6

Svazu dovozců oznámil lednová čísla

Citroen C5X

TEST: Citroen C5X 1.6 PureTech 180 Shine – návrat ke kořenům se spoustou inovací

Ferrari Purosangue

Akcie Ferrari letí nahoru, na nový model se bude čekat dlouho

Škoda Superb

Škoda se vyjádřila k výrobě v českých továrnách

Škoda Enyaq RS IV

Škoda Enyaq RS iV drží rekord 7,351 km dlouhým driftem

Ilustrační fotografie

První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

Škoda Vision 7S

Další rána pro Škodu? Do hry vstupuje indická vláda

Ilustrační foto

Evropská komise počítá v tisících Kč, výrobci v desítkách tisíc, Česko Euro 7 zatím nepodpoří

Ilustrační foto

Havarijní pojištění znevýhodňuje elektromobily. Kdo může očekávat bonusy a jaké?

Prosklená budova ředitelství automobilky Renault v Boulogne-Billancourt

Renault interní duel s Nissanem podle Japonců prohrál

Lada Vesta Sport

Ladu trápí problém, zákazníkům nepomůže ani příplatek

Toyota RAV4 PHEV

Expert Toyoty: Elektromobily svět nespasí, klíčem je lithium

Lexus UX 300e

TEST: Lexus UX300e – prémiový crossover na baterky připomínající malý tank

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Elon Musk předpověděl, kdo asi bude největším konkurentem Tesly

Rolls-Royce Cullinan

Český dealer Rolls-Royce prozradil čísla

reklama

Doporučujeme

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ladu trápí problém, zákazníkům nepomůže ani příplatek

  2. První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

  3. Evropská komise počítá v tisících Kč, výrobci v desítkách tisíc, Česko Euro 7 zatím nepodpoří

  4. Renault interní duel s Nissanem podle Japonců prohrál

  5. Škoda se vyjádřila k výrobě v českých továrnách

  6. Havarijní pojištění znevýhodňuje elektromobily. Kdo může očekávat bonusy a jaké?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud