Konečně jsme se dočkali a nastal den D. Dnes v 11:00 h byl oficiální start Letní edice Gumbalkanu. Dle signálu a únavy z cest vám budeme přinášet zážitky z tohoto low cost dobrodružství.
Den D - 19 h
Abychom nemuseli z Prahy vyrážet již v 5 h ráno, raději jsme vyrazili o den dříve. Okolo 16.h pro mě přijel kolega a nastal první problém. Kvůli většímu počtu zavazadel jsme museli předkládat rakev a kufr. Po necelé půlhodině různého přehazování se dílo podařilo a mohli jsme vyrazit.
Na hradecké dálnici jsme konečně otevřeli obálku od ředitelství Gumbalkanu a mohli začít pročítat Road Book a ne jen pár ofocených stránek, co nám poslali kamarádi ze spřátelené posádky jedoucí Škodou Fabií. Kromě Road Booku byly v obálce i samolepky, které jsme museli ihned nalepit. Zastavili jsme na první benzínce a v silném větru samolepky nalepili. Moc dobře to nešlo, byly trochu zmuchlané, ale aspoň drží dobře a autu sluší. Po nalepení samolepek jsme dostali závodní náladu a též naše BMW jako by ožilo a lépe táhlo.
Den DDen D
První noc jsme strávili na půli cesty nedaleko Šumperka a ráno v 7:00 h jsme vyjeli směr Ostrava a následně Bílá na start. Po příjezdu na místo jsme se nestačili divit, kolik vozů s velice bizarními úpravami se může sejít na jednom místě. Je rozdíl vidět vozy na fotkách a pak na vlastní oči.
Pár minut po startu jsme projeli hranice se Slovenskem a směřovali směr Žilina. Tu jsme v odpolední špičce projeli přískokem skok a zamířili jsme do Nezbudské Lúčky na trajekt přes řeku Vah. Tady jsme potkali asi 10 kolegů s Gulban kárama, se kterými jsme čekali asi hodinu, než se na nás konečně dostala řada. Samotná plavba zabrala sotva 5 minut a my mohli frčet dál na východ.
Již první den kolegům z jejich zánovní Škody Fabie upadly oba prahy. Následovala blesková návštěva zdejšího hobby marketu, kde se zakoupila montážní pěna, jejiž pomocí jsou nyní prahy jako nové a může se pokračovat....
Děkujeme sponzorům
Firma Topkaravany Roudnice nad Labem: specialista na prodej, pronájem a servis karavanů.
Společnost Arriva: jedna z největších dopravních společností v Evropě
Podřipská tenisová škola
Společnost Normfest, s.r.o.:partner ve věci servisní a údr. chemií, nářadí, vybavení dílen a spotřebního materiálu
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.