Prestižní ocenění Car Design Award 2022 si letos z milánského ADI Design Musea odváží koncepční elektrický model Toyota Compact Cruiser EV z návrhářského centra Toyota ED2 v Nice. Cenu designéři Toyoty dostali v rámci milánského týdne designu a světově proslulého milánského veletrhu nábytku Salone Internazionale del Mobile.
Compact Cruiser EV staví na tradičních prvcích Toyoty v oblasti terénních vozů a je navržen pro lidi žijící ve městech, kteří rádi provozují outdoorové volnočasové aktivity. S jedinečným a atraktivním elektromobilem s pohonem všech kol jsou schopní dostat se odkudkoliv kamkoli.
„Po počátečním seznámení s elektromobily budou lidé žádat bezemisní vozidla, která o nich něco vypovídají a vyjadřují jejich životní styl. A dokonalým příkladem tohoto trendu je Compact Cruiser EV,“ uvedl generální ředitel Toyota Design Simon Humphries.
Robustní a odolný exteriér konceptu si řadu stylistických prvků vypůjčil od legendárního Land Cruiseru první generace, jako například kultovní off-roadovou siluetu nebo jednoduché a pevné panely karoserie.
„Jako předsedkyně poroty mohu podotknout, že letos se Toyota dostala mezi finalisty ve všech kategoriích této soutěže. V kategorii designový jazyk značky, Aygo X v kategorii sériově vyráběných vozů a pak samozřejmě Compact Cruiser EV, vítěz kategorie koncepčních vozů,“ dodala předsedkyně poroty Silvia Baruffaldiová z magazínu Auto&Design.
Soutěž Car Design Award, kterou v roce 1984 založil Fulvio Cinti, zakladatel a více než 30 let šéfredaktor magazínu Auto&Design, je rozdělena do tří kategorií: sériově vyráběná vozidla, koncepční vozy a designový jazyk značky. O vítězích Car Design Award rozhoduje mezinárodní porota složená z 11 odborníků reprezentujících nejprestižnější automobilové magazíny světa.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?