Není to tak dávno, kdy jsme na našich stránkách stranách vydali článek s názvem "Erotika prodává". Tehdy jsme přemýšleli, zda pozadí v pozadí je náhoda a nebo chytrý marketingový tah. Nyní už to víme.
Ne dlouho po zveřejnění článku o prodeji Hyundai H-1, jehož inzerát byl na bazoši, se nám ozval Martin H. Jakožto nyní již bývalý majitel tohoto vozu nám ve své zprávě poděkoval za reklamu na inzerát. Na dotaz, zda se v případě pozadí v pozadí jednalo o marketingový tah, nebo o pouhou náhodou nám bylo oznámeno, že tuto skutečnost nechá na fantazii každého z čtenářů.
Poté jsme si vyměnili ještě pár zpráv, z nichž jsme se dozvěděli, že Martin H. je nadšený autíčkář a hlavě kolega Gumbalkanista, který s námi jede letošní letní edici, na kterou si připravuje obzvláště zajímavý vůz. Právě tento vůz, který nyní prochází přípravnými pracemi na letní Gumbalkan, nahradil Hyundai H-1 o kterém jsme psali.
Slovo dalo slovo a s Martinem H. jsme se nakonec sešli a při off-road testu Toyoty Hilux jsme si povídali o Gumbalkanu, jeho vozech a také o onom inzerátu na H-1. Jako daily car používá Martin BMW s tím správným motorem. A tím je zážehový řadový šestiválec. Kromě 325i má Martin krásnou Felici pick-up a hodně zajímavé MPV, které si chystá na již zmíněný Gumbalkan.
No a jak to tedy bylo s oním inzerátem na Hyundai H-1? Jak nám Marin H. prozradil, dělali jeho kamarádi při focení vozu blbosti. V tu chvíli si samozřejmě pozadí v pozadí všiml. Ale když fotografie vkládal do inzerátu, úplně na kamaráda zapomněl a fotku tam nahrál. Po zveřejnění inzerátu si svého omylu sice všiml, ale už se mu nechtělo inzerát předělávat a tak ho nechal, jak je. Takže ač bychom se vsadili, že se jednalo o promyšlený marketingový tah, ve skutečnosti se jednalo o pouhou náhodu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.