Vítězka US Open měla pro Porsche slabost už jako dítě. Nyní se stává ambasadorkou této legendární značky sportovních vozů.
Emma Raducanu se zapsala do tenisové historie US Open. Senzační vítězná jízda na turnaji v New Yorku v létě 2021 jí umožnila stát se vůbec první kvalifikantkou, která vyhrála Grand Slam. Nyní bude 19letá Britka tváří značky Porsche v ženském tenise a bude výrobce sportovních vozů po celém světě reprezentovat jako ambasador.
Britská tenistka představuje novou generaci úspěšných mladých hráček v cestě na vrchol ženského tenisu. V současné době je Emma Raducanu 13. hráčkou světového žebříčku. Po úspěchu na US Open byla svou zemí jmenována členkou Řádu britského impéria. Je zároveň nejmladší ženou, které se kdy této pocty dostalo. V dubnu bude debutovat na Porsche Tennis Grand Prix v Porsche Areně ve Stuttgartu.
„Být ambasadorkou značky Porsche pro mě znamená hodně,“ říká Emma Raducanu. „Porsche je jednou ze značek, které jsem vždy milovala od útlého věku. Jeden z mých prvních tenisových trenérů dokonce řídil model 911. Kdykoliv jsem ráno přišla na trénink a viděla jeho Porsche, snila jsem o tom, že jednou sedím ve svém vlastním. Když jsem vyrůstala, chodila jsem do Brands Hatch a sledovala závody Porsche Carrera Cup. Adrenalin, který jsem při motorsportu zažívala, tím spíš, když šlo o Porsche, to byla vlastně ta nejzábavnější část mého týdne. Je pro mě opravdu důležité spojit se s partnery a značkami, s nimiž se ztotožňuji a vyvolávají ve mně takové emoce. Toto partnerství s Porsche je jako sen a samozřejmě jsem opravdu nadšená, když vidím, jak vzrušující věci můžeme dělat do budoucna,“ nešetří nadšením mladá tenistka.
„Jsme opravdu potěšeni, že můžeme Emmu Raducanu v naší rodině Porsche přivítat jako ambasadorku značky,“ říká Oliver Blume, předseda představenstva společnosti Porsche AG. „Ztělesňuje nejen novou generaci silných a sebevědomých hráček, ale jako osobnost je zároveň inspirací a vzorem mimo oblasti svého sportu pro mladé ženy po celém světě. Emma je živoucím příkladem, že člověk může dosáhnout svých cílů, pokud věří v sebe a je připraven tvrdě pracovat. Proto se také skvěle hodí pro Porsche a hodnoty, které naše společnost vyznává.“
„Emma Raducanu je úžasná osobnost – jak na kurtu, tak mimo něj. Její vystoupení ve Wimbledonu a na US Open nadchlo nejen tenisové fanoušky. Kombinuje dynamickou a silovou hru s vášní a touhou útočit,“ komentuje Sebastian Rudolph, viceprezident pro komunikaci, udržitelnost a politiku společnosti Porsche AG. „I mimo kurt je to přátelská, komunikativní a sebevědomá mladá žena. Rádi bychom ji srdečně přivítali v naší rodině ambasadorů značky Porsche.“
Nadějná Emma Raducanu je první Britkou, která vyhrála turnaj Grand Slam od dob Virginie Wadeové v roce 1977. Narodila se v kanadském Torontu dne
13. listopadu 2002. Ve dvou letech se pak s rodiči přestěhovala do Velké Británie. Její otec pochází z Rumunska, matka z Číny. Tenisu se Emma začala věnovat v pěti letech. Od svých 13. narozenin mohla soutěžit na turnajích ITF do 18 let a o pouhých 8 dní později vyhrála turnaj Nike Junior International v Liverpoolu. Díky tomu je nejmladší vítězkou turnaje v historii ITF. Jako světová hráčka číslo 338 dostala díky divoké kartě šanci soutěžit ve Wimbledonu a postoupila až mezi posledních 16 hráček. Zatím největším úspěchem její slibné kariéry se stalo vítězství na US Open.
Ambasador značky jako součást rodiny Porsche
Emma Raducanu doplňuje rodinu Porsche jako nová tenisová ambasadorka. Patří mezi ně například i současná nejlepší německá tenistka Angelique Kerberová. Ze sportovního světa pochází také golfista Paul Casey z Anglie a německý vítěz MS ve fotbale Sami Khedira, coby aktivní ambasador juniorského rozvojového programu Porsche. Dalšími osobnostmi značky Porsche na poli produktové komunikace jsou například Walter Röhrl, německá legenda rallye, australský mistr světa ve vytrvalostních závodech Mark Weber či dvojnásobný olympijský vítěz ve sjezdovém lyžování Aksel Lund Svindal. Do okruhu ambasadorů značky Porsche se řadí navíc dvojice bývalých továrních jezdců: specialista GT a vývojový pilot Jörg Bergmeister a Timo Bernhard, dvojnásobný vítěz 24 hodin Le Mans.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.