Tragický stav českých okresek má za následek devastování našich aut

Škoda Octavia G-TEC
Škoda Octavia G-TEC, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz
Lukáš Suchý , AutoRoad.cz 17. března 2022 15:35
Sdílej:

Je to bohužel nekonečný koloběh, kdy každou zimu jezdíme po silnicích, které připomínají ementál. Vlivem mrazů silnice trpí, na jaře se díry „opraví“, což vydrží tak přes léto, ale po pár měsících je situace opět tristní. Technická správa komunikací se kolikrát ani neobtěžuje označit výmoly, které vám jednoduše zničí kolo, o čemž jsme se bohužel na vlastní kůži přesvědčili.

Minulý týden jsem jel po cestě z Čakovic do Brandýsa nad Labem. Vozovka je poměrně úzká a u pravé krajnice chybí kus silnice a toto místo je ještě k tomu za zatáčkou. Často se z protisměru vyřítí nákladní vozidlo jako v našem případě a tak nezbyde nic jiného, než díru projet a modlit se, že není tak hluboká. Bohužel v našem případě byla.

Po odstavení vozidla se na voze nejevily žádné známky poškození, proto jsem pokračoval v jízdě. Další ráno si jdu kolo prohlédnout, ale není prázdné a vše vypadá, jak má. Po ujetí cca dvou kilometrů se objeví hláška o ztrátě tlaku v pravé přední pneumatice. Po krátkém ohledání vše opět vypadá v pořádku. Ukládáme aktuální tlak pomocí palubního počítače a pokračujeme dále. Po dalších 10 km se situace opakuje. Po odstavení vozidla u kompresoru již okem pozoruji poloprázdné kolo. Nahustím jej na 3 bary a volám do servisu.

Po chvilce mám informaci, ať auto odvezu do servisního střediska v Kosmonosech, kde mají náhradní pneumatiku. Po příjezdu si vůz přebírá přijímací technik a vůz okamžitě odjíždí do dílny. Já jdu na příjem oprav, kde je příjemný prostor k čekání. Po chvilce přiběhla sympatická slečna, která mi nabídla kávu. Netrvalo to ani hodinu a už si mě vyzvedává technik s tím, že pneumatika byla v pořádku, ale disk byl jak se říká „bouchnutý“, takže jej vyměnili a já mohu pokračovat v jízdě. Nutno podotknout, že jsem tento problém řešil v pátek a i tak vše proběhlo rychle a hladce, takže bych touto formou rád poděkoval za skvělý přístup ze strany servisního střediska Škoda Auto.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.