Je to bohužel nekonečný koloběh, kdy každou zimu jezdíme po silnicích, které připomínají ementál. Vlivem mrazů silnice trpí, na jaře se díry „opraví“, což vydrží tak přes léto, ale po pár měsících je situace opět tristní. Technická správa komunikací se kolikrát ani neobtěžuje označit výmoly, které vám jednoduše zničí kolo, o čemž jsme se bohužel na vlastní kůži přesvědčili.
Minulý týden jsem jel po cestě z Čakovic do Brandýsa nad Labem. Vozovka je poměrně úzká a u pravé krajnice chybí kus silnice a toto místo je ještě k tomu za zatáčkou. Často se z protisměru vyřítí nákladní vozidlo jako v našem případě a tak nezbyde nic jiného, než díru projet a modlit se, že není tak hluboká. Bohužel v našem případě byla.
Po odstavení vozidla se na voze nejevily žádné známky poškození, proto jsem pokračoval v jízdě. Další ráno si jdu kolo prohlédnout, ale není prázdné a vše vypadá, jak má. Po ujetí cca dvou kilometrů se objeví hláška o ztrátě tlaku v pravé přední pneumatice. Po krátkém ohledání vše opět vypadá v pořádku. Ukládáme aktuální tlak pomocí palubního počítače a pokračujeme dále. Po dalších 10 km se situace opakuje. Po odstavení vozidla u kompresoru již okem pozoruji poloprázdné kolo. Nahustím jej na 3 bary a volám do servisu.
Po chvilce mám informaci, ať auto odvezu do servisního střediska v Kosmonosech, kde mají náhradní pneumatiku. Po příjezdu si vůz přebírá přijímací technik a vůz okamžitě odjíždí do dílny. Já jdu na příjem oprav, kde je příjemný prostor k čekání. Po chvilce přiběhla sympatická slečna, která mi nabídla kávu. Netrvalo to ani hodinu a už si mě vyzvedává technik s tím, že pneumatika byla v pořádku, ale disk byl jak se říká „bouchnutý“, takže jej vyměnili a já mohu pokračovat v jízdě. Nutno podotknout, že jsem tento problém řešil v pátek a i tak vše proběhlo rychle a hladce, takže bych touto formou rád poděkoval za skvělý přístup ze strany servisního střediska Škoda Auto.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?