Je to bohužel nekonečný koloběh, kdy každou zimu jezdíme po silnicích, které připomínají ementál. Vlivem mrazů silnice trpí, na jaře se díry „opraví“, což vydrží tak přes léto, ale po pár měsících je situace opět tristní. Technická správa komunikací se kolikrát ani neobtěžuje označit výmoly, které vám jednoduše zničí kolo, o čemž jsme se bohužel na vlastní kůži přesvědčili.
Minulý týden jsem jel po cestě z Čakovic do Brandýsa nad Labem. Vozovka je poměrně úzká a u pravé krajnice chybí kus silnice a toto místo je ještě k tomu za zatáčkou. Často se z protisměru vyřítí nákladní vozidlo jako v našem případě a tak nezbyde nic jiného, než díru projet a modlit se, že není tak hluboká. Bohužel v našem případě byla.
Po odstavení vozidla se na voze nejevily žádné známky poškození, proto jsem pokračoval v jízdě. Další ráno si jdu kolo prohlédnout, ale není prázdné a vše vypadá, jak má. Po ujetí cca dvou kilometrů se objeví hláška o ztrátě tlaku v pravé přední pneumatice. Po krátkém ohledání vše opět vypadá v pořádku. Ukládáme aktuální tlak pomocí palubního počítače a pokračujeme dále. Po dalších 10 km se situace opakuje. Po odstavení vozidla u kompresoru již okem pozoruji poloprázdné kolo. Nahustím jej na 3 bary a volám do servisu.
Po chvilce mám informaci, ať auto odvezu do servisního střediska v Kosmonosech, kde mají náhradní pneumatiku. Po příjezdu si vůz přebírá přijímací technik a vůz okamžitě odjíždí do dílny. Já jdu na příjem oprav, kde je příjemný prostor k čekání. Po chvilce přiběhla sympatická slečna, která mi nabídla kávu. Netrvalo to ani hodinu a už si mě vyzvedává technik s tím, že pneumatika byla v pořádku, ale disk byl jak se říká „bouchnutý“, takže jej vyměnili a já mohu pokračovat v jízdě. Nutno podotknout, že jsem tento problém řešil v pátek a i tak vše proběhlo rychle a hladce, takže bych touto formou rád poděkoval za skvělý přístup ze strany servisního střediska Škoda Auto.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.