Malý elektromobil Zoe, který představila francouzská automobilka Renault 6. března 2012 na ženevském autosalonu, se v letech 2015, 2016, 2017 a 2020 stal nejprodávanějším elektrickým vozem v Evropě. Tento oblíbený, zhruba čtyři metry dlouhý vůz zároveň drží primát dosud nejprodávanějšího elektrického Renaultu, značka podle údajů serveru insideevs.com z poloviny loňského roku celosvětově prodala přes 300.000 kusů modelu Zoe.
V prvních letech výroby byl Zoe osazen baterií s kapacitou 22 kWh, která poskytovala maximální dojezd 240 kilometrů. O čtyři roky později se kapacita baterie zvýšila na 41 kWh a v roce 2019 přišla na trh druhá generace Zoe s baterií o kapacitě 52 kWh a dojezdem dosahujícím až 400 kilometrů. Cena modelu Zoe v ČR nyní začíná od 798.000 korun.
Zoe podrobila v roce 2019 dlouhodobému testu redakce časopisu Svět motorů, která chválila jeho dynamické vlastnosti v nižších rychlostech, relativně prostorný interiér i jednoduchou diagnostiku trakčního systému. Za jeden z hlavních problémů redakce označila topení, jehož používání v zimních měsících zvyšuje spotřebu elektrické energie a zkracuje dojezd.
Renault již loni oznámil, že hodlá v příštích pěti letech investovat deset miliard eur (zhruba 245 miliard Kč) do elektrifikace svých vozů. Předpokládá, že automobily s plně elektrickým pohonem budou do roku 2030 tvořit až 90 procent jeho modelů. Renault se rozhodl vsadit na nové a cenově dostupné elektrické verze svých věhlasných malých modelů. To je také jeden z důvodů, proč v roce 2024 výrobu Zoe ukončí a nahradí ho elektrickým modelem R5, který svým designem odkazuje na úspěšný stejnojmenný malý vůz vyráběný v letech 1972 až 1996.
Nejnovější přírůstek do rodiny elektromobilů Renault představuje model Megane E-Tech Electric, který je od února k dispozici i na českém trhu v cenách od 890.000 korun za variantu s kapacitou baterie 40 kWh.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?