Malý elektromobil Zoe, který představila francouzská automobilka Renault 6. března 2012 na ženevském autosalonu, se v letech 2015, 2016, 2017 a 2020 stal nejprodávanějším elektrickým vozem v Evropě. Tento oblíbený, zhruba čtyři metry dlouhý vůz zároveň drží primát dosud nejprodávanějšího elektrického Renaultu, značka podle údajů serveru insideevs.com z poloviny loňského roku celosvětově prodala přes 300.000 kusů modelu Zoe.
V prvních letech výroby byl Zoe osazen baterií s kapacitou 22 kWh, která poskytovala maximální dojezd 240 kilometrů. O čtyři roky později se kapacita baterie zvýšila na 41 kWh a v roce 2019 přišla na trh druhá generace Zoe s baterií o kapacitě 52 kWh a dojezdem dosahujícím až 400 kilometrů. Cena modelu Zoe v ČR nyní začíná od 798.000 korun.
Zoe podrobila v roce 2019 dlouhodobému testu redakce časopisu Svět motorů, která chválila jeho dynamické vlastnosti v nižších rychlostech, relativně prostorný interiér i jednoduchou diagnostiku trakčního systému. Za jeden z hlavních problémů redakce označila topení, jehož používání v zimních měsících zvyšuje spotřebu elektrické energie a zkracuje dojezd.
Renault již loni oznámil, že hodlá v příštích pěti letech investovat deset miliard eur (zhruba 245 miliard Kč) do elektrifikace svých vozů. Předpokládá, že automobily s plně elektrickým pohonem budou do roku 2030 tvořit až 90 procent jeho modelů. Renault se rozhodl vsadit na nové a cenově dostupné elektrické verze svých věhlasných malých modelů. To je také jeden z důvodů, proč v roce 2024 výrobu Zoe ukončí a nahradí ho elektrickým modelem R5, který svým designem odkazuje na úspěšný stejnojmenný malý vůz vyráběný v letech 1972 až 1996.
Nejnovější přírůstek do rodiny elektromobilů Renault představuje model Megane E-Tech Electric, který je od února k dispozici i na českém trhu v cenách od 890.000 korun za variantu s kapacitou baterie 40 kWh.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?