Francouzské ministerstvo vnitra převzalo po vozech Peugeot 5008, kterými jsou policejní a četnické složky vybaveny od loňského roku, prvních 395 kusů modelu Peugeot 3008 Hybrid pro národní četnictvo. Plug-in hybridní verze se budou používat zejména jako zásahová vozidla.
Tato rozsáhlá fleetová zakázka dokazuje, že model 3008 Hybrid splňuje specifikace organizace, která má náročné požadavky, pokud jde o spolehlivost a výkon, stejně jako o příznivou zůstatkovou hodnotu.
K uzavření dohody mezi značkou Peugeot a Ministerstvem vnitra Francie přispěl i dlouhodobý plán ministerstva na elektrifikaci vozového parku a snahou vybavit jej vozy vyrobenými ve Francii a nabízejícími nejlepší úroveň výkonu.
Tato objednávka je také v souladu s dlouhodobým plánem ministerstva na elektrifikaci vozového parku. Vozy Peugeot 3008 Hybrid s kumulativním výkonem 225 k a točivým momentem 360 Nm jsou z hlediska potřeby rychlého přesunu policejních vozů vhodnou volbou. Možnost jízdy čistě na elektřinu umožňuje zásahovým jednotkám přiblížit se zcela nehlučně k místu zásahu, což je pro ně důležitou výhodou.
395 objednaných vozidel má následující charakteristiky:
-Peugeot 3008 Hybrid 225 EAT8, úroveň výbavy Allure
- Plug-in hybridní motor: 225 k
- Elektrický dojezd podle WLTP: až 56 km
- Výkon baterie: 90 kW
- Kapacita baterie: 13.2 kWh
- Maximální kombinovaná spotřeba paliva WLTP: 1,4 l/100 km
- Maximální kombinované emise CO2 WLTP: 32 g/km
- Specifický odstín Modrá Célèbes
- Sítotiskový nápis „GENDARMERIE NATIONALE“ (Národní četnictvo)
Provozně specifická výbava
Vozidla jsou vyráběna pro ministerstvo vnitra v továrně Stellantis v Sochaux, přestavba probíhá v závodě EGP v Hordain, který je referenčním výrobcem karoserií pro vozidla se sítotiskem.
Další dodávky pro francouzské četnictvo a policii jsou plánovány na první čtvrtletí roku 2022.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?