Model EV6 značky Kia v prestižním soutěžním klání britského magazínu ‚What Car?‘ získala hlavní cenu ‚Auto roku 2022‘, jakož i titul ‚Elektrické SUV roku‘. Toto přelomové vítězství prvního vyhrazeného elektromobilu Kia je teprve druhým v historii, kdy titul ‚Auto roku‘ magazínu ‚What Car?‘ získal elektrický vůz – prvním byl přitom v roce 2019 model e-Niro.
„EV6 spojuje špičkový reálný dojezd s dobíjením rychlostí, které žádný jiný vůz nedokáže konkurovat, čímž odpovídá na dvě doposud největší obavy zákazníků na adresu elektromobilů. A navíc díky nasazení zakázkové podvozkové platformy pro elektromobily namísto montážního celku sdíleného s benzínovými a naftovými variantami mohla Kia s výhodou využít kompaktní rozměry elektromotorů, a vytvořit tak nesmírně prostorný a praktický vůz,“ uvedl Steve Huntingford, redaktor magazínu ‚What Car?‘. „K tomu si přidejme suverénní jízdní schopnosti, mimořádnou kultivovanost, konkurenceschopné ceny nebo jedny z nejlepších záručních podmínek na trhu, a je okamžitě jasné, že nepřehlédnutelné EV6 futuristicky pouze nevypadá – budoucnost z něj přímo čiší.“
Kia EV6 přináší na trh SUV/crossoverů dlouhý dojezd, pohon s nulovými emisemi, ultra rychlé 800V dobíjení a výrazný styl. EV6 se pyšní dojezdem až 528 km na jedno dobití (v kombinovaném cyklu podle WLTP) a díky vyspělé 800V technologii je možné vůz dobít z 10 na 80 procent kapacity za pouhých 18 minut.
První vyhrazený akumulátorový elektromobil Kia dokládá zajímavý potenciál nové podvozkové platformy Kia E-GMP (Electric-Global Modular Platform) – do roku 2026 by na EV6 mělo navázat šest dalších vyhrazených elektrických modelů. Kia má v plánu do roku 2035 svoji evropskou modelovou nabídku plně elektrifikovat; v případě ostatních světových trhů si za cíl určila rok 2040.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?