Kia EV6 face to face triumfovala v soutěži prestižního magazínu

Kia EV6 v prestižním soutěžním klání magazínu ‚What Car?‘ získala hlavní cenu ‚Auto roku 2022‘
Kia EV6 v prestižním soutěžním klání magazínu ‚What Car?‘ získala hlavní cenu ‚Auto roku 2022‘, foto: Kia Motors
Pavel Stavebník , AutoRoad.cz 22. ledna 2022 22:42
Sdílej:

Model EV6 značky Kia v prestižním soutěžním klání britského magazínu ‚What Car?‘ získala hlavní cenu ‚Auto roku 2022‘, jakož i titul ‚Elektrické SUV roku‘. Toto přelomové vítězství prvního vyhrazeného elektromobilu Kia je teprve druhým v historii, kdy titul ‚Auto roku‘ magazínu ‚What Car?‘ získal elektrický vůz – prvním byl přitom v roce 2019 model e-Niro.

„EV6 spojuje špičkový reálný dojezd s dobíjením rychlostí, které žádný jiný vůz nedokáže konkurovat, čímž odpovídá na dvě doposud největší obavy zákazníků na adresu elektromobilů. A navíc díky nasazení zakázkové podvozkové platformy pro elektromobily namísto montážního celku sdíleného s benzínovými a naftovými variantami mohla Kia s výhodou využít kompaktní rozměry elektromotorů, a vytvořit tak nesmírně prostorný a praktický vůz,“ uvedl Steve Huntingford, redaktor magazínu ‚What Car?‘. „K tomu si přidejme suverénní jízdní schopnosti, mimořádnou kultivovanost, konkurenceschopné ceny nebo jedny z nejlepších záručních podmínek na trhu, a je okamžitě jasné, že nepřehlédnutelné EV6 futuristicky pouze nevypadá – budoucnost z něj přímo čiší.“

Kia EV6 přináší na trh SUV/crossoverů dlouhý dojezd, pohon s nulovými emisemi, ultra rychlé 800V dobíjení a výrazný styl. EV6 se pyšní dojezdem až 528 km na jedno dobití (v kombinovaném cyklu podle WLTP) a díky vyspělé 800V technologii je možné vůz dobít z 10 na 80 procent kapacity za pouhých 18 minut.

První vyhrazený akumulátorový elektromobil Kia dokládá zajímavý potenciál nové podvozkové platformy Kia E-GMP (Electric-Global Modular Platform) – do roku 2026 by na EV6 mělo navázat šest dalších vyhrazených elektrických modelů. Kia má v plánu do roku 2035 svoji evropskou modelovou nabídku plně elektrifikovat; v případě ostatních světových trhů si za cíl určila rok 2040.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?