Stávky zkušebních komisařů pro autoškoly se v tomto týdnu zúčastnilo až 150 komisařů z celkových 400. V jednotlivých dnech dvoudenní stávky pak bylo ve srovnání s předchozími týdny provedeno asi o 500 zkoušek méně za den. ČTK to v pátek sdělil mluvčí Asociace zkušebních komisařů ČR (AZK ČR) Jan Bajgar.
Zkušební komisaři v pondělí a úterý stávkovali kvůli své nespokojenosti s kroky ministerstva, které však s kritikou nesouhlasí. Nyní komisaři chtějí jednat s novým vedením resortu.
Komisaři, kteří se zapojili do stávky, podle Bajgara sice přišli do práce, nevykonávali však žádné zkoušky. Další desítky komisařů se do stávky aktivně nezapojily, ale s výtkami proti ministerstvu souhlasí, uvedla dále asociace.
Protest podle asociace splnil svůj účel. Cílem stávky podle ní bylo upozornit na nečinnost stávajícího vedení ministerstva dopravy, pokud jde o situaci ve vzdělávání komisařů. "AZK ČR již dlouhodobě upozorňuje na klesající úroveň přípravy a metodického vedení zkušebních komisařů, kteří po odborné stránce podléhají právě výše zmíněnému ministerstvu. Toto i přes opakovaná upozornění a mnohá bezvýsledná jednání práci zkušebních komisařů podceňuje a na jejich podněty nereaguje," uvedla asociace. Zároveň upozornila, že akce nemířila proti obcím, jejichž zaměstnanci komisaři jsou.
Ministerstvo dopravy s kritikou komisařů nesouhlasí a stávka podle něj byla nedůvodná. "S obcemi jsme komunikovali a shodli se, že požadavky Asociace zkušebních komisařů ministerstvo dopravy ani obce neshledávají důvodné. Odmítáme, aby si zaměstnanci obecních úřadů brali jako rukojmí žadatele o řidičské oprávnění při řešení jejich nedůvodných požadavků," uvedl před protestem mluvčí resortu František Jemelka.
Ministerstvo se proti kritice ohradilo už dříve s tím, že se se zástupci komisařů pravidelně schází. Podle Jemelky jsou zástupci komisařů členy pracovní skupiny autoškolství.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?