Stávky zkušebních komisařů pro autoškoly se v tomto týdnu zúčastnilo až 150 komisařů z celkových 400. V jednotlivých dnech dvoudenní stávky pak bylo ve srovnání s předchozími týdny provedeno asi o 500 zkoušek méně za den. ČTK to v pátek sdělil mluvčí Asociace zkušebních komisařů ČR (AZK ČR) Jan Bajgar.
Zkušební komisaři v pondělí a úterý stávkovali kvůli své nespokojenosti s kroky ministerstva, které však s kritikou nesouhlasí. Nyní komisaři chtějí jednat s novým vedením resortu.
Komisaři, kteří se zapojili do stávky, podle Bajgara sice přišli do práce, nevykonávali však žádné zkoušky. Další desítky komisařů se do stávky aktivně nezapojily, ale s výtkami proti ministerstvu souhlasí, uvedla dále asociace.
Protest podle asociace splnil svůj účel. Cílem stávky podle ní bylo upozornit na nečinnost stávajícího vedení ministerstva dopravy, pokud jde o situaci ve vzdělávání komisařů. "AZK ČR již dlouhodobě upozorňuje na klesající úroveň přípravy a metodického vedení zkušebních komisařů, kteří po odborné stránce podléhají právě výše zmíněnému ministerstvu. Toto i přes opakovaná upozornění a mnohá bezvýsledná jednání práci zkušebních komisařů podceňuje a na jejich podněty nereaguje," uvedla asociace. Zároveň upozornila, že akce nemířila proti obcím, jejichž zaměstnanci komisaři jsou.
Ministerstvo dopravy s kritikou komisařů nesouhlasí a stávka podle něj byla nedůvodná. "S obcemi jsme komunikovali a shodli se, že požadavky Asociace zkušebních komisařů ministerstvo dopravy ani obce neshledávají důvodné. Odmítáme, aby si zaměstnanci obecních úřadů brali jako rukojmí žadatele o řidičské oprávnění při řešení jejich nedůvodných požadavků," uvedl před protestem mluvčí resortu František Jemelka.
Ministerstvo se proti kritice ohradilo už dříve s tím, že se se zástupci komisařů pravidelně schází. Podle Jemelky jsou zástupci komisařů členy pracovní skupiny autoškolství.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?