Největší evropská automobilka Volkswagen očekává, že do roku 2030 bude polovina jejích vozidel prodaných po celém světě poháněna bateriemi. Díky spolupráci mezi značkami a technologiemi také zvýšila cíl provozní marže, tedy podíl provozního zisku na tržbách, do roku 2025, a to na osm až devět procent z předchozích sedmi až osmi procent. Vyplývá to z dnešní strategie automobilky do roku 2030. Součástí skupiny Volkswagen je i česká Škoda Auto.
Cílem Volkswagenu je do roku 2025 překonat Teslu a stát se největším výrobcem elektrických aut na světě. Bateriové elektrické vozy se loni na prodeji Volkswagenu podílely třemi procenty. Celkem skupina loni prodala 9,2 milionu aut.
"Stanovili jsme si strategický cíl stát se globálním lídrem na trhu s elektromobily, a jsme na dobré cestě. Nyní nastavujeme parametry," uvedl šéf společnosti Herbert Diess, kterému byla minulý týden prodloužena smlouva do roku 2025.
Zvýšení marže je důkazem, že automobilka věří ve zvládnutí přechodu k elektrickým a samořiditelným vozů, upozornila agentura Reuters. Volkswagen po zveřejnění vysokého zisku za první pololetí uvedl, že očekává, že silný výkon stávajícího podnikání mu pomůže financovat investice 150 miliard eur (3,8 bilionu Kč), které plánuje do roku 2025 v oblastech jako baterie a software.
Volkswagen představil své cíle před středečním zveřejněním rozsáhlého balíčku klimatických opatření Evropské unie. Jeho součástí by mohl být zákaz vozů s benzinovým motorem od roku 2035. V souvislosti s očekávanými dalšími ekorestrikcemi a optimistickými tvrzeními Volkswagenu se nabízí reálná úvaha, že automobilka má podrobné informace ze zákulisí nejvyšších pater Evropské unie.
Volkswagen také ve strategii upřesnil plány na výstavbu šesti velkých továren na baterie v Evropě do roku 2030. Pro svoji plánovanou továrnu v německém Salzgitteru si vybral jako partnera čínskou společnost Gotion High-tech. Výstavbu další továrny zvažuje ve Španělsku.
Dnes zveřejněný plán je dalším krokem výrobce aut v úsilí napravit svoji pověst po skandálu s falšováním emisních testů vozů s naftovým motorem v roce 2015. Skandál stál doposud automobilku více než 32 miliard eur.
Dnešním strategickým plánem se snaží Volkswagen zopakovat úspěch svého březnového Power Day, který způsobil prudký růst ceny akcií, díky kterému se Volkswagen na krátkou dobu stal nejhodnotnější německou firmou. Od počátku letošního roku akcie firmy vzrostly o 42 procent, z březnového maxima však ztrácejí 14 procent. Podle analytiků je důvodem to, že automobilce se nedaří přesvědčit investory, že vysoké zisky z vozů se spalovacím motorem lze nahradit zisky z elektromobilů. Dnes akcie automobilky mírně klesají.
Minulý měsíc Volkswagen uvedl, že v rámci přechodu k elektrickým vozům přestane do roku 2035 prodávat vozy se spalovacím motorem v Evropě a o něco později také v Číně a Spojených státech.
Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Patří mezi ně značky osobních automobilů Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, nákladní vozy MAN a Scania a rovněž užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati. Po společnosti Toyota je koncern z německého Wolfsburgu druhým největším výrobcem automobilů na světě.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.