V České republice včera odstartoval předprodej prvního akumulátorového elektromobilu podle nové designové filozofie ‚Spojené protiklady‘ Kia EV6. Elektrický crossover EV6, který oslavil světovou premiéru na konci března, se může chlubit dojezdem až 510 km. Nabití akumulátoru z 10 na 80 procent kapacity s ultrarychlým 800V nabíjením nezabere déle než 18 minut. Cena nové EV6 na českém trhu začíná na méně než 1,2 milionu korun.
„EV6 stejně jako před třemi lety model Stinger má ambice definitivně změnit vnímání značky Kia a posunout automobilku na zcela novou úroveň. S tímto výjimečným vozem si neklademe za cíl dosáhnout vysokých prodejů. Avšak jsme přesvědčeni, že nový elektromobil osloví novou skupinu zákazníků. EV6 je tím nejlepším v oblasti vyspělých alternativních pohonů, co doposud Kia uvedla na světové trhy, včetně toho českého. Jde o model vyvinutý v našich vývojových centrech inženýry a návrháři s renomé předních světových autorit současného automobilového světa s cílem vyrobit dokonale úsporný a čistý elektromobil, zkrátka perfektně vyvážený model, který chytne za srdce každého automobilového nadšence a příznivce moderních technologií,“ říká Arnošt Barna, generální ředitel Kia Czech s.r.o.
Pro první zájemce, kteří svůj vůz závazně objednají v období od 3. května do 31. srpna 2021, připravilo české zastoupení značky Kia, ve spolupráci s vybranými tuzemskými operátory, motivační bonus v podobě elektrické energie 1,9 MWh po dobu jednoho roku tj. 159 kWh energie měsíčně zdarma (ekvivalent energie pro dojezd 1 000 km měsíčně) a AC dobíjecího kabelu z originálního příslušenství Kia.
Kia EV6 přináší na trh SUV-crossoverů dlouhý dojezd, pohon s nulovými emisemi, ultra rychlé 800V nabíjení a výrazný styl. Je prvním vozem značky postaveným na nové vyhrazené platformě Kia pro akumulátorové elektromobily (BEV) s označením E-GMP (Electric-Global Modular Platform), poháněným výhradně elektrickou energií. Zájemci mohou volit z několika čistě elektrických uspořádání hnacího ústrojí s nulovými emisemi, vč. akumulátorového modulu pro dlouhý dojezd (o kapacitě 77,4 kWh) s možností urazit více než 510 kilometrů na jedno nabití (v kombinovaném cyklu podle WLTP).
Průkopnický elektrický crossover se pyšní futuristickým ztvárněním plným high-tech detailů. Se systémem 800V nabíjení lze EV6 nabít z 10 na 80 procent kapacity akumulátoru za pouhých 18 minut; provedení GT, navržené pro zákazníky toužící po atraktivní jízdní dynamice, přitom zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhé 3,5 sekundy a dokáže se rozjet až na 260 km/h. Díky funkci „Vehicle-to-Load“ (V2L) lze akumulátor EV6 použít také jako zdroj energie, například k napájení většiny domácích spotřebičů najednou (lednička, tv, sporák, světlo, gril, klimatizace, apod.) nebo k nabití elektrokola – nebo v případě potřeby za určitých podmínek také jiného elektrického vozidla. Praktické je také to, že crossover dokáže táhnout přívěsy o hmotnosti až 1,6 tuny.
EV6 je prvním z 11 nových modelů BEV, které Kia plánuje do roku 2026 uvést na trh – sedm z nich bude postaveno na platformě E-GMP; čtyři budou odvozenými variantami na základě stávajících modelů. EV6 představuje první etapu přechodu značky Kia do nové éry elektrifikace pod novým firemním sloganem ‚Movement that inspires‘. Rovněž zahajuje středně - až dlouhodobou strategii společnosti na poli akumulátorových elektromobilů (BEV), plug-in hybridů (PHEV) a hybridních elektrických vozidel (HEV), které by do roku 2030 měly tvořit 40 procent celkových prodejů značky Kia při plánovaných ročních prodejích těchto ekologických vozidel v objemu 1,6 milionu kusů. V tomto kontextu plánuje Kia do roku 2030 navýšit prodeje akumulátorových elektromobilů na 880 tisíc kusů a zařadit se v tomto ohledu mezi světovou špičku.
Cena Kia EV6 začíná na českém trhu na méně než 1,2 milionu korun (1 180 980 Kč) v provedení EV6 s pohonem zadních kol a dojezdem 400 km. S prodlouženým dojezdem na 510 km je cena modelu za 1 280 980 Kč. Nejvyšší verze EV6 GT-line začíná na 1 380 980 Kč s pohonem zadní nápravy a dojezdem až 510 km na jedno nabití akumulátoru. S pohonem všech kol je EV6 GT-line nabízena za necelé 1,5 milionu korun (1 481 980 Kč) a dojezdem 490 km.
První nové vozy EV6 převezmou čeští zákazníci v říjnu 2021; provedení EV6 GT bude následovat v roce 2022.
V nabídce je také financování, a to 0% úrok po dobu 36 měsíců nebo 1,99% nízký úrok až na 84 měsíců.
Kia poskytuje na vůz svou nadstandardní záruku v trvání 7let nebo do najetí 150 000 km. Tato záruka se samozřejmě vztahuje i na komponenty elektrického pohonu, jako jsou -elektromotor/y, řídící jednotka elektrického pohonu, palubní nabíječka apod. V rámci záruky je kryta i ztráta kapacity trakčního akumulátoru, která nesmí poklesnout pod 70% jeho původní hodnoty.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.