V České republice včera odstartoval předprodej prvního akumulátorového elektromobilu podle nové designové filozofie ‚Spojené protiklady‘ Kia EV6. Elektrický crossover EV6, který oslavil světovou premiéru na konci března, se může chlubit dojezdem až 510 km. Nabití akumulátoru z 10 na 80 procent kapacity s ultrarychlým 800V nabíjením nezabere déle než 18 minut. Cena nové EV6 na českém trhu začíná na méně než 1,2 milionu korun.
„EV6 stejně jako před třemi lety model Stinger má ambice definitivně změnit vnímání značky Kia a posunout automobilku na zcela novou úroveň. S tímto výjimečným vozem si neklademe za cíl dosáhnout vysokých prodejů. Avšak jsme přesvědčeni, že nový elektromobil osloví novou skupinu zákazníků. EV6 je tím nejlepším v oblasti vyspělých alternativních pohonů, co doposud Kia uvedla na světové trhy, včetně toho českého. Jde o model vyvinutý v našich vývojových centrech inženýry a návrháři s renomé předních světových autorit současného automobilového světa s cílem vyrobit dokonale úsporný a čistý elektromobil, zkrátka perfektně vyvážený model, který chytne za srdce každého automobilového nadšence a příznivce moderních technologií,“ říká Arnošt Barna, generální ředitel Kia Czech s.r.o.
Pro první zájemce, kteří svůj vůz závazně objednají v období od 3. května do 31. srpna 2021, připravilo české zastoupení značky Kia, ve spolupráci s vybranými tuzemskými operátory, motivační bonus v podobě elektrické energie 1,9 MWh po dobu jednoho roku tj. 159 kWh energie měsíčně zdarma (ekvivalent energie pro dojezd 1 000 km měsíčně) a AC dobíjecího kabelu z originálního příslušenství Kia.
Kia EV6 přináší na trh SUV-crossoverů dlouhý dojezd, pohon s nulovými emisemi, ultra rychlé 800V nabíjení a výrazný styl. Je prvním vozem značky postaveným na nové vyhrazené platformě Kia pro akumulátorové elektromobily (BEV) s označením E-GMP (Electric-Global Modular Platform), poháněným výhradně elektrickou energií. Zájemci mohou volit z několika čistě elektrických uspořádání hnacího ústrojí s nulovými emisemi, vč. akumulátorového modulu pro dlouhý dojezd (o kapacitě 77,4 kWh) s možností urazit více než 510 kilometrů na jedno nabití (v kombinovaném cyklu podle WLTP).
Průkopnický elektrický crossover se pyšní futuristickým ztvárněním plným high-tech detailů. Se systémem 800V nabíjení lze EV6 nabít z 10 na 80 procent kapacity akumulátoru za pouhých 18 minut; provedení GT, navržené pro zákazníky toužící po atraktivní jízdní dynamice, přitom zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhé 3,5 sekundy a dokáže se rozjet až na 260 km/h. Díky funkci „Vehicle-to-Load“ (V2L) lze akumulátor EV6 použít také jako zdroj energie, například k napájení většiny domácích spotřebičů najednou (lednička, tv, sporák, světlo, gril, klimatizace, apod.) nebo k nabití elektrokola – nebo v případě potřeby za určitých podmínek také jiného elektrického vozidla. Praktické je také to, že crossover dokáže táhnout přívěsy o hmotnosti až 1,6 tuny.
EV6 je prvním z 11 nových modelů BEV, které Kia plánuje do roku 2026 uvést na trh – sedm z nich bude postaveno na platformě E-GMP; čtyři budou odvozenými variantami na základě stávajících modelů. EV6 představuje první etapu přechodu značky Kia do nové éry elektrifikace pod novým firemním sloganem ‚Movement that inspires‘. Rovněž zahajuje středně - až dlouhodobou strategii společnosti na poli akumulátorových elektromobilů (BEV), plug-in hybridů (PHEV) a hybridních elektrických vozidel (HEV), které by do roku 2030 měly tvořit 40 procent celkových prodejů značky Kia při plánovaných ročních prodejích těchto ekologických vozidel v objemu 1,6 milionu kusů. V tomto kontextu plánuje Kia do roku 2030 navýšit prodeje akumulátorových elektromobilů na 880 tisíc kusů a zařadit se v tomto ohledu mezi světovou špičku.
Cena Kia EV6 začíná na českém trhu na méně než 1,2 milionu korun (1 180 980 Kč) v provedení EV6 s pohonem zadních kol a dojezdem 400 km. S prodlouženým dojezdem na 510 km je cena modelu za 1 280 980 Kč. Nejvyšší verze EV6 GT-line začíná na 1 380 980 Kč s pohonem zadní nápravy a dojezdem až 510 km na jedno nabití akumulátoru. S pohonem všech kol je EV6 GT-line nabízena za necelé 1,5 milionu korun (1 481 980 Kč) a dojezdem 490 km.
První nové vozy EV6 převezmou čeští zákazníci v říjnu 2021; provedení EV6 GT bude následovat v roce 2022.
V nabídce je také financování, a to 0% úrok po dobu 36 měsíců nebo 1,99% nízký úrok až na 84 měsíců.
Kia poskytuje na vůz svou nadstandardní záruku v trvání 7let nebo do najetí 150 000 km. Tato záruka se samozřejmě vztahuje i na komponenty elektrického pohonu, jako jsou -elektromotor/y, řídící jednotka elektrického pohonu, palubní nabíječka apod. V rámci záruky je kryta i ztráta kapacity trakčního akumulátoru, která nesmí poklesnout pod 70% jeho původní hodnoty.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.