O tom, že Česká holka je dobrá holka není důvod pochybovat. Dnes Vám přinášíme rozhovor se zakladatelkami nového hitu, který dobývá internet a šatníky stále většího počtu zákazníků. Jaký má Česká holka vztah k autům?
Káťa, 27 let, nezadaná 😃
Od kdy máš řidičský průkaz: od 18ti let
Kolik ročně najezdíš: cca 25.000 km
Kam nejčastěji: Nejčastěji do práce a na výlety
Nejdelší cesta: Nejdelší cesta byla Amsterdam – Brusel – Lichtenštejn a zpátky domů, bylo to cca 2.300km
Co tě na silnici zaručeně naštve: sváteční řidiči, to mě dokáže vytočit, hlavně když někam pospíchám a oni jedou vyhlídkovou jízdu. A pak majitelé aut bez blinkru.
Jsi klidný řidič: Jsem poměrně kliďas, ale asi za volantem se rozčiluju nejvíce.
První auto: Škoda Octavia I Combi, 1.9TDI
Současné auto: Škoda Octavia II Combi Facelift, 2,0 TDI
Auto snů: Těch mám několik, určitě zůstat věrná Škodovce – aktuálně Škoda Octavia RS iV a musí být červená. Potom je to Porsche 911 GT3 RS a vždy se mi líbil RR Phantom, ale to už je auto s vlastním řidičem. 😃 Jinak jsem nenáročná.
Automat / manuál: Rozhodně manuál, automat moc nemusím a u aut nevyhledávám, je to nuda.
Jak se ti líbí testovaný Renault Megane: Vzhledově z venku je velmi povedený, ač moc nejsem fanoušek Renaultu. Líbí se mi hodně přední světla, která jsou taková netipická. Interiér vozu je příjemný, na první pohled mě zaujalo červené prošívání, to má za mě 10/10. Dále pak velká obrazovka, kde se dá spustit navigace a zároveň sedačky jsou velmi pohodlné. Co mě trochu přišlo vtipné, je zvuk motoru pouštěný z repráků v režimu sport. Už jsem si stáhla tenhle zvuk i do svojí Oktávky 😃
Kachna, 26let
Od kdy máš řidičský průkaz: od 18ti let
Kolik ročně najezdíš: cca 10.000 km
Kam nejčastěji: Nejčastěji jezdím za kamarádkami a do práce
Nejdelší cesta: Když je dlouhá cesta, tak si zařídím, ať řídí někdo jiný 😃😃😃
Co tě na silnici zaručeně naštve: Mě toho moc nenaštve, ale když už, tak asi když někdo nepoužívá blinkr.
Jsi klidný řidič: Jsem hodně klidný řidič, jedu si, kochám se.
První auto: Alfa Romeo 156
Současné auto: Ford Fusion
Auto snů: Volkswagen T1 Samba, ideálně ve stylu Hippie
Automat / manuál: Rozhodně automat
Bára, 24 let
Od kdy máš řidičský průkaz: od 18ti let
Kolik ročně najezdíš: cca 20.000 km
Kam nejčastěji: Nejčastěji do práce a na výlety
Nejdelší cesta: Nejdelší cesta byla do Itálie – Florencie
Co tě na silnici zaručeně naštve: Když někdo jede tak pomalu, že by mu měli vzít řidičák, jako Kachna. 😃
Jsi klidný řidič: Nejsem klidný řidič.
První auto: Volkswagen Lupo
Současné auto: Škoda Fabia
Auto snů: Mercedes Benz S63 kupé a momentálně mít pár korunek navíc byl by to nový Volkswagen Touareg.
Automat / manuál: Automat i manuál, nevadí mi ani jedno, automat super když jsem líná.
Jak se ti líbil testovaný Renault Megan?
Není to auto, které by mě napadlo si někdy chtít pořizovat, o Renaultu jsem nikdy neuvažovala a obecně na francouzská auta nejsem. Ale mile mě překvapilo, jak je auto tiché, pěkně se řídí a je moc pohodlné. Ve sportovních sedačkách se sedí skvěle a není to žádný lenoch. Automat řadí velice rychle, ne tak jak jsem zvyká u jiných aut, kterým trvá věčnost, než přeřadí. Kdo má Renaulty rád je to určitě super volba.
Jak vás napadlo mít vlastní módní značku?Kachna: Káťa často používala na svém Instagramu hastag #ceskaholkadobraholka, mě to přišlo zajímavé a chytlavé, proto mě napadlo: „Proč tuhle hlášku nějak nevyužít?“ Hned jsem psala Kátě, že s ní chci o něčem mluvit ohledně nápadu. Hned jak mohla, tak přijela za mnou a šly jsme se projít, kde jsem to na ní všechno vybalila. 😃 Káťa měla v očích trošku nejistoty a nebyla tak nadšená jako já, řekla mi, že si to nechá projít hlavou. Večer, toho dne, mi přišla zpráva „jdu do toho!“. Sešly jsme se u mě, abychom si řekly, jaký máme možnosti a jak začít. Napadlo nás taky zavolat Barče, jestli do toho jde s námi, ta neváhala a řekla, že se jí ten nápad líbí!
Káťa: O tom, že český holky jsou dobrý, není pochyb a chtěly jsme to dát světu víc vědět, protože každá je něčím dobrá.
Barča: Rozbily jsme prasátka, daly dohromady základní kapitál a začaly dávat nápady dohromady, co můžeme udělat, čím začít, co je potřeba, apod.
Kachna: Náš nápad přišel v listopadu 2020, braly jsme to jako ideální čas, kdy lidé tráví více času na internetu a nedá se nic sehnat v kamenném obchodě, protože jsou zavřené.
Káťa: Všechny tři jsme vždycky chtěly něco svého, já z toho důvodu, že už jsem předtím podnikala a bavila mě ta volnost a časová nezávilost, což zaměstnání neumožňuje a zároveň vidina dělat něco svého a možnost to ovlivňovat. Barča, protože jí baví oblečení a móda, stejně tak jako Kachnu, která už před tímto projektem šila oblečení pro děti a zkoušela nové možnosti, které může ušít pro sebe a své kamarádky.
Barča: Naše hlavní myšlenka je od českých holek, pro české holky, tedy aby veškerá produkce byla od českých holek. Tzn. od návrhů, přes výrobu, šití až po distribuci.
Kachna: Začaly jsme s výrobou vlastních triček, kdy první bylo potřeba vymyslet a začít s návrhem nápisu na triko, který jsme si nechaly udělat od naší kamarádky Káji, která má jako koníček krasopsaní a nám se její záliba líbila.
Káťa: Poměrnou část nabídky si šijeme sami. Kachna umí šít, my jí s tím pomáháme a kecáme jí do toho. Šijeme vlastní čelenky, čepice a nákrčníky. Dále pak v nabídce máme trička a kulichy. V současnosti máme u jedné šikovné švadleny kytaristky objednanou zakázku šatů do naší letní kolekce a finišuje nám výroba podkolenek u jedné české firmy.
Kachna: Uvědomujeme si, že tahle cesta je časově náročnější a finančně nákladnější, ale myslíme si, že se najdou zákazníci, kteří tento nápad ocení a nebude jim vadit vyšší finální cena, protože chceme dělat kvalitu, ne kvantitu.
Barča: Proto je většina naší nabídky limitovaná určitým počtem kusů, kromě triček, to vnímáme jako naši základnu.
Kachna: Ze začátku byl největší odběr od našich známých a postupně jsme se rozšiřovaly skrz Instagram, který si spravujeme samy, včetně fotek. Aktuálně jsme i na Facebooku, ale Instagram jede víc bomby. 😃
Jak vidno, každá Čeká holka je originál a spolupráce s nimi mě velice bavila. Při focení byla velká sranda, což je myslím na fotkách dobře vidět. Navíc jejich oblečení je super a hned sem jedno tričko pořídil pro tu svou dobrou holku, i když tedy ne českou, ale moravskou.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.