O tom, že Česká holka je dobrá holka není důvod pochybovat. Dnes Vám přinášíme rozhovor se zakladatelkami nového hitu, který dobývá internet a šatníky stále většího počtu zákazníků. Jaký má Česká holka vztah k autům?
Káťa, 27 let, nezadaná 😃
Od kdy máš řidičský průkaz: od 18ti let
Kolik ročně najezdíš: cca 25.000 km
Kam nejčastěji: Nejčastěji do práce a na výlety
Nejdelší cesta: Nejdelší cesta byla Amsterdam – Brusel – Lichtenštejn a zpátky domů, bylo to cca 2.300km
Co tě na silnici zaručeně naštve: sváteční řidiči, to mě dokáže vytočit, hlavně když někam pospíchám a oni jedou vyhlídkovou jízdu. A pak majitelé aut bez blinkru.
Jsi klidný řidič: Jsem poměrně kliďas, ale asi za volantem se rozčiluju nejvíce.
První auto: Škoda Octavia I Combi, 1.9TDI
Současné auto: Škoda Octavia II Combi Facelift, 2,0 TDI
Auto snů: Těch mám několik, určitě zůstat věrná Škodovce – aktuálně Škoda Octavia RS iV a musí být červená. Potom je to Porsche 911 GT3 RS a vždy se mi líbil RR Phantom, ale to už je auto s vlastním řidičem. 😃 Jinak jsem nenáročná.
Automat / manuál: Rozhodně manuál, automat moc nemusím a u aut nevyhledávám, je to nuda.
Jak se ti líbí testovaný Renault Megane: Vzhledově z venku je velmi povedený, ač moc nejsem fanoušek Renaultu. Líbí se mi hodně přední světla, která jsou taková netipická. Interiér vozu je příjemný, na první pohled mě zaujalo červené prošívání, to má za mě 10/10. Dále pak velká obrazovka, kde se dá spustit navigace a zároveň sedačky jsou velmi pohodlné. Co mě trochu přišlo vtipné, je zvuk motoru pouštěný z repráků v režimu sport. Už jsem si stáhla tenhle zvuk i do svojí Oktávky 😃
Kachna, 26let
Od kdy máš řidičský průkaz: od 18ti let
Kolik ročně najezdíš: cca 10.000 km
Kam nejčastěji: Nejčastěji jezdím za kamarádkami a do práce
Nejdelší cesta: Když je dlouhá cesta, tak si zařídím, ať řídí někdo jiný 😃😃😃
Co tě na silnici zaručeně naštve: Mě toho moc nenaštve, ale když už, tak asi když někdo nepoužívá blinkr.
Jsi klidný řidič: Jsem hodně klidný řidič, jedu si, kochám se.
První auto: Alfa Romeo 156
Současné auto: Ford Fusion
Auto snů: Volkswagen T1 Samba, ideálně ve stylu Hippie
Automat / manuál: Rozhodně automat
Bára, 24 let
Od kdy máš řidičský průkaz: od 18ti let
Kolik ročně najezdíš: cca 20.000 km
Kam nejčastěji: Nejčastěji do práce a na výlety
Nejdelší cesta: Nejdelší cesta byla do Itálie – Florencie
Co tě na silnici zaručeně naštve: Když někdo jede tak pomalu, že by mu měli vzít řidičák, jako Kachna. 😃
Jsi klidný řidič: Nejsem klidný řidič.
První auto: Volkswagen Lupo
Současné auto: Škoda Fabia
Auto snů: Mercedes Benz S63 kupé a momentálně mít pár korunek navíc byl by to nový Volkswagen Touareg.
Automat / manuál: Automat i manuál, nevadí mi ani jedno, automat super když jsem líná.
Jak se ti líbil testovaný Renault Megan?
Není to auto, které by mě napadlo si někdy chtít pořizovat, o Renaultu jsem nikdy neuvažovala a obecně na francouzská auta nejsem. Ale mile mě překvapilo, jak je auto tiché, pěkně se řídí a je moc pohodlné. Ve sportovních sedačkách se sedí skvěle a není to žádný lenoch. Automat řadí velice rychle, ne tak jak jsem zvyká u jiných aut, kterým trvá věčnost, než přeřadí. Kdo má Renaulty rád je to určitě super volba.
Jak vás napadlo mít vlastní módní značku?Kachna: Káťa často používala na svém Instagramu hastag #ceskaholkadobraholka, mě to přišlo zajímavé a chytlavé, proto mě napadlo: „Proč tuhle hlášku nějak nevyužít?“ Hned jsem psala Kátě, že s ní chci o něčem mluvit ohledně nápadu. Hned jak mohla, tak přijela za mnou a šly jsme se projít, kde jsem to na ní všechno vybalila. 😃 Káťa měla v očích trošku nejistoty a nebyla tak nadšená jako já, řekla mi, že si to nechá projít hlavou. Večer, toho dne, mi přišla zpráva „jdu do toho!“. Sešly jsme se u mě, abychom si řekly, jaký máme možnosti a jak začít. Napadlo nás taky zavolat Barče, jestli do toho jde s námi, ta neváhala a řekla, že se jí ten nápad líbí!
Káťa: O tom, že český holky jsou dobrý, není pochyb a chtěly jsme to dát světu víc vědět, protože každá je něčím dobrá.
Barča: Rozbily jsme prasátka, daly dohromady základní kapitál a začaly dávat nápady dohromady, co můžeme udělat, čím začít, co je potřeba, apod.
Kachna: Náš nápad přišel v listopadu 2020, braly jsme to jako ideální čas, kdy lidé tráví více času na internetu a nedá se nic sehnat v kamenném obchodě, protože jsou zavřené.
Káťa: Všechny tři jsme vždycky chtěly něco svého, já z toho důvodu, že už jsem předtím podnikala a bavila mě ta volnost a časová nezávilost, což zaměstnání neumožňuje a zároveň vidina dělat něco svého a možnost to ovlivňovat. Barča, protože jí baví oblečení a móda, stejně tak jako Kachnu, která už před tímto projektem šila oblečení pro děti a zkoušela nové možnosti, které může ušít pro sebe a své kamarádky.
Barča: Naše hlavní myšlenka je od českých holek, pro české holky, tedy aby veškerá produkce byla od českých holek. Tzn. od návrhů, přes výrobu, šití až po distribuci.
Kachna: Začaly jsme s výrobou vlastních triček, kdy první bylo potřeba vymyslet a začít s návrhem nápisu na triko, který jsme si nechaly udělat od naší kamarádky Káji, která má jako koníček krasopsaní a nám se její záliba líbila.
Káťa: Poměrnou část nabídky si šijeme sami. Kachna umí šít, my jí s tím pomáháme a kecáme jí do toho. Šijeme vlastní čelenky, čepice a nákrčníky. Dále pak v nabídce máme trička a kulichy. V současnosti máme u jedné šikovné švadleny kytaristky objednanou zakázku šatů do naší letní kolekce a finišuje nám výroba podkolenek u jedné české firmy.
Kachna: Uvědomujeme si, že tahle cesta je časově náročnější a finančně nákladnější, ale myslíme si, že se najdou zákazníci, kteří tento nápad ocení a nebude jim vadit vyšší finální cena, protože chceme dělat kvalitu, ne kvantitu.
Barča: Proto je většina naší nabídky limitovaná určitým počtem kusů, kromě triček, to vnímáme jako naši základnu.
Kachna: Ze začátku byl největší odběr od našich známých a postupně jsme se rozšiřovaly skrz Instagram, který si spravujeme samy, včetně fotek. Aktuálně jsme i na Facebooku, ale Instagram jede víc bomby. 😃
Jak vidno, každá Čeká holka je originál a spolupráce s nimi mě velice bavila. Při focení byla velká sranda, což je myslím na fotkách dobře vidět. Navíc jejich oblečení je super a hned sem jedno tričko pořídil pro tu svou dobrou holku, i když tedy ne českou, ale moravskou.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.