Jaro každoročně vítají nejen zahrádkáři, ale také milovníci jednostopých vozidel. Začátek motorkářské sezony ovšem vyhlížejí také zloději a organizované bandy, které se specializují právě na motorky. Jen v České republice vloni napáchali zloději motorek škodu za více než 23 milionů korun, přičemž objasnit se podaří jen každou pátou krádež. Pokud i vy patříte i k hrdým majitelům silných strojů, osvěžte si základní pravidla zabezpečení.
Nedobytná garáž
Ačkoliv motorky zatím odpočívají v garážích, zlodějům omezení pohybu nevadí a klidně si vytipují právě tu vaši. Pokud jim nechcete zbytečně ulehčovat práci, věnujte jedno odpoledne kontrole zabezpečení garáže, jehož základem by měl být především bezpečnostní zámek na dveřích. Jedno i dvoukřídlá vrata zajistěte bezpečnostní petlicí s visacím zámkem, který odolá pokusům o přeražení nebo certifikovanou cylindrickou vložkou. Zkontrolujte, zda není mechanismus poškozený a zda na něm nenapáchala škody zima. Máte v garáži okna? Vybavte je neprůhlednými bezpečnostními foliemi, které zabrání snadnému rozbití a zamezí kolemjdoucím vhled do garáže. „Velmi rizikové jsou především garáže na odlehlých místech, typicky na okraji města, kde se pohybuje minimum lidí. Zde je důležité nejen kvalitní mechanické zabezpečení, ale také pravidelná kontrola garáže tak, aby případnou krádež nebo pokus o ni majitel odhalil co nejdříve,“ doplňuje Petr Neuvirt, obchodní ředitel společnosti Tokoz.
Sekundární zabezpečení
Ať už motorku parkujete v garáži, ve sklepě nebo na dvoře domu, nespoléhejte jen na dobře uzamčené dveře. Čím víc překážek zloději postavíte do cesty, tím větší je šance, že pokus o krádež vzdá. Motorku proto vždy zamykejte, třeba pomocí pevných zabezpečovacích systémů typu X safety box, které jsou ideální do garáží i sklepů v bytových domech. Mechanismus se připevní ke stropu, stěně nebo podlaze a pomocí ocelového lanka nebo řetězu k němu uzamknete cokoliv, co potřebujete. Kromě motorky tak ochráníte třeba i jízdní kola, kočárky nebo sezonní vybavení.
Bezpečné cestování
Než vyjedete na první jarní vyjížďku, nezapomeňte oprášit a naleštit nejen motorku, ale i zámky a alarmy. V terénu nikdy nenechávejte nezabezpečený stroj mimo dohled, i kdyby mělo jít jen o několikaminutovou zastávku. Hodit se bude kotoučový zámek s alarmem, který díky pohybovému čidlu hlasitě upozorní na manipulaci s motorkou a zloděje dokáže spolehlivě vylekat. Krátkodobé zabezpečení zvládne i klasický moto zámek s kaleným řetězem. Pokud motorku převážíte, nepodceňujte uzamčení dodávky – zloději dokáží využít každou chvilku vaší nepozornosti. Na zadní dveře proto instalujte přídavný zámek, který nákladový prostor před nezvanými hosty ochrání.
Sdílení s rozvahou
Kdo by se nechtěl pochlubit fotkou nablýskané motorky před vyjížďkou nebo sdílet radost z právě zakoupeného stroje? Než ale vykřičíte své nadšení do anonymního online světa, zamyslete se, kam až může informace doputovat. I přes různá nastavení soukromí se váš příspěvek rychle dostane až k tipařům, kteří hledají další úlovek. Pozor si dejte hlavně na motoristická fóra, kluby nebo skupiny sdružující moto nadšence, kde se zloději velmi často pohybují. Foťte tak, aby nebylo jasné, kde motorku garážujete, a uvádějte o sobě jen minimum informací, tak, aby radost z nové motorky trvala co nejdéle.
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?