Tým australských inženýrů pod vedením Roscoa McGlashana na webu zveřejnil první fotografie nového raketového auta pro překonání čtvrt století starého rychlostního rekordu na Zemi.
Oním raketovým rychlíkem je Aussie Invarder R5. A nejde o žádného drobečka. Jeho karoserie je dlouhá 16 metrů a váží nemalých 9 tun. Zvenčí vypadá R5 spíše jako raketa na kolech, než něco jen vzdáleně podobného automobilu. Kola má R5 pouze tři a to 32 palcová hliníková bez gum (na světě neexistují pneumatiky, které by zamýšlenou rychlost ustály).
K pohonu Aussie Invarder R5 je využit raketový motor o výkonu těžko uvěřitelných 202 500 koňských sil, což i při váze okolo 9 000 kg, dělá pěkný poměr výkon ku hmotnosti 22 500 koní na tunu. Není pro důvod nevěřit, že by zrychlení z 0 na 100 km/h mělo trvat pouhých 1,1 s a maximální rychlost, kterou R5 vyvine v čase 30 s od startu bude 1000 MPH (1609 km/h).
Dle propočtů je potřeba 5 km dlouhá trať, aby se vůz na požadovanou rychlost dostal. A co je zajímavé, k zastavení je potřeba dráha dlouhá dalších 13 km, což je asi 2,5 x delší, než ta potřebná k samotnému rekordu. K zastavení využívá Aussie kotoučové brzdy, které jsou doplněné o aktivní aerodynamické prvky karosérie a o padák.
V plánu jsou první tresty R5 na začátku příštího roku a pokud vše půjde dle plánu, tentýž rok se jeho tvůrci pokusí získat 25 let trvající současný rychlostní rekord na Zemi. Pilotovat tuto raketu na kolech bude sám projektový manažer Roscoe McGlashan, který již v roce 1994 na vyschlém solném jezeře v Austrálii získal rekord za 802,6 km/h. Ten mu o tři roky později uzmul Andy Green na voze Thrust SSC s maximální rychlostí 1223,7 km/h. A přesně na něj si nyní Australané brousí zuby. Jak to dopadne, na to si musíme počkat do příštího roku.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.