První úspěch pro čistě elektrický model ŠKODA ENYAQ iV a devátý triumf pro vůz ŠKODA OCTAVIA: V uznávané čtenářské anketě „Best Cars 2021“ německého odborného časopisu „auto motor und sport“ oslavila česká automobilka hned dvě vítězství.
Ve 45. ročníku čtenářské ankety zvolilo více než 101.000 účastníků oba modely značky ŠKODA za vítěze mezi importovanými vozy ve svých kategoriích. Model ENYAQ iV vyhrál hned při své první účasti v kategorii „Kompaktní SUV a terénní vozy“. OCTAVIA se v anketě prosadila již po deváté a zajistila tak tento rok titul nejoblíbenějšího importovaného kompaktního vozu. Čtenáři mohli vybírat z celkem 378 modelů v jedenácti kategoriích.
Johannes Neft, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast Technického vývoje, zdůraznil: „Letošní „double“ ve čtenářské anketě „Best Cars“ nás mimořádně těší. Jako typický vůz značky ŠKODA je model ENYAQ iV všestranně využitelným tak i spolehlivým průvodcem. Díky třemvelikostem baterie, čtyřem výkonnostním stupňům a pohonu předních nebo všech kol je optimálně vybaven pro plnění všech požadavků zákazníků. Přednosti, charakteristické pro vozy značky ŠKODA, dokazuje OCTAVIA už 25 let v každodenním provozu. Nyní již čtvrtá generace ikony naší značky učinila další velký krok vpřed, co se konektivity, asistenčních systémů a možnosti výběru pohonů týká.
Odezva od čtenářů časopisu „auto motor und sport“ pro nás představuje skvělé potvrzení naší práce“. Pro nový model ŠKODA ENYAQ iV to byl působivý vstup do uznávané čtenářské ankety „Best Cars“ magazínu „auto motor und sport“. V hodnocení importovaných vozů v nejsilněji zastoupené kategorii „Kompaktní SUV a terénní vozy“ se toto elektrické SUV s 12,9% hlasů prosadilo mezi 52 konkurenty a získalo tak své první mezinárodní ocenění. ENYAQ iV je prvním sériovým modelem značky ŠKODA, postaveným na modulární elektrifikované platformě (MEB) koncernu Volkswagen. Nabízí se s pohonem zadních nebo všech kol, pro každodenní užití má dostačující dojezd více než 520 kilometrů v cyklu WLTP. V neposlední řadě interiér vozu poskytuje velkorysou prostornost. Jedny z předností vozu ŠKODA ENYAQ iV jsou nové individuální možnosti vzhledu interiéru inspirované moderním bydlením: Designové varianty nahrazují klasické výbavové stupně.
Čtvrtá generace modelu ŠKODA OCTAVIA svou první účastí v anketě „Best Cars“ plynule navázala na sérii úspěchů svých předchůdkyň. Se 16,2% všech hlasů dali čtenáři přednost bestselleru značky ŠKODA před 27 konkurenty. ŠKODA OCTAVIA je již poosmé v historii udělování této ceny zvolena nejoblíbenějším importovaným kompaktním vozem, jednou už OCTAVIA triumfovala mezi vozy střední třídy. Ve své čtvrté generaci je OCTAVIA emocionálnější, prostornější, bezpečnější a nabízí více možností konektivity než kdykoli předtím. Navíc jsou dostupné různé pohony: vedle efektivních benzínových a naftových motorů má úspěšný model i pohon na zemní plyn, pohon s technologií mild hybrid a také s plug-in hybridní motorizací.
Další mezinárodní ocenění modelu ŠKODA OCTAVIASe svým vítězstvím v anketě „Best Cars 2021“ si ŠKODA OCTAVIA zajistila další z mezinárodních ocenění, která sklízí už od svého uvedení na trh. Ve Velké Británii ji časopis „Auto Express“ udělil titul„Car of the Year“ a v soutěži „Auto Express New Car Awards“ vyhrála ve třídě „Compact Family Car“. OCTAVIA COMBI se umístila na první příčce v soutěži „Estate Car“. Kromě toho získala ŠKODA OCTAVIA také cenu „Großer Österreichischer Automobil-Preis“ rakouského automotoklubu ARBÖ v kategorii „Medium“ pro vozy v ceně od 20.001 do 50.000 eur. Ve Švýcarsku byl tento model zvolen čtenáři a online-uživateli několika médií, mezi nimiž byly i časopisy „Schweizer Illustrierte“ a „Blick“, „Lieblingsauto der Schweizer 2021“, tedy nejoblíbenějším vozem ve Švýcarsku. Při udělování cen „Auto Trophy 2020“,německého odborného časopisu „Auto Zeitung“, slavila OCTAVIA dokonce double: byla oceněna jako nejoblíbenější importovaný kompaktní vůz a verze ŠKODA OCTAVIA RS získala i titul nejlepšího importovaného kompaktního sportovního vozu. Dříve se rovněž umístila ve čtenářských anketách odborných časopisů „Auto Bild Allrad“ a „AUTO Straßenverkehr“. V posledním zmíněném časopise byla oceněna titulem „Allradauto des Jahres“ ve třídě osobních vozů do 40.000 eur a „Familienauto des Jahres“ v kategorii „Nejlepší design“ mezi vozy do 25.000 eur. ŠKODA OCTAVIA je navíc i jedním z finalistů evropské soutěže o titul „Car of the Year“ a v soutěži „Women’s World Car of the Year“.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?