První úspěch pro čistě elektrický model ŠKODA ENYAQ iV a devátý triumf pro vůz ŠKODA OCTAVIA: V uznávané čtenářské anketě „Best Cars 2021“ německého odborného časopisu „auto motor und sport“ oslavila česká automobilka hned dvě vítězství.
Ve 45. ročníku čtenářské ankety zvolilo více než 101.000 účastníků oba modely značky ŠKODA za vítěze mezi importovanými vozy ve svých kategoriích. Model ENYAQ iV vyhrál hned při své první účasti v kategorii „Kompaktní SUV a terénní vozy“. OCTAVIA se v anketě prosadila již po deváté a zajistila tak tento rok titul nejoblíbenějšího importovaného kompaktního vozu. Čtenáři mohli vybírat z celkem 378 modelů v jedenácti kategoriích.
Johannes Neft, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast Technického vývoje, zdůraznil: „Letošní „double“ ve čtenářské anketě „Best Cars“ nás mimořádně těší. Jako typický vůz značky ŠKODA je model ENYAQ iV všestranně využitelným tak i spolehlivým průvodcem. Díky třemvelikostem baterie, čtyřem výkonnostním stupňům a pohonu předních nebo všech kol je optimálně vybaven pro plnění všech požadavků zákazníků. Přednosti, charakteristické pro vozy značky ŠKODA, dokazuje OCTAVIA už 25 let v každodenním provozu. Nyní již čtvrtá generace ikony naší značky učinila další velký krok vpřed, co se konektivity, asistenčních systémů a možnosti výběru pohonů týká.
Odezva od čtenářů časopisu „auto motor und sport“ pro nás představuje skvělé potvrzení naší práce“. Pro nový model ŠKODA ENYAQ iV to byl působivý vstup do uznávané čtenářské ankety „Best Cars“ magazínu „auto motor und sport“. V hodnocení importovaných vozů v nejsilněji zastoupené kategorii „Kompaktní SUV a terénní vozy“ se toto elektrické SUV s 12,9% hlasů prosadilo mezi 52 konkurenty a získalo tak své první mezinárodní ocenění. ENYAQ iV je prvním sériovým modelem značky ŠKODA, postaveným na modulární elektrifikované platformě (MEB) koncernu Volkswagen. Nabízí se s pohonem zadních nebo všech kol, pro každodenní užití má dostačující dojezd více než 520 kilometrů v cyklu WLTP. V neposlední řadě interiér vozu poskytuje velkorysou prostornost. Jedny z předností vozu ŠKODA ENYAQ iV jsou nové individuální možnosti vzhledu interiéru inspirované moderním bydlením: Designové varianty nahrazují klasické výbavové stupně.
Čtvrtá generace modelu ŠKODA OCTAVIA svou první účastí v anketě „Best Cars“ plynule navázala na sérii úspěchů svých předchůdkyň. Se 16,2% všech hlasů dali čtenáři přednost bestselleru značky ŠKODA před 27 konkurenty. ŠKODA OCTAVIA je již poosmé v historii udělování této ceny zvolena nejoblíbenějším importovaným kompaktním vozem, jednou už OCTAVIA triumfovala mezi vozy střední třídy. Ve své čtvrté generaci je OCTAVIA emocionálnější, prostornější, bezpečnější a nabízí více možností konektivity než kdykoli předtím. Navíc jsou dostupné různé pohony: vedle efektivních benzínových a naftových motorů má úspěšný model i pohon na zemní plyn, pohon s technologií mild hybrid a také s plug-in hybridní motorizací.
Další mezinárodní ocenění modelu ŠKODA OCTAVIASe svým vítězstvím v anketě „Best Cars 2021“ si ŠKODA OCTAVIA zajistila další z mezinárodních ocenění, která sklízí už od svého uvedení na trh. Ve Velké Británii ji časopis „Auto Express“ udělil titul„Car of the Year“ a v soutěži „Auto Express New Car Awards“ vyhrála ve třídě „Compact Family Car“. OCTAVIA COMBI se umístila na první příčce v soutěži „Estate Car“. Kromě toho získala ŠKODA OCTAVIA také cenu „Großer Österreichischer Automobil-Preis“ rakouského automotoklubu ARBÖ v kategorii „Medium“ pro vozy v ceně od 20.001 do 50.000 eur. Ve Švýcarsku byl tento model zvolen čtenáři a online-uživateli několika médií, mezi nimiž byly i časopisy „Schweizer Illustrierte“ a „Blick“, „Lieblingsauto der Schweizer 2021“, tedy nejoblíbenějším vozem ve Švýcarsku. Při udělování cen „Auto Trophy 2020“,německého odborného časopisu „Auto Zeitung“, slavila OCTAVIA dokonce double: byla oceněna jako nejoblíbenější importovaný kompaktní vůz a verze ŠKODA OCTAVIA RS získala i titul nejlepšího importovaného kompaktního sportovního vozu. Dříve se rovněž umístila ve čtenářských anketách odborných časopisů „Auto Bild Allrad“ a „AUTO Straßenverkehr“. V posledním zmíněném časopise byla oceněna titulem „Allradauto des Jahres“ ve třídě osobních vozů do 40.000 eur a „Familienauto des Jahres“ v kategorii „Nejlepší design“ mezi vozy do 25.000 eur. ŠKODA OCTAVIA je navíc i jedním z finalistů evropské soutěže o titul „Car of the Year“ a v soutěži „Women’s World Car of the Year“.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.