První úspěch pro čistě elektrický model ŠKODA ENYAQ iV a devátý triumf pro vůz ŠKODA OCTAVIA: V uznávané čtenářské anketě „Best Cars 2021“ německého odborného časopisu „auto motor und sport“ oslavila česká automobilka hned dvě vítězství.
Ve 45. ročníku čtenářské ankety zvolilo více než 101.000 účastníků oba modely značky ŠKODA za vítěze mezi importovanými vozy ve svých kategoriích. Model ENYAQ iV vyhrál hned při své první účasti v kategorii „Kompaktní SUV a terénní vozy“. OCTAVIA se v anketě prosadila již po deváté a zajistila tak tento rok titul nejoblíbenějšího importovaného kompaktního vozu. Čtenáři mohli vybírat z celkem 378 modelů v jedenácti kategoriích.
Johannes Neft, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast Technického vývoje, zdůraznil: „Letošní „double“ ve čtenářské anketě „Best Cars“ nás mimořádně těší. Jako typický vůz značky ŠKODA je model ENYAQ iV všestranně využitelným tak i spolehlivým průvodcem. Díky třemvelikostem baterie, čtyřem výkonnostním stupňům a pohonu předních nebo všech kol je optimálně vybaven pro plnění všech požadavků zákazníků. Přednosti, charakteristické pro vozy značky ŠKODA, dokazuje OCTAVIA už 25 let v každodenním provozu. Nyní již čtvrtá generace ikony naší značky učinila další velký krok vpřed, co se konektivity, asistenčních systémů a možnosti výběru pohonů týká.
Odezva od čtenářů časopisu „auto motor und sport“ pro nás představuje skvělé potvrzení naší práce“. Pro nový model ŠKODA ENYAQ iV to byl působivý vstup do uznávané čtenářské ankety „Best Cars“ magazínu „auto motor und sport“. V hodnocení importovaných vozů v nejsilněji zastoupené kategorii „Kompaktní SUV a terénní vozy“ se toto elektrické SUV s 12,9% hlasů prosadilo mezi 52 konkurenty a získalo tak své první mezinárodní ocenění. ENYAQ iV je prvním sériovým modelem značky ŠKODA, postaveným na modulární elektrifikované platformě (MEB) koncernu Volkswagen. Nabízí se s pohonem zadních nebo všech kol, pro každodenní užití má dostačující dojezd více než 520 kilometrů v cyklu WLTP. V neposlední řadě interiér vozu poskytuje velkorysou prostornost. Jedny z předností vozu ŠKODA ENYAQ iV jsou nové individuální možnosti vzhledu interiéru inspirované moderním bydlením: Designové varianty nahrazují klasické výbavové stupně.
Čtvrtá generace modelu ŠKODA OCTAVIA svou první účastí v anketě „Best Cars“ plynule navázala na sérii úspěchů svých předchůdkyň. Se 16,2% všech hlasů dali čtenáři přednost bestselleru značky ŠKODA před 27 konkurenty. ŠKODA OCTAVIA je již poosmé v historii udělování této ceny zvolena nejoblíbenějším importovaným kompaktním vozem, jednou už OCTAVIA triumfovala mezi vozy střední třídy. Ve své čtvrté generaci je OCTAVIA emocionálnější, prostornější, bezpečnější a nabízí více možností konektivity než kdykoli předtím. Navíc jsou dostupné různé pohony: vedle efektivních benzínových a naftových motorů má úspěšný model i pohon na zemní plyn, pohon s technologií mild hybrid a také s plug-in hybridní motorizací.
Další mezinárodní ocenění modelu ŠKODA OCTAVIASe svým vítězstvím v anketě „Best Cars 2021“ si ŠKODA OCTAVIA zajistila další z mezinárodních ocenění, která sklízí už od svého uvedení na trh. Ve Velké Británii ji časopis „Auto Express“ udělil titul„Car of the Year“ a v soutěži „Auto Express New Car Awards“ vyhrála ve třídě „Compact Family Car“. OCTAVIA COMBI se umístila na první příčce v soutěži „Estate Car“. Kromě toho získala ŠKODA OCTAVIA také cenu „Großer Österreichischer Automobil-Preis“ rakouského automotoklubu ARBÖ v kategorii „Medium“ pro vozy v ceně od 20.001 do 50.000 eur. Ve Švýcarsku byl tento model zvolen čtenáři a online-uživateli několika médií, mezi nimiž byly i časopisy „Schweizer Illustrierte“ a „Blick“, „Lieblingsauto der Schweizer 2021“, tedy nejoblíbenějším vozem ve Švýcarsku. Při udělování cen „Auto Trophy 2020“,německého odborného časopisu „Auto Zeitung“, slavila OCTAVIA dokonce double: byla oceněna jako nejoblíbenější importovaný kompaktní vůz a verze ŠKODA OCTAVIA RS získala i titul nejlepšího importovaného kompaktního sportovního vozu. Dříve se rovněž umístila ve čtenářských anketách odborných časopisů „Auto Bild Allrad“ a „AUTO Straßenverkehr“. V posledním zmíněném časopise byla oceněna titulem „Allradauto des Jahres“ ve třídě osobních vozů do 40.000 eur a „Familienauto des Jahres“ v kategorii „Nejlepší design“ mezi vozy do 25.000 eur. ŠKODA OCTAVIA je navíc i jedním z finalistů evropské soutěže o titul „Car of the Year“ a v soutěži „Women’s World Car of the Year“.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.