Nová Honda Jazz e:HEV získala maximální pětihvězdičkové hodnocení v posledním kole bezpečnostních testů Euro NCAP, které zavedly řadu nových přísných hodnocení. Honda Jazz má zcela novou zdokonalenou konstrukci karoserie a součástí základní výbavy je komplexní sada technologií aktivní bezpečnosti a asistentů řidiče. Tato kombinace pečlivě začleněných prvků aktivní a pasivní bezpečnosti posiluje pověst tohoto modelu jako jednoho z nejbezpečnějších osobních automobilů v Evropě.
Nová Honda Jazz, dostupná výhradně s hybridním pohonem, je v Evropě prvním modelem společnosti Honda, který má v základní výbavě přední středový airbag. Tento airbag je umístěn v zadní části sedadla řidiče a vystřeluje do prostoru mezi řidičem a spolujezdcem na předním sedadle, čímž se snižuje riziko srážky hlav cestujících na předních sedadlech v případě bočního nárazu.
Za účelem zajištění správného umístění airbagu pro maximální ochranu během aktivace je airbag upevněn třemi popruhy, které ho navádějí po zakřivené dráze kolem řidiče. Aby bylo možné tuto novou funkci zavést do praxe, technický tým vyvinul jednotku airbagu, která se vejde do horní boční opory nově navrženého sedadla řidiče.
V případě bočního nárazu funguje nový přední středový airbag v kombinaci se dvěma dalšími prvky. Předepínače bezpečnostních pásů řidiče a spolujezdce na předním sedadle omezují pohyb řidiče a spolujezdce do boku, k čemuž pomáhá i středová loketní opěrka, která byla zvýšena. Dopad tohoto nového přístupu může významně omezit riziko zranění hlav cestujících, jak na straně nárazu, tak i na protilehlé straně. Tento nový airbag je jedním z 10 airbagů ve voze Jazz e:HEV, který je zároveň vybaven systémem airbagů i-side pro zadní sedadla. Tento jedinečný airbag s dvojitou konstrukcí, který je nainstalovaný v čalounění zadních sedadel, se aktivuje s cílem chránit cestující na zadních sedadlech před nárazem do dveří a zadního sloupku v případě bočního nárazu. Airbag byl navržen v kompaktní velikosti, aby nijak nenarušil funkci sedadel Magic Seat modelu Jazz.
Prvky pasivní bezpečnosti jsou doplněny špičkovými technologiemi aktivní bezpečnosti a podpory řidiče Honda SENSING, které nyní zahrnují vylepšenou kameru s širším úhlem a větším rozlišením. Ta nahrazuje víceúčelovou kameru a senzory vozu Jazz předchozí generace a rozpoznává širší škálu povrchů vozovky a charakteristických prvků v dopravě. Systém Honda SENSING, který je součástí základní výbavy všech modelů vozů Honda, zahrnuje mimo jiné také adaptivní tempomat, systém pro udržování v jízdním pruhu a systém zabránění sjetí z vozovky.
Při navrhování a vývoji nejnovějšího modelu Jazz konstruktéři společnosti Honda také nasadili technologii konstrukce karoserie Advanced Compatibility Engineering (ACE), která představuje základ pro vynikající pasivní bezpečnost. Technologie ACE pomáhá rovnoměrně rozptylovat energii nárazu do přední části vozu a také snižuje energii nárazu přenášenou do jiného vozu.
„Bezpečnost je pro nás nanejvýš důležitá a máme radost, že vůz získal v novém testování Euro NCAP maximální pětihvězdičkové hodnocení,“ uvedl pan Takeki Tanaka, hlavní vedoucí projektů společnosti Honda. „Úplným přepracováním modelu Jazz jsme dokázali začlenit nové pokročilé konstrukční technologie a nejnovější prvky pasivní bezpečnosti s cílem zajistit mimořádnou ochranu v případě všech typů nehod. Přidáním vylepšené sestavy pokročilých bezpečnostních prvků a asistenčních systémů do základní výbavy jsme zajistili, že Honda Jazz zůstává jedním z nejbezpečnějších vozů ve své třídě. Novou klíčovou funkcí modelu Jazz je vylepšený výhled díky přednímu panoramatickému oknu, a jsme hrdí na to, že jsme toho dosáhli bez kompromisů ohledně jeho celkové bezpečnosti v případě nárazu - to je něco, co u jiných vozů neuvidíte.”
Přísnější zkušební protokoly Euro NCAP hodnotí dopad srážkových sil v případě nehody. Významným prvkem hodnocení NCAP bylo posouzení, zda dokáže model Jazz ochránit cestující a omezit dopad na další vozy účastnící se nehody. Hodnocení vyžaduje, aby síly nárazu byly nasměrovány na ty části karoserie vozu, které dokáží tuto energii účinně a bezpečně absorbovat, přičemž prostor pro cestující bude ponechán co možná nejvíce neporušený a cestující nebudou vystaveni nebezpečně vysoké úrovni zpomalení. V případě nárazu musí obě tyto funkce fungovat současně.
Testy také rozšiřují rozsah hodnocení bočních nárazů a zkoumají bezpečnost po nehodě. Byly také revidovány normy vztahující se na autonomní systémy nouzového brzdění a nyní jsou prováděny testy výstražných systémů řidiče.
Nová generace modelu Jazz byla uvedena na evropský trh v létě 2020 s vylepšeným a citlivým hybridním pohonem a podtrhuje tak závazek značky Honda elektrifikovat 100 % svých běžně prodávaných evropských modelů do roku 2022.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.