Honda Jazz e:HEV zářila při zpřísněných testech Euro NCAP

AutoRoad.cz, 13. listopadu 2020, 00:09 Google+

Nová Honda Jazz e:HEV získala maximální pětihvězdičkové hodnocení v posledním kole bezpečnostních testů Euro NCAP, které zavedly řadu nových přísných hodnocení. Honda Jazz má zcela novou zdokonalenou konstrukci karoserie a součástí základní výbavy je komplexní sada technologií aktivní bezpečnosti a asistentů řidiče. Tato kombinace pečlivě začleněných prvků aktivní a pasivní bezpečnosti posiluje pověst tohoto modelu jako jednoho z nejbezpečnějších osobních automobilů v Evropě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Honda použila u nového Jazzu jako první ve třídě přední středový airbag

Honda použila u nového Jazzu jako první ve třídě přední středový airbag | foto: Honda

Sdílejte článek

Nová Honda Jazz, dostupná výhradně s hybridním pohonem, je v Evropě prvním modelem společnosti Honda, který má v základní výbavě přední středový airbag. Tento airbag je umístěn v zadní části sedadla řidiče a vystřeluje do prostoru mezi řidičem a spolujezdcem na předním sedadle, čímž se snižuje riziko srážky hlav cestujících na předních sedadlech v případě bočního nárazu.

Za účelem zajištění správného umístění airbagu pro maximální ochranu během aktivace je airbag upevněn třemi popruhy, které ho navádějí po zakřivené dráze kolem řidiče. Aby bylo možné tuto novou funkci zavést do praxe, technický tým vyvinul jednotku airbagu, která se vejde do horní boční opory nově navrženého sedadla řidiče.

img-responsive

Honda použila u nového Jazzu jako první ve třídě přední středový airbag | foto: Honda

V případě bočního nárazu funguje nový přední středový airbag v kombinaci se dvěma dalšími prvky. Předepínače bezpečnostních pásů řidiče a spolujezdce na předním sedadle omezují pohyb řidiče a spolujezdce do boku, k čemuž pomáhá i středová loketní opěrka, která byla zvýšena. Dopad tohoto nového přístupu může významně omezit riziko zranění hlav cestujících, jak na straně nárazu, tak i na protilehlé straně.
 
Tento nový airbag je jedním z 10 airbagů ve voze Jazz e:HEV, který je zároveň vybaven systémem airbagů i-side pro zadní sedadla. Tento jedinečný airbag s dvojitou konstrukcí, který je nainstalovaný v čalounění zadních sedadel, se aktivuje s cílem chránit cestující na zadních sedadlech před nárazem do dveří a zadního sloupku v případě bočního nárazu. Airbag byl navržen v kompaktní velikosti, aby nijak nenarušil funkci sedadel Magic Seat modelu Jazz.

Prvky pasivní bezpečnosti jsou doplněny špičkovými technologiemi aktivní bezpečnosti a podpory řidiče Honda SENSING, které nyní zahrnují vylepšenou kameru s širším úhlem a větším rozlišením. Ta nahrazuje víceúčelovou kameru a senzory vozu Jazz předchozí generace a rozpoznává širší škálu povrchů vozovky a charakteristických prvků v dopravě. Systém Honda SENSING, který je součástí základní výbavy všech modelů vozů Honda, zahrnuje mimo jiné také adaptivní tempomat, systém pro udržování v jízdním pruhu a systém zabránění sjetí z vozovky.

Při navrhování a vývoji nejnovějšího modelu Jazz konstruktéři společnosti Honda také nasadili technologii konstrukce karoserie Advanced Compatibility Engineering (ACE), která představuje základ pro vynikající pasivní bezpečnost. Technologie ACE pomáhá rovnoměrně rozptylovat energii nárazu do přední části vozu a také snižuje energii nárazu přenášenou do jiného vozu.

„Bezpečnost je pro nás nanejvýš důležitá a máme radost, že vůz získal v novém testování Euro NCAP maximální pětihvězdičkové hodnocení,“ uvedl pan Takeki Tanaka, hlavní vedoucí projektů společnosti Honda. „Úplným přepracováním modelu Jazz jsme dokázali začlenit nové pokročilé konstrukční technologie a nejnovější prvky pasivní bezpečnosti s cílem zajistit mimořádnou ochranu v případě všech typů nehod. Přidáním vylepšené sestavy pokročilých bezpečnostních prvků a asistenčních systémů do základní výbavy jsme zajistili, že Honda Jazz zůstává jedním z nejbezpečnějších vozů ve své třídě. Novou klíčovou funkcí modelu Jazz je vylepšený výhled díky přednímu panoramatickému oknu, a jsme hrdí na to, že jsme toho dosáhli bez kompromisů ohledně jeho celkové bezpečnosti v případě nárazu - to je něco, co u jiných vozů neuvidíte.”

Přísnější zkušební protokoly Euro NCAP hodnotí dopad srážkových sil v případě nehody. Významným prvkem hodnocení NCAP bylo posouzení, zda dokáže model Jazz ochránit cestující a omezit dopad na další vozy účastnící se nehody. Hodnocení vyžaduje, aby síly nárazu byly nasměrovány na ty části karoserie vozu, které dokáží tuto energii účinně a bezpečně absorbovat, přičemž prostor pro cestující bude ponechán co možná nejvíce neporušený a cestující nebudou vystaveni nebezpečně vysoké úrovni zpomalení. V případě nárazu musí obě tyto funkce fungovat současně.

Testy také rozšiřují rozsah hodnocení bočních nárazů a zkoumají bezpečnost po nehodě. Byly také revidovány normy vztahující se na autonomní systémy nouzového brzdění a nyní jsou prováděny testy výstražných systémů řidiče.

Nová generace modelu Jazz byla uvedena na evropský trh v létě 2020 s vylepšeným a citlivým hybridním pohonem a podtrhuje tak závazek značky Honda elektrifikovat 100 % svých běžně prodávaných evropských modelů do roku 2022.

Vytisknout

Diskuze: Honda Jazz e:HEV zářila při zpřísněných testech Euro NCAP

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nový Volkswagen Golf Variant zaujme na první pohled mimořádně čistým a dynamickým designem

„Dlouhý za cenu krátkého“. Časově omezená nabídka Golfu Variant

„Jednou GTI, navždy GTI“. Ještě ostřejší, dynamičtější a dravější bude nové Polo GTI

„Jednou GTI, navždy GTI“. Ještě ostřejší, dynamičtější a dravější bude nové Polo GTI

toyota mirai

Čeká nás také vodíková budoucnost s Toyotou po vzoru Číny?

Chevrolet Corvette ZR-12

Chevrolet Corvette C4 V12, objem ničím nenahradíš

Ford Mustang po totální havárii, škoda 1,6 milionu Kč

Čech si koupil Mustanga. Po roce mu zbyly oči pro pláč a německý autobazar mlčí

SPZ

Za hranice bez platné STK? Jde to, ale čtěte pozorně

Kia EV6 - elektrický crossover se pyšní futuristickým ztvárněním plným high-tech detailů

POD MILION ANI NÁHODOU, Kia zahájila v ČR předprodej modelu EV6

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Nová Škoda Fabia je větší a atraktivnější. Naftový motor ani hybrid nenajdete

Škoda Scala

Škoda Scala 1.5 TSI DSG – nejlepší Škoda v poměru cena/výkon?

Mansory F8XX

880 koní a 354 km/h? To je nové Mansory F8XX

Toyota Corolla

Toyota bude místo benzínu spalovat vodík a vyrazí na závodní dráhu

První náhled interiéru nové Škody Fabia

První náhled interiéru nové Škody Fabia

Škoda zveřejnila skici nové Fabie

Máme se na co těšit, Škoda zveřejnila skici nové Fabie

Volkswagen Multivan

Chytré řazení přináší ještě více místa ve Volkswagenu Multivan

Ilustrační foto

Letos došlo na trhu ojetých aut k mimořádné situaci

reklama

Doporučujeme

Peugeot 405 T16

Peugeot 405 T16, über sedan devadesátek

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Chevrolet Corvette C4 V12, objem ničím nenahradíš

  2. Čeká nás také vodíková budoucnost s Toyotou po vzoru Číny?

  3. „Jednou GTI, navždy GTI“. Ještě ostřejší, dynamičtější a dravější bude nové Polo GTI

  4. „Dlouhý za cenu krátkého“. Časově omezená nabídka Golfu Variant

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud