Jak by vypadala legendární ŠKODA POPULAR MONTE CARLO pohledem dnešních designérů? Vstupte do světa jejich fantazie a zjistěte, co je inspiruje.
Ikonický vůz se v představách designéra Ljudmila Slavova změnil ve futuristický roadster, ke kterému hudebně nejvíc ladí funky. „POPULAR MONTE CARLO je jedno z nejkrásnějších aut vůbec, oslovilo mě i svou historií. Má neuvěřitelnou eleganci a vkus,“ popisuje Ljudmil důvody, proč si pro inspiraci vybral právě tuto ikonu historie ŠKODA AUTO. Není divu, ve verzi kupé je to česká automobilová legenda.
Ve ŠKODA Muzeu ale právě ke kompletní renovaci chystají i variantu roadster, které chtějí vrátit lesk a slávu, stejně jako je tomu u kupé. Když Ljudmil vůz studuje, okamžitě vysvětluje, že při tvorbě své vize se rozhodl vyjít právě z roadsteru, protože u něj může dát lépe na odiv i vnitřní provedení vozu.
„Interiér původního roadsteru je elegantní a praktický, vidím v tom kontinuitu do dnešních dob. Funkčnost, praktičnost, elegance a čistota jsou i dnes našimi základními principy,“ říká designér. POPULAR měl rychloměr coby základní informační prvek umístěný uprostřed palubní desky, tento detail Ljudmil zachoval a do moderní doby ho přenesl v podobě jakéhosi hologramu. Po stranách byly odkládací prostory, v jejich místě navrhl designér moderní displeje s přísunem všech pro posádku potřebných informací.
Sportovní povaha
Roli při volbě roadsteru hrála i jeho sportovnější povaha. Tu podtrhuje úložný prostor za sedadly konceptu, kde jsou pod skleněným krytem uloženy dvě závodní přilby. „Přemýšlel jsem, zda sem nedat dvě dětské sedačky a udělat auto trochu praktičtější po vzoru tehdejších sériových kabrioletů, nakonec u mě ale zvítězila sportovní stránka,“ říká Ljudmil. Původní roadster POPULAR MONTE CARLO měl výklopné sedadlo, kterému se přezdívalo „sedačka pro tchyni“.
Exteriér dostal velmi aerodynamické tvary, které kombinují ladnost historické předlohy s určitou sošností moderních vozů ŠKODA. Elegantní splývavá záď s výraznou „ploutví“ patří k jasným odkazům na originál. Velmi svébytně se pak Ljudmil při návrhu vypořádal s typickou maskou chladiče. „Zkoušel jsem různé vertikální konfigurace, které by byly originálu bližší, ale takové uspořádání je dnes u aut trochu problematické, takže jsem se nakonec vydal odlišnou cestou,“ popisuje své pojetí přídě, kde mřížka masky chladiče přechází dále do oblasti světlometů, čímž vytváří efekt, pro který je originál tak ceněný.
Na funky notu
Zajímavým detailem a rovněž historickým odkazem je logo. Namísto znaku automobilky dostal vůz coby hlavní grafický motiv červený kruh, který u originálu nesl nápis Monte Carlo, Ljudmil do něj ovšem umístil stylizované označení modelu. A jméno automobilky je vyvedeno na přídi vozu v moderním písmu, stejně jako je tomu dnes na zádi u všech vozů ŠKODA. „Klasické logo mi pro masku přišlo moc retro a písmo působí hodnotnějším a elegantnějším dojmem. ŠKODA navíc v minulosti nápis místo loga u některých svých vozů používala, takže je to i odkaz k historii značky,“ vysvětluje designér použití motivu.
„Když se na původní POPULAR MONTE CARLO dívám, okamžitě se mi v hlavě rozezní jazz,“ libuje si autor moderní vize. Podle Ljudmila je však hudebním stylem, který vystihuje značku ŠKODA v současnosti, spíš funk. I proto je jeho studie svěží a hravá a kombinuje až futuristické linky s retro nádechem. Hudba Ljudmila hodně fascinuje. „To, jak okořenit design, aby vyvolával stejné emoce jako hudba, je něco, co mě žene kupředu. Ale rozhodně je to hledání na dlouhou dobu,“ říká. Mimochodem, když jsme u inspirace hudbou: v linkách jeho vize vozu POPULAR MONTE CARLO možná kromě odkazu na původní historický model zahlédnete i houslový klíč.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.