Ruská společnost Aviar Motors vyvíjí nový model pod názvem Aviar R67. Z uhlíkových vláken postavený Ford Mustang má být jedním z nejrychlejších elektromobilů na světě.
Ruská společnost Aviar Motors vzala vzhled kladného Muscle car Fordu Mustang Fast back, ale místo očekávané V8 se pod uhlíkovým kabátem objevila techniku z Tesly Modelu S. R67 jezdí na podvozku Tesly Modelu S s baterií o kapacitě 100 kWh a dvěma elektromotory. Díky výkonu 617 kW (840 koní) zvládne výrazněji lehčí Fast back zrychlit z 0 na 100 km/h za fantastických 2,2 s a dosáhnout maximální rychlosti až 250 km/h.
Při prostém přesunutí karoserie původního Mustangu na podvozek Tesly by výsledná váha elektromobilu byla příliš vysoká a proto se konstruktéři uchýlili k náročné výrobě všech povrchových dílů z uhlíkových vláken. To zaručuje udržení váhy na uzdě, což přispívá k nejen úžasným dynamickým schopnostem, ale také napomáhá k lepší ovladatelnosti a co je u elektromobilů neméně důležité, je dlouhý dojezd na jedno nabití.
O tom, že Aviar R67 sdílí techniku s Teslou se můžeme přesvědčit pohledem do interiéru vozu. Zde jsou některé vypůjčené komponenty viditelné na první pohled. Tím pro Teslu nejtypičtějším je velká obrazovka multimediálního systému. Avšak interiér také prodělal mnoho změn, aby se od Tesly odlišil. Můžeme jmenovat kruhové výdechy ventilace, novou digitální přístrojovou desku a tříramenný volant.
Ruská společnost Aviar Motors tvrdí, že R67 je schopen na jedno nabití ujet až 507 km. Cena prozatím není zveřejněna, ale již nyní je jasné, že určitě nebude nízká.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?