Ruská společnost Aviar Motors vyvíjí nový model pod názvem Aviar R67. Z uhlíkových vláken postavený Ford Mustang má být jedním z nejrychlejších elektromobilů na světě.
Ruská společnost Aviar Motors vzala vzhled kladného Muscle car Fordu Mustang Fast back, ale místo očekávané V8 se pod uhlíkovým kabátem objevila techniku z Tesly Modelu S. R67 jezdí na podvozku Tesly Modelu S s baterií o kapacitě 100 kWh a dvěma elektromotory. Díky výkonu 617 kW (840 koní) zvládne výrazněji lehčí Fast back zrychlit z 0 na 100 km/h za fantastických 2,2 s a dosáhnout maximální rychlosti až 250 km/h.
Při prostém přesunutí karoserie původního Mustangu na podvozek Tesly by výsledná váha elektromobilu byla příliš vysoká a proto se konstruktéři uchýlili k náročné výrobě všech povrchových dílů z uhlíkových vláken. To zaručuje udržení váhy na uzdě, což přispívá k nejen úžasným dynamickým schopnostem, ale také napomáhá k lepší ovladatelnosti a co je u elektromobilů neméně důležité, je dlouhý dojezd na jedno nabití.
O tom, že Aviar R67 sdílí techniku s Teslou se můžeme přesvědčit pohledem do interiéru vozu. Zde jsou některé vypůjčené komponenty viditelné na první pohled. Tím pro Teslu nejtypičtějším je velká obrazovka multimediálního systému. Avšak interiér také prodělal mnoho změn, aby se od Tesly odlišil. Můžeme jmenovat kruhové výdechy ventilace, novou digitální přístrojovou desku a tříramenný volant.
Ruská společnost Aviar Motors tvrdí, že R67 je schopen na jedno nabití ujet až 507 km. Cena prozatím není zveřejněna, ale již nyní je jasné, že určitě nebude nízká.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.