Z modelu Škoda Scala je základem připravovaného modelu Slavia. Jménem sedmého žákovského vozu Škoda si žáci Středního odborného učiliště strojírenského připomínají 125. výročí založení společnosti Škoda Auto.
Václav Laurin a Václav Klement tehdy společně prodávali svá první vyvinutá jízdní kola pod obchodním názvem Slavia. Nyní ponese toto jméno kompaktní model značky Škoda v karosářské variantě spider. Scala je vůbec poprvé základem tohoto projektu Škoda Akademie, realizovaného každoročně už od roku 2014. Za tři týdny bude tento unikát, vyvinutý a vlastnoručně vyrobený žáky učiliště, představen veřejnosti.
Škoda Scala v emocionální karosářské verzi spider je reminiscencí počátků značky. V roce 1895 začali oba zakladatelé Václav Laurin a Václav Klement v Mladé Boleslavi nejprve s opravami jízdních kol. Brzy na to začali navrhovat vlastní jízdní kola, která od roku 1896 úspěšně prodávali pod značkou Slavia. Nový žákovský vůz tak do života vrací jednu z legend historie firmy. Historický název se skvěle hodí k myšlence studentů podniknout s moderně střiženým modelem Scala cestu do minulosti, do časů, kdy měly automobily otevřenou karoserii. Klasický spider je divoký a nespoutaný. Ve své důsledné otevřenosti se nedrží běžných konvencí a symbolizuje svobodné myšlení a nonšalantní bezstarostnost mladé generace. Díky absenci střechy nabízí mimořádně intenzivní požitek z jízdy. Další cílené úpravy na karoserii dodávají spideru ještě sportovnější vzhled, než má Scala.
Tradice projektu žákovského vozu Škoda sahá až do roku 2014. Žáci Středního odborného učiliště Škoda v Mladé Boleslavi mohou od té doby každoročně naplánovat, vyvinout a vlastnoručně postavit zajímavý koncept vozu. Každý z těchto konceptů je dokladem kreativity a zapojení dorostu značky.
Víte že…Slavia byla pojmenována po slovanském jménu Slavia. Toto jméno používá i několik známých sportovních klubů v České republice, například čerstvý fotbalový ligový mistr Slavia Praha. Její kapitán, Jan Bořil, se ve středním odborném učilišti Škoda vyučil.
Původní význam slova Slavia je alegorie Slovanstva ve slovanské mytologii. Vyskytuje se v podobách Slavia, Slavie nebo Slávie.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Slavia je asteroid středního hlavního pásu, který 18. května 1972 objevil československý astronom Antonín Mrkos v observatoři Kleť u Českého Krumlova (kód IAU 046).
Slavia je známá pražská umělecká kavárna ve stylu třicátých let na nábřeží Vltavy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?