Přesně měsíc od zahájení výroby prvních vozů nového Hyundai i30 již z výrobní linky nošovické automobilky sjíždí kompletní modelová řada včetně sportovněji designovaných vozů N Line. Posledním modelem zapracovaným do výroby byl Fastback N Line. Jeho první kus, který je určený pro německý trh, byl vyroben v pondělí 22.června.
Nový Hyundai i30 je inovovanou třetí generací vozu. Tu první automobilka začala vyrábět v listopadu 2008. A byl to právě model i30, který se tehdy stal prvním vyrobeným vozem nového závodu. „Za 11 a půl roku jsme jich v Nošovicích vyrobili již 1.170.000 kusů. Modelovou řadu i30 vyrábíme ve všech modifikacích především pro evropské trhy. Loni tyto vozy nejčastěji putovaly do Německa, Španělska, České republiky, Velké Británie a Polska, doplnil Miroslav Jasiok,“ vedoucí subdivize výroby v HMMC. V oblíbenosti karosérií vítězí nejkratší verze Hatchback, před verzí Kombi a typem Fastback. Mimo Evropu tyto vozy míří třeba do Maroka, na Nový Zéland či do Singapuru. Celkově lze Hyundai i30 z Nošovic potkat ve více než 40 zemích.
Příprava inovovaného vozu zabrala rok
Před tím, než sjede z výrobní linky závodu inovovaný model, trvá zaměstnancům speciálního týmu automobilky zhruba rok než připraví jeho výrobu a testovací jezdci nový model vyladí k dokonalosti. Během testovacích jízd přitom najezdí stovky tisíc kilometrů v rámci různým míst Evropy. „Náš nový Hyundai i30 získal nový atraktivní design exteriéru i interiéru, má řadu nových moderních prvků bezpečnosti a konektivity. Pro zákazníky jsme také připravili nabídku nových motorů, převodovek a na přání je k dispozici také 48V částečně hybridní pohon,“ říká k hlavním změnám Martin Klíčník, vedoucí subdivize kvality, která přípravu a testování nových modelů řídí. Důležitou změnou pro zákazníky je výroba v Česku nejpopulárnější verze kombi také ve sportovnější verzi N Line a možnost objednávky 48V částečně hybridního pohonu. Více informací o nové modelové řadě i30 naleznete v podrobných tiskových podkladech na adrese: https://hyundai-motor.cz/novy-hyundai-i30-elegantnejsi-bezpecnejsi-a-hospodarnejsi/
Atraktivní novinky podpoří zájem zákazníků„Nový Hyundai i30 lze charakterizovat jako elegantnější, bezpečnější, modernější a hospodárnější. Takto atraktivní novinky a inovace přitahují pozornost a zájem zákazníků. S vhodně postavenou nabídkou, kterou jsme pro ně připravili, věříme, že budou silnou motivací k nákupu našich nových vozů,“ doplňuje Martin Saitz, generální ředitel obchodního zastoupení Hyundai Motor Czech. V to, že nový model přiláká zákazníky, věří i Miroslav Jasiok. „V dnešní době jde o další impulz pro trh, který by nás měl zase o kousek přiblížit standardnímu objemu výroby.“
Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC)Vysokokapacitní závod HMMC s technicky vyspělým výrobním zařízením zahájil výrobu v listopadu 2008. Se svými 3.300 zaměstnanci disponuje kapacitou výroby až 1.400 vozů denně a více než 300.000 automobilů ročně. Nošovický závod oslavil v loňském roce výrobu svého celkově již třímiliontého vozu, jímž byl Hyundai i30 N. Příležitostí k oslavě byla také výroba miliontého vozu Tucson. Automobily z HMMC se prodávají ve více než 70 zemích na pěti kontinentech.
HMMC vyrábí kromě nových modelů i30 Hatchback, Fastback a kombi také modely i30 N, Kona Electric a Tucson.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?