Přesně měsíc od zahájení výroby prvních vozů nového Hyundai i30 již z výrobní linky nošovické automobilky sjíždí kompletní modelová řada včetně sportovněji designovaných vozů N Line. Posledním modelem zapracovaným do výroby byl Fastback N Line. Jeho první kus, který je určený pro německý trh, byl vyroben v pondělí 22.června.
Nový Hyundai i30 je inovovanou třetí generací vozu. Tu první automobilka začala vyrábět v listopadu 2008. A byl to právě model i30, který se tehdy stal prvním vyrobeným vozem nového závodu. „Za 11 a půl roku jsme jich v Nošovicích vyrobili již 1.170.000 kusů. Modelovou řadu i30 vyrábíme ve všech modifikacích především pro evropské trhy. Loni tyto vozy nejčastěji putovaly do Německa, Španělska, České republiky, Velké Británie a Polska, doplnil Miroslav Jasiok,“ vedoucí subdivize výroby v HMMC. V oblíbenosti karosérií vítězí nejkratší verze Hatchback, před verzí Kombi a typem Fastback. Mimo Evropu tyto vozy míří třeba do Maroka, na Nový Zéland či do Singapuru. Celkově lze Hyundai i30 z Nošovic potkat ve více než 40 zemích.
Příprava inovovaného vozu zabrala rok
Před tím, než sjede z výrobní linky závodu inovovaný model, trvá zaměstnancům speciálního týmu automobilky zhruba rok než připraví jeho výrobu a testovací jezdci nový model vyladí k dokonalosti. Během testovacích jízd přitom najezdí stovky tisíc kilometrů v rámci různým míst Evropy. „Náš nový Hyundai i30 získal nový atraktivní design exteriéru i interiéru, má řadu nových moderních prvků bezpečnosti a konektivity. Pro zákazníky jsme také připravili nabídku nových motorů, převodovek a na přání je k dispozici také 48V částečně hybridní pohon,“ říká k hlavním změnám Martin Klíčník, vedoucí subdivize kvality, která přípravu a testování nových modelů řídí. Důležitou změnou pro zákazníky je výroba v Česku nejpopulárnější verze kombi také ve sportovnější verzi N Line a možnost objednávky 48V částečně hybridního pohonu. Více informací o nové modelové řadě i30 naleznete v podrobných tiskových podkladech na adrese: https://hyundai-motor.cz/novy-hyundai-i30-elegantnejsi-bezpecnejsi-a-hospodarnejsi/
Atraktivní novinky podpoří zájem zákazníků„Nový Hyundai i30 lze charakterizovat jako elegantnější, bezpečnější, modernější a hospodárnější. Takto atraktivní novinky a inovace přitahují pozornost a zájem zákazníků. S vhodně postavenou nabídkou, kterou jsme pro ně připravili, věříme, že budou silnou motivací k nákupu našich nových vozů,“ doplňuje Martin Saitz, generální ředitel obchodního zastoupení Hyundai Motor Czech. V to, že nový model přiláká zákazníky, věří i Miroslav Jasiok. „V dnešní době jde o další impulz pro trh, který by nás měl zase o kousek přiblížit standardnímu objemu výroby.“
Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC)Vysokokapacitní závod HMMC s technicky vyspělým výrobním zařízením zahájil výrobu v listopadu 2008. Se svými 3.300 zaměstnanci disponuje kapacitou výroby až 1.400 vozů denně a více než 300.000 automobilů ročně. Nošovický závod oslavil v loňském roce výrobu svého celkově již třímiliontého vozu, jímž byl Hyundai i30 N. Příležitostí k oslavě byla také výroba miliontého vozu Tucson. Automobily z HMMC se prodávají ve více než 70 zemích na pěti kontinentech.
HMMC vyrábí kromě nových modelů i30 Hatchback, Fastback a kombi také modely i30 N, Kona Electric a Tucson.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.