ANALÝZA: Rosberg dominoval ve třetím sektoru, Vettel s Ferrari 339 km/h

Petr Hlawiczka, 30. dubna 2016, 17:00 Google+

SOČI - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Co bližšího o výkonnosti pilotů vypovídá bližší pohled na nejlepší sektory a nejvyšší rychlosti kvalifikace v Rusku? Jaké strategie můžeme očekávat v zítřejší velké ceně?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 01.05. 12:41) Napište svůj názor
Nico Rosberg v Soči

Nico Rosberg v Soči | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

První sektor obsahuje dlouhou rovinku se zatáčkou č. 1, kterou piloti projíždějí naplno. Na jejím konci se nachází místo nejprudšího brzdění a dlouhá třetí levotočivá zatáčka, kde na piloty po 5 sekund působí přetížení 3,2 G.

Po dalším zpomalení do čtvrté zatáčky začíná těsně před pátou zatáčkou druhý sektor. Ten končí zajímavou pasáží, kde havaroval Sainz: piloti musí do pomalé třinácté zatáčky brzdit v levotočivé dvanácté s natočenými koly.

Nejkratší a nejpomalejší třetí sektor obsahuje pravoúhlé pomalé zatáčky bez možnosti předjíždění. Důležitý je správný nájezd na cílovou rovinku, v zatáčce č. 18 proto piloti často bojují s přetáčivostí, když se snaží začít co nejdříve přidávat.

Více technických informací o okruhu v Soči najdete zde.

Mapa okruhu v Soči s vyznačenými DRS zónami a místem pro měření maximálních rychlostí (tzv. Speed Trap)

Mapa okruhu v Soči s vyznačenými DRS zónami a místem pro měření maximálních rychlostí (tzv. Speed Trap) | zdroj: Formula1.com

Rosberg to měl dnes díky poruše MGU-H svého týmového kolegy opět snadnější. V Q3 se sice jako jediný nezlepšil a nedal dohromady čisté kolo, přesto byl ale ve všech sektorech nejrychlejší (i když v tom prvním o pouhou tisícinu vteřiny) a získal 24. pole position své kariéry, čímž se vyrovnal Nikimu Laudovi a Nelsonovi Piquetovi, sr. Nico byl skvělý zejména v posledním technickém sektoru s pomalými zatáčkami, a jasně překonal dosavadní rekord z minulého roku (1:37,133 min, tj. o 1,696 s rychleji).

V Q3 se podařilo poskládat nejlepší sektory do jednoho kola pouze Massovi, tentýž kousek se pak už povedl (v Q2) pouze Hamiltonovi, který byl po kvalifikaci velmi zklamaný, s technikou žel nic nezmůže. Mercedes nyní bude muset prošetřit, zda šlo o stejnou chybu jako v Číně, nebo jsou příčiny různé, což by bylo ještě horší.

Ferrari dnes na Mercedes zdaleka nemělo, ztrátu nepomohl snížit ani nový motor, do kterého investovali v Maranellu 3 žetony. Stříbrné šípy také nespí a pomocí 2 žetonů vylepšili palivový systém. Vettel na Rosberga ztrácel kolem 8 desetin, Räikkönen ještě více. Oba budou spoléhat na vydařený start, Sebastian se díky penalizaci a propadu na sedmé místo dostane na čistou stranu roštu.

Nejlepší sektory kvalifikace v Rusku

Nejlepší sektory kvalifikace v Rusku | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pohled na prvních osm míst dle rychlostí na speed trapu nás nenechá na pochybách, kdo má v Soči, která je velmi citlivá na počet koní, nejvýkonnější motor - všechny pozice obsadily vozy poháněné Mercedesy, přičemž nejvyšší rychlost na konci cílové rovinky zaznamenal Harjanto - 333 km/h. Tomu ale schází přítlak v zatáčkách, proto mu patří až předposlední místo.

O něco vyšší rychlosti než na speed trapu dosahují piloti na konci druhého sektoru v další DRS zóně. Vettel zde více ždímal dodatečný výkon ze systému pro rekuperaci energie (ERS) a dosáhl 339 km/h. Ferrari v oblasti výkonu na Mercedes stále ztrácí.

Button dnes zvolil o něco méně přítlaku než Alonso a Renaulty, což mu pomohlo na rovinkách a tento kompromis se mu vyplatil i z pohledu času na kolo. Honda - byť se oproti loňsku zlepšila o více než 8 km/h - na francouzského výrobce stále ztrácí.

Na postup do Q3 to dnes žel opět nebylo - byť Jensonovi scházelo jen 95 tisícin sekundy. Oba se s Fernandem trápili s nedotáčivostí během svých posledních ostrých kol - zřejmě vlivem klesajících teplot asfaltu, s čímž se trápily také některé další týmy. McLaren přivezl několik novinek včetně nového předního křídla a bočnicových panelů a od Činy se opět zlepšil, stále mu ale chybí pár desetinek. Zítra spoléhá na jízdu v závěsu s aktivovaným DRS, jinak bude muset tvrdě šetřit palivo.

Nejvyšší rychlosti kvalifikace v Rusku (v km/h)

Nejvyšší rychlosti kvalifikace v Rusku (v km/h) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pneumatiky a strategie
Očekává se, že zítra budou týmy preferovat jednozastávkovou strategii, protože hladký asfalt poskytuje nízkou přilnavost, díky které jsou opotřebení a degradace na velmi nízkých úrovních, což umožňuje protáhnout stinty. Z tohoto důvodu jsme v kvalifikaci, jak piloti zahřívali pneumatiky 2 kola. Je nepravděpodobné, že by někdo sáhl po středně-tvrdé směsi. Super-měkká je o téměř sekundu rychlejší než měkká směs.

Z pohledu celkového času závodu není moc velký rozdíl v tom, jestli budou piloti začínat na super-měkkých či měkkých gumách. V případě startu na super-měkkých se jako ideální jeví přezutí v 18. kole, pokud na startu obují měkké, pak v 35. kole.

Některé týmy možná vsadí na dvozastávkovou strategii, která je sice o něco rychlejší, jenže tím riskují jízdu v provozu. U této varianty vychází nejlépe start na super-měkkých pneumatikách s přezutím na měkké v 12. a v 32. kole.

Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA: Rosberg dominoval ve třetím sektoru, Vettel s Ferrari 339 km/h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 01.05.2016 12:41 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

FIA se nebrání navýšení množství paliva pro příští rok (ilustrační foto)

Limit paliva se pro rok 2017 po dohodě zvýší

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

  5. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  6. Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud