Podruhé v řadě se zapsal do statistik vítězů Rallysprintu Kopná Samohýl Škoda Teamu a posádka Adam Březík – Ondřej Krajča. S vozem Škoda Fabia RS Rally2 nechali tentokrát za sebou tradičního rivala Dominika Stříteského a navrátilce Tomáše Kostku.
Dvojice Samohýl Škoda Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča pojala start na domácím Rallysprintu Kopná jako další test vozu Škoda Fabia RS Rally2 před pokračováním českého šampionátu. Stejně jako na Valašku se i do Slušovic sjela kvalitní konkurence, doplněná tentokrát o špičku slovenského mistrovství.
Adam Březík obhajoval na Kopné prvenství, od začátku tak patřil mezi kandidáty na vítězství. Tuto cestu mu samozřejmě chtěl zkomplikovat Dominik Stříteský ve stejném voze, s napětím se očekával i návrat čtyřnásobného vítěze Kopné Tomáše Kostky s další Fabií RS Rally2.
Kopná byla druhým podnikem sedmidílného seriálu Rallysprint série a Poháru 2+, na posádky čekalo 8 náročných rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v celkové délce 70 km. Předpověď počasí na závod nebyla ideální, ale nakonec se déšť snášel na tratě zkoušek jen v průběhu seznamovacích jízd v pátek dopoledne a následně až v závěru cílového ceremoniálu. Jinak bylo i přes mlhavé ráno brzy slunečno, teploty se vyšplhaly nad dvacítku. I to byl důvod, že Adam Březík od rána sáhnul po nejtvrdší směsi pneumatik Michelin a to mu stejně jako výtečná Fabia RS Rally2 zajistilo nejrychlejší časy v sedmi rychlostních zkouškách z osmi. I díky tomu vedl od první rychlostní zkoušky. A ač na dvojce Stříteskému podlehl, v absolutním hodnocení se po celý den pořadí ani jednou nezměnilo.
„Kopná byla v našem provedení téměř bezproblémová soutěž. Také volba gum byla za mě jasná. Už od rána bylo teplo, takže nebyla jiná alternativa než michelinské třicítky. Ale zda to byl třeba na Zádveřicích ten rozhodující faktor, to si opravdu nedovolím říci. Jinak s Ondrou jsme jeli rychle, bez chyb, prostě všechno ideálně sedlo. Samozřejmě tento výsledek je povzbuzením pro celý tým a bude motivací do nejbližších závodů,“ zhodnotil vítězný závod Adam Březík a dodal: „Tradičně děkuji všem týmovým partnerům, mechanikům za stoprocentně připravenou fabii a fanouškům za parádní kulisu, kterou na Kopné vytvořili.“
Již další víkend 17. – 18. května 2024 pokračuje seriál Mistrovství České republiky v rally Rallye Český Krumlov. Na posádky soudobých automobilů čeká patnáct rychlostních zkoušek o celkové délce 171,27 km. V harmonogramu nechybí ani slavný test Malonty, který letos měří 28,27 km.
„Najeli jsme velmi cenné testovací kilometry, opět jsme seděli v závodním autě, a tak přestávka právě před Krumlovem nebude tak dlouhá. Tento závod je vždy výzva, může si tam s námi pohrát i počasí. Většinou co platí v Českých Budějovicích, už neplatí dole u hranic s Rakouskem. Kvůli zařazení závodu do ERT se pojede bez špiónů, takže očekávám, že management gum bude pro úspěch zásadní. Věřím, že se nám bude volba dařit. Jinak charakter krumlovských vložek mám rád, očekávám, že téměř třicetikilometrové Malonty budou v této podobě pro vývoj závodu zásadním testem,“ předpovídá jezdec Samohýl Škoda Teamu.
Samohýl Škoda Team, tiskový servis
Tomáš Plachý
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?