Podruhé v řadě se zapsal do statistik vítězů Rallysprintu Kopná Samohýl Škoda Teamu a posádka Adam Březík – Ondřej Krajča. S vozem Škoda Fabia RS Rally2 nechali tentokrát za sebou tradičního rivala Dominika Stříteského a navrátilce Tomáše Kostku.
Dvojice Samohýl Škoda Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča pojala start na domácím Rallysprintu Kopná jako další test vozu Škoda Fabia RS Rally2 před pokračováním českého šampionátu. Stejně jako na Valašku se i do Slušovic sjela kvalitní konkurence, doplněná tentokrát o špičku slovenského mistrovství.
Adam Březík obhajoval na Kopné prvenství, od začátku tak patřil mezi kandidáty na vítězství. Tuto cestu mu samozřejmě chtěl zkomplikovat Dominik Stříteský ve stejném voze, s napětím se očekával i návrat čtyřnásobného vítěze Kopné Tomáše Kostky s další Fabií RS Rally2.
Kopná byla druhým podnikem sedmidílného seriálu Rallysprint série a Poháru 2+, na posádky čekalo 8 náročných rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v celkové délce 70 km. Předpověď počasí na závod nebyla ideální, ale nakonec se déšť snášel na tratě zkoušek jen v průběhu seznamovacích jízd v pátek dopoledne a následně až v závěru cílového ceremoniálu. Jinak bylo i přes mlhavé ráno brzy slunečno, teploty se vyšplhaly nad dvacítku. I to byl důvod, že Adam Březík od rána sáhnul po nejtvrdší směsi pneumatik Michelin a to mu stejně jako výtečná Fabia RS Rally2 zajistilo nejrychlejší časy v sedmi rychlostních zkouškách z osmi. I díky tomu vedl od první rychlostní zkoušky. A ač na dvojce Stříteskému podlehl, v absolutním hodnocení se po celý den pořadí ani jednou nezměnilo.
„Kopná byla v našem provedení téměř bezproblémová soutěž. Také volba gum byla za mě jasná. Už od rána bylo teplo, takže nebyla jiná alternativa než michelinské třicítky. Ale zda to byl třeba na Zádveřicích ten rozhodující faktor, to si opravdu nedovolím říci. Jinak s Ondrou jsme jeli rychle, bez chyb, prostě všechno ideálně sedlo. Samozřejmě tento výsledek je povzbuzením pro celý tým a bude motivací do nejbližších závodů,“ zhodnotil vítězný závod Adam Březík a dodal: „Tradičně děkuji všem týmovým partnerům, mechanikům za stoprocentně připravenou fabii a fanouškům za parádní kulisu, kterou na Kopné vytvořili.“
Již další víkend 17. – 18. května 2024 pokračuje seriál Mistrovství České republiky v rally Rallye Český Krumlov. Na posádky soudobých automobilů čeká patnáct rychlostních zkoušek o celkové délce 171,27 km. V harmonogramu nechybí ani slavný test Malonty, který letos měří 28,27 km.
„Najeli jsme velmi cenné testovací kilometry, opět jsme seděli v závodním autě, a tak přestávka právě před Krumlovem nebude tak dlouhá. Tento závod je vždy výzva, může si tam s námi pohrát i počasí. Většinou co platí v Českých Budějovicích, už neplatí dole u hranic s Rakouskem. Kvůli zařazení závodu do ERT se pojede bez špiónů, takže očekávám, že management gum bude pro úspěch zásadní. Věřím, že se nám bude volba dařit. Jinak charakter krumlovských vložek mám rád, očekávám, že téměř třicetikilometrové Malonty budou v této podobě pro vývoj závodu zásadním testem,“ předpovídá jezdec Samohýl Škoda Teamu.
Samohýl Škoda Team, tiskový servis
Tomáš Plachý
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?