Podruhé v řadě se zapsal do statistik vítězů Rallysprintu Kopná Samohýl Škoda Teamu a posádka Adam Březík – Ondřej Krajča. S vozem Škoda Fabia RS Rally2 nechali tentokrát za sebou tradičního rivala Dominika Stříteského a navrátilce Tomáše Kostku.
Dvojice Samohýl Škoda Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča pojala start na domácím Rallysprintu Kopná jako další test vozu Škoda Fabia RS Rally2 před pokračováním českého šampionátu. Stejně jako na Valašku se i do Slušovic sjela kvalitní konkurence, doplněná tentokrát o špičku slovenského mistrovství.
Adam Březík obhajoval na Kopné prvenství, od začátku tak patřil mezi kandidáty na vítězství. Tuto cestu mu samozřejmě chtěl zkomplikovat Dominik Stříteský ve stejném voze, s napětím se očekával i návrat čtyřnásobného vítěze Kopné Tomáše Kostky s další Fabií RS Rally2.
Kopná byla druhým podnikem sedmidílného seriálu Rallysprint série a Poháru 2+, na posádky čekalo 8 náročných rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v celkové délce 70 km. Předpověď počasí na závod nebyla ideální, ale nakonec se déšť snášel na tratě zkoušek jen v průběhu seznamovacích jízd v pátek dopoledne a následně až v závěru cílového ceremoniálu. Jinak bylo i přes mlhavé ráno brzy slunečno, teploty se vyšplhaly nad dvacítku. I to byl důvod, že Adam Březík od rána sáhnul po nejtvrdší směsi pneumatik Michelin a to mu stejně jako výtečná Fabia RS Rally2 zajistilo nejrychlejší časy v sedmi rychlostních zkouškách z osmi. I díky tomu vedl od první rychlostní zkoušky. A ač na dvojce Stříteskému podlehl, v absolutním hodnocení se po celý den pořadí ani jednou nezměnilo.
„Kopná byla v našem provedení téměř bezproblémová soutěž. Také volba gum byla za mě jasná. Už od rána bylo teplo, takže nebyla jiná alternativa než michelinské třicítky. Ale zda to byl třeba na Zádveřicích ten rozhodující faktor, to si opravdu nedovolím říci. Jinak s Ondrou jsme jeli rychle, bez chyb, prostě všechno ideálně sedlo. Samozřejmě tento výsledek je povzbuzením pro celý tým a bude motivací do nejbližších závodů,“ zhodnotil vítězný závod Adam Březík a dodal: „Tradičně děkuji všem týmovým partnerům, mechanikům za stoprocentně připravenou fabii a fanouškům za parádní kulisu, kterou na Kopné vytvořili.“
Již další víkend 17. – 18. května 2024 pokračuje seriál Mistrovství České republiky v rally Rallye Český Krumlov. Na posádky soudobých automobilů čeká patnáct rychlostních zkoušek o celkové délce 171,27 km. V harmonogramu nechybí ani slavný test Malonty, který letos měří 28,27 km.
„Najeli jsme velmi cenné testovací kilometry, opět jsme seděli v závodním autě, a tak přestávka právě před Krumlovem nebude tak dlouhá. Tento závod je vždy výzva, může si tam s námi pohrát i počasí. Většinou co platí v Českých Budějovicích, už neplatí dole u hranic s Rakouskem. Kvůli zařazení závodu do ERT se pojede bez špiónů, takže očekávám, že management gum bude pro úspěch zásadní. Věřím, že se nám bude volba dařit. Jinak charakter krumlovských vložek mám rád, očekávám, že téměř třicetikilometrové Malonty budou v této podobě pro vývoj závodu zásadním testem,“ předpovídá jezdec Samohýl Škoda Teamu.
Samohýl Škoda Team, tiskový servis
Tomáš Plachý
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?