Podruhé v řadě se zapsal do statistik vítězů Rallysprintu Kopná Samohýl Škoda Teamu a posádka Adam Březík – Ondřej Krajča. S vozem Škoda Fabia RS Rally2 nechali tentokrát za sebou tradičního rivala Dominika Stříteského a navrátilce Tomáše Kostku.
Dvojice Samohýl Škoda Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča pojala start na domácím Rallysprintu Kopná jako další test vozu Škoda Fabia RS Rally2 před pokračováním českého šampionátu. Stejně jako na Valašku se i do Slušovic sjela kvalitní konkurence, doplněná tentokrát o špičku slovenského mistrovství.
Adam Březík obhajoval na Kopné prvenství, od začátku tak patřil mezi kandidáty na vítězství. Tuto cestu mu samozřejmě chtěl zkomplikovat Dominik Stříteský ve stejném voze, s napětím se očekával i návrat čtyřnásobného vítěze Kopné Tomáše Kostky s další Fabií RS Rally2.
Kopná byla druhým podnikem sedmidílného seriálu Rallysprint série a Poháru 2+, na posádky čekalo 8 náročných rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v celkové délce 70 km. Předpověď počasí na závod nebyla ideální, ale nakonec se déšť snášel na tratě zkoušek jen v průběhu seznamovacích jízd v pátek dopoledne a následně až v závěru cílového ceremoniálu. Jinak bylo i přes mlhavé ráno brzy slunečno, teploty se vyšplhaly nad dvacítku. I to byl důvod, že Adam Březík od rána sáhnul po nejtvrdší směsi pneumatik Michelin a to mu stejně jako výtečná Fabia RS Rally2 zajistilo nejrychlejší časy v sedmi rychlostních zkouškách z osmi. I díky tomu vedl od první rychlostní zkoušky. A ač na dvojce Stříteskému podlehl, v absolutním hodnocení se po celý den pořadí ani jednou nezměnilo.
„Kopná byla v našem provedení téměř bezproblémová soutěž. Také volba gum byla za mě jasná. Už od rána bylo teplo, takže nebyla jiná alternativa než michelinské třicítky. Ale zda to byl třeba na Zádveřicích ten rozhodující faktor, to si opravdu nedovolím říci. Jinak s Ondrou jsme jeli rychle, bez chyb, prostě všechno ideálně sedlo. Samozřejmě tento výsledek je povzbuzením pro celý tým a bude motivací do nejbližších závodů,“ zhodnotil vítězný závod Adam Březík a dodal: „Tradičně děkuji všem týmovým partnerům, mechanikům za stoprocentně připravenou fabii a fanouškům za parádní kulisu, kterou na Kopné vytvořili.“
Již další víkend 17. – 18. května 2024 pokračuje seriál Mistrovství České republiky v rally Rallye Český Krumlov. Na posádky soudobých automobilů čeká patnáct rychlostních zkoušek o celkové délce 171,27 km. V harmonogramu nechybí ani slavný test Malonty, který letos měří 28,27 km.
„Najeli jsme velmi cenné testovací kilometry, opět jsme seděli v závodním autě, a tak přestávka právě před Krumlovem nebude tak dlouhá. Tento závod je vždy výzva, může si tam s námi pohrát i počasí. Většinou co platí v Českých Budějovicích, už neplatí dole u hranic s Rakouskem. Kvůli zařazení závodu do ERT se pojede bez špiónů, takže očekávám, že management gum bude pro úspěch zásadní. Věřím, že se nám bude volba dařit. Jinak charakter krumlovských vložek mám rád, očekávám, že téměř třicetikilometrové Malonty budou v této podobě pro vývoj závodu zásadním testem,“ předpovídá jezdec Samohýl Škoda Teamu.
Samohýl Škoda Team, tiskový servis
Tomáš Plachý
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.