Cestu posádky Samohýl Škoda Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča za maximem mistrovských bodů při 51. ročníku Rallye Český Krumlov poznamenal technický problém v průběhu třetí rychlostní zkoušky. I přes zásadní ztrátu to dvojice ve voze Škoda Fabia RS Rally2 dotáhla na páté místo v hodnocení MČR.
Seriál Mistrovství České republiky v rally zavítal ke druhému závodu sezóny do jižních Čech. Z centra na Výstavišti v Českých Budějovicích vyrážely posádky na jih, do okolí památných míst Českého Krumlova a Rožmberku nad Vltavou, až do těsné blízkosti rakouských hranic. Rallye Český Krumlov se skládala z patnácti rychlostních zkoušek o celkové délce 167,06 km.
Ze startovní rampy v Českém Krumlově odstartovalo v soudobém poli 81 dvojic, mezi nimi i posádka Adam Březík – Ondřej Krajča. To již měli za sebou první průjezd budějovické speciálky, kterou zvládli jako čtvrtí nejrychlejší. O zkoušku později, na RZ Rožmitál, zajeli dokonce třetí čas. V těchto fázích závodu byly první posádky srovnány v necelých pěti vteřinách. V průběhu RZ3 Citajl však posádku Samohýl Škoda Teamu zpomalil problém s táhlem řazení. Výsledkem byl čas až v sedmé desítce výsledkové listiny, 1,5 minutová ztráta a výrazný propad průběžným pořadím.
Posádce provizorně na přejezdu i následně mechanikům v servisním zázemí v Českých Budějovicích se podařilo problém odstranit. Začala stíhací jízda, která i díky dvěma třetím časům brzy vrátila Adama s Ondřejem do první desítky. Noční sekce tak tandem Samohýl Škoda Teamu vrátila až na páté místo v hodnocení MČR.
„Byli jsme někde v půlce RZ 3 Citalj, když jsem chtěl zařadit vyšší rychlostní stupeň a to se nepovedlo. Rozpojilo se táhlo řazení a nešlo řadit. Navíc v převodovce zůstala zařazená dvojka. S touto rychlostí jsme pokračovali, bohužel nás ještě čekala polovina erzety. Filip Mareš startující za námi nás naštěstí dojel až v přehledném širším úseku před cílem a nebyl problém ho pustit. Bylo jasné, že to bude zásadní ztráta. Naštěstí jsme závadu na přejezdu vyřešili a mohli zahájit stíhací jízdu za nejrychlejšími,“ okomentoval smolný moment Adam Březík.
To však bylo za daného vývoje závodu maximum možného. Ztráta na soupeře před nimi byla zásadní, za sebou pak neměli soupeře, který by je mohl ohrozit. Svým způsobem nemělo cenu hnát se za nejrychlejšími, spíše se soustředili na sbírání zkušeností pro příští ročník krumlovského závodu a pro zbytek letošní sezóny. Během dne zajeli dva páté a pět šestých časů. Ve výsledcích MČR obsadili Adam Březík s Ondřejem Krajčou 5. místo, v dílčím hodnocení druhého dne skončili čtvrtí.
„Průběh letošního Krumlova se nevymykal tradicím. Na jihu Čech vždy někde zaprší, musí se s tím počítat. Naštěstí kolem tratí se pohybuje dost lidí, a tak jsme měli přehled, jak to kde vypadá. I díky průběhu jsme měli možnost vyzkoušet pneumatiky v různých podmínkách. Závod jsme tak odjeli na dvacítkách a třicítkách od Michelinu. Do budoucna tak víme, co bude v podobných situacích lepší volbou, byla to cenná zkušenost.
Po ztrátě bylo naším cílem dostat se co nejvýše, jak to bude možné. Tomu jsme v pátek večer podřídili jízdu, v sobotu už to bylo více s jistotou, abychom zbytečně nic neprovedli. Nebylo už s kým závodit, a tak musíme být s výsledkem relativně spokojeni.
Tradičně děkujeme všem týmovým partnerům a mechanikům za podporu, fanouškům za parádní kulisu,“ uvedl Adam Březík.
Třetím podnikem českého šampionátu v rally bude červnová Agrotec Petronas rally Hustopeče (14. - 15. června). Na startu „rally mezi vinohrady“ nebude v rámci pěti dealerských týmů chybět ani dvojice Samohýl Škoda Teamu.
„Dalším startem budou Hustopeče, před které asi zařadíme krátký test, následně navážeme účastí na Bohemii. Na těchto dvou závodech se určitě pokusíme vybojovat větší porce bodů, abychom zůstali ve hře o Top3 v českém šampionátu,“ věří jezdec Samohýl Škoda Teamu.
Samohýl Škoda Team, tiskový servis
Tomáš Plachý, foto: Vandraq studio
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.