ANALÝZA SEKTORŮ: Kde Mercedes ztrácel na Red Bull a o kolik zaostává Honda?

Petr Hlawiczka, 17. září 2016, 22:00 Google+

SINGAPUR - ANALÝZA NEJRYCHLEJŠÍCH SEKTORŮ A MAXIMÁLNÍCH RYCHLOSTÍ KVALIFIKACE; Co bližšího o výkonech pilotů prozrazují nejlepší sektory a dosahované rychlosti? Jak jsou na tom s pneumatikami a jaké strategie můžeme očekávat ve Velké ceně Singapuru?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nico Rosberg v Singapuru

Nico Rosberg v Singapuru | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Nejprve si pojďme krátce připomenout konfiguraci městského okruhu, který pro dosažení rychlého času na kolo vyžaduje velmi vysoký přítlak a dobré vyvážené. První sektor začíná pomalou pasáží 1. a 3. levotočivé zatáčky, po páté středně rychlé následuje nejdelší rovinka s první DRS zónou.

V místě nejtvrdšího brzdění do 7. zatáčky začíná druhý sektor s několika pomalými zatáčkami. Bývalou šikanu Sling nahradila v roce 2013 středně rychlá levotočivá zatáčka, díky níž je náročnější průjezd šikany 11/12. Po prudkém brzdění do 13 zákruty přichází další rovinka, kterou končí prostřední část.

Třetí sektor obsahuje směsici pomalých zatáček, rychlejší je pouze 15. a poslední zatáčka o dvou vrcholech (22. a 23.), z níž piloti najíždějí na cílovou rovinku, na kterou FIA umístila druhou DRS zónu. Na ní se nepříliš reprezentativně nachází i "speed trap," maximální rychlosti však piloti dosahují před sedmou zatáčkou (viz Sektor 1 v tabulce č. 2).

Více podrobných technických informací o okruhu Marina Bay najdete zde.

Mapa městského okruhu Marina Bay v Singapuru včetně převýšení

Mapa městského okruhu Marina Bay v Singapuru včetně převýšení | zdroj: Formula1.com

Rosberg získal 29. pole-position své kariéry na ultra-měkkých pneumatikách, když zajel suverénně nejrychlejší kolo: Čas 1:42,584 byl vůbec nejrychlejší, jaký jsme v Singapuru od prvního závodu v roce 2008 viděli.

Předvedl rekordní první a druhý sektor a zbytek pole deklasoval o více než půl sekundy, jeho týmový kolega Hamilton ztratil dokonce přes 7 desetin. Brit sice byl v na městském okruhu favoritem, v přípravě na kvalifikaci ale čelil několika mechanickým problémům. Nevymlouval se na ně a uznal: "Samozřejmě do hry vstoupily některé věci, ale Nico odvedl skvělou práci. Ukázal plný potenciál vozu."

Relativní pořadí a síla týmů dle nejlepších sektorů v kvalifikaci

Relativní pořadí a síla týmů dle nejlepších sektorů v kvalifikaci | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Obrovským zklamáním byla technická závada na zavěšení Vettela (prasklý příčný stabilizátor nápravy), kterou Ferrari nedokázalo před prvními jízdami odhalit a která se stáv spíše při testech než během závodních víkendů. Na jeho výměnu je třeba 5 minut, tolik však k dispozici neměli. Loni zde vyhrál, letos bude startovat poslední.

Druhý nejrychlejší čas jsme pozorovali u Ricciarda, který stanovil rekord třetího sektoru. Red Bully očekávaly víc, Němec však svým kolem překvapil všechny včetně svého technického ředitele Paddyho Lowea. Za klesajících teplot se v posledních jízdách už většina nezlepšovala, výjimkou byly vozy rakouského týmu.

V poslední části dala dohromady ideální kolo trojice pilotů: Räikkönen, Sainz a Verstappen. Největší potenciál promrhal Kvjat a Pérez, který by jinak startoval z 9. místa před Alonsem. Oba McLaren po bídných výkonech v trénincích nakonec na postup do Q3 měly, Button však po chybě a poškození levého kola své auto musel v závěru Q2 odstavit, do té doby byl po dvou zelených sektorech o 0,4 s před svým španělským týmovým kolegou.

Nejlepší sektory kvalifikace v Singapuru

Nejlepší sektory kvalifikace v Singapuru | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Z prvních 9 pozic v pořadí měření nejvyšších rychlostí na konci prvního sektoru obsadily vozy poháněné Mercedesem 8 míst, což svědčí o síle pohonné jednotky z Brixworthu. Nejvíce jel Felipe Massa s Williamsem: 327,2 km/h.

Felipe Nasr se Sauberem poháněným Ferrari v tomto místě ztrácel 5,2 km/h, Verstappen s motorem Renault za zády 7 km/h a Alonso s  Hondou 9 km/h.

Japonský výrobce za Mercedesem stále zaostává kolem 80 koní. Pokud jde o přítlak, tak na tom ale McLaren není tak špatně, jak ostatně i přes tento deficit vyplývá z rychlostí na konci třetího sektoru (jen 5,5 km/h za nejrychlejším Rosbergem).

Maximální rychlosti (v km/h) kvalifikace v Singapuru

Maximální rychlosti (v km/h) kvalifikace v Singapuru | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pneumatiky a strategie
Super-měkká směs, kterou v Q1 použilo pouze Toro Rosso, byla o 0,9 sekundy na kolo pomalejší než ultra-měkká. Měkkou v Q1 vyzkoušel jen Manor.

Red Bully z Q2 postoupili na super-měkké, a budou mít k dispozici menší výhodu v podobě delšího úvodního stintu - na druhou stranu mají méně měkkých pneumatik.

Počet směsí pneumatik, které pilotům po kvalifikaci zbývají pro Velkou cenu Singapuru

Počet směsí pneumatik, které pilotům po kvalifikaci zbývají pro Velkou cenu Singapuru | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Zítra se očekává jízda na dvě až tři zastávky. Rozhodnutí týmu ovlivňuje velmi vysoká pravděpodobnost safety-caru - bez něj se zde zatím neobešel ani jeden závod.

Strategie Red Bullu (super-měkké, přezutí v 16. kole na super-měkké a v 43. kole na měkké pneumatiky) je papírově rychlejší než strategie Mercedesu (ultra-měkké - měkké - měkké), podmínkou ale je, aby se po startu dostali před Stříbrné šípy, a zřejmě i výjezd safety caru, jenž by jim umožnil natáhnout stinty.

Video: Sestřih kvalifikace v Singapuru Video: Sestřih kvalifikace na Velkou cenu Singapuru (zdroj: Formula1.com)

Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA SEKTORŮ: Kde Mercedes ztrácel na Red Bull a o kolik zaostává Honda?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Startovní rovinka v Singapuru

GRAFIKA: Startovní rošt v Singapuru po penalizaci Péreze a Grosjeana

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  4. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud