Hembery: Mezi týmy to vře, Pirelli se může v listopadu sbalit a odejít - kdo to pak stihne?

Petr Hlawiczka, 19. července 2013, 06:10 Google+

Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery v Silverstone hovořil o atmosféře v paddocku. Proč týmy nedrží tak pohromadě, jako před 2 roky?

Počet komentářů:  17 komentářů (Poslední 21.07. 19:10) Napište svůj názor
Massa, Felipe

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

"S týmy spolupracujeme lépe. V prvním roce byly týmy o něco lepší ve vzájemné spolupráci a pozorujeme, že se to v posledních dvou a půl letech vytrácí. Nejde jen o nás - myslím, že se toho děje spousta v pozadí s novými smlouvami - s Concordskou dohodou a takové věci.

Některé týmy se trápí, takže to mezi týmy dře mnohem více, než jsme viděli dříve," popisuje současné pozadí v F1 Paul Hembery. Minulý rok zkrachoval tým HRT, v současné době se finančně trápí Sauber a ani situace dalších týmů není růžová. Příští rok přijdou nové motory, jejichž vývoj bude třeba zaplatit, takže náklady dále stoupnou a situace se nezlepší.

"Zatímco individuálně máme od všech fantastickou podporu, z kolektivního pohledu ne tak docela. Víme, že v se toho musí hodně změnit, když jdeme dál. Musíme to napravit, protože v takové situaci znovu nemůžeme být," pokračuje sportovní ředitel společnosti, která nové pneumatiky testuje se starým vozem.

"Momentálně například nemáme žádný náznak toho, jaké budou příští rok auta, a během několika měsíců se očekává, že všichni budeme připraveni. Předpokládám, že týmy na poradách neřeší naše problémy a potřeby," říká Hembery, jehož společnost stále nemá s F1 smlouvu na příští rok.

"Pracujeme na příštím ročníku. Čas utíká. My nepotřebujeme Formuli 1, abychom přežili jakožto firma, je to součástí společnosti. V listopadu se můžeme sbalit a jít. Pak to bude problém někoho jiného. Vynaložili jsme však veškeré úsilí, abychom věci vyřešili.

Je polovina července, a pokud někdo bude chtít přijít a převzít to, myslím, že budou muset být velmi odvážní, protože s potížemi, které nyní zažíváme, by upřímně měla problémy každá společnost," vysvětluje Hembery.

hembery
"Věci v F1 se musí změnit," zdůrazňuje Hembery (foto: Scuderia Ferrari)

"Věci se musí změnit. Pokud je sport nebude chtít změnit, pak si můžou najít někoho jiného. Samozřejmě bychom chtěli zůstat, potřebujeme však některé věci upravit, nemůžeme o nich jen hovořit - teď se to změnit musí.

Při rozhovorech s piloty říkáte: 'Nemáš obavy o to, že do sezóny 2014 vstoupíš bez jakéhokoliv testu za mokra? Budeš mít téměř vertikální křivku krouticího momentu, a když se s veškerým tím výkonem dostaneš do Malajsie zřejmě k prvnímu mokrému závodu, je to v pořádku? Jaký z toho máš pocit?' Je to trochu zvláštní.

Tato auta nebudou evolucí - půjde o velkou změnu a změní se i způsob, jakým jezdíte. Opravdu se nechcete v závodě dostat do situace, kdy v jeho polovině začne náhle pršet, a vy budete poprvé jezdit v dešti. Vzhledem k množství vody, které zažíváme v některých závodech na světě, by to podle mě bylo hodně nedbalé," upozorňuje Hembery pro ESPN.

Vytisknout

Diskuze: Hembery: Mezi týmy to vře, Pirelli se může v listopadu sbalit a odejít - kdo to pak stihne?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 21.07.2013 19:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 17 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ricciardo, Daniel

Ricciardo hodnotí den za volantem Red Bullu: Dal jsem do toho všechno

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  2. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

  3. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud