51. Rallye Český Krumlov byla pro posádku Rally Possible Janko Kundlák a Peter Baran pokusem o reparát loňského ročníku. Právě tam kluci po prasklé poloose svého Renaultu Clio odstoupili z prvního místa. O nápravu se měli pokusit s vozem Opel Corsa, který připravuje tým Brynda Racing.
A protože to byl první start s tímto vozem, první spolupráce "possibláků" a "brynďáků", první start posádky v letošní sezóně na soutěži, kde se soustředila celá česká špička, nikdo vlastně přesně nevěděl, co může očekávat. Jasné bylo jen to, že obě strany, Rally Possible i Brynda Racing, jsou ve své práci profíci. Otázka však zůstávala na stole. Podaří se najít souhru mezi lidmi z obou týmů? Protože rallye není o jednotlivci, ani o malé skupině. Rally je o fungování jednotlivých článků jako celku.
Každý, kdo se o rallye zajímá ví, že soutěž nezačíná prvním měřeným úsekem. Soutěž začíná týdny, někdy i měsíce předtím, než se vůbec usedne za volant. Nejdůležitější v přípravě je komunikace, která v tomto případě fungovala velmi dobře. Sdílení informací a kontakt mezi jezdcem a šéfmechanikem probíhal téměř denně. Zprávy o tom, jak příprava probíhá, dávaly velkou naději, že vše bude "v TOP-u". To se také potvrdilo. Vůz byl připraven. První seznámení posádky s vozem proběhlo až na shakedownu. Popravdě řečeno, ačkoliv byl divácky atraktivní, týmu nenabídl příliš velkou vypovídající hodnotu.
Jednalo se spíše o "ošahání" techniky.
V duchu shakedownu se nesla i první etapa na českobudějovickém výstavišti. Atraktivní pro diváky, ale v zásadě nic neříkající o tom, jak by se mohl a měl vyvíjet zbytek soutěže. První relevantní informace přinesla až rychlostní zkouška Rožmitál, 6,45 kilometrů dlouhý měřený úsek. Tam sice zabodovali výborní a zkušení René Dohnal a Roman Švec, ale v součtu časů se na přední místo posunuli Janko s Petrem. Schylovalo se k jasnému souboji a bylo zřejmé, že nikdo nedá svoji kůži zadarmo. Na rychlostní zkoušce Citajl opět zatáhl René, dosáhl nejrychlejšího času a posunul se na první místo průběžného pořadí. Součástí první sekce byla i rychlostní zkouška Ján a další kolo speciálky na výstavišti. "Ján" - ten vyhovoval Janovi i v loňském roce. A protože na této „erzetě“ nedošlo k žádným zásadním změnám, sedla klukům i letos. Nejenže smazali ztrátu na Reného a Romana, ale navíc se jim podařilo získat více než devítivteřinový časový polštář. Na speciálce na výstavišti se soutěž vyhrát nedá. Můžete pouze prohrát. Minimální rozdíly v časech nezměnily pořadí před večerními rychlostními zkouškami, a tak "possibláci" absolvovali první servis na prvním místě.
Noc. "Noc je mega," to jsou slova Petra, Jankova navigátora. Noční měřené úseky jsou jednoznačně něco, co oba baví a dosažené časy to jasně potvrzují. Rožmitál 12,7, Citajl 9,2 a Ján 15,3 sekundy. To jsou časové zisky na druhá místa ve třídě. Tři jasné první příčky ve třech nočních rychlostních zkouškách potvrdily nejen výsledek z první sekce, ale také zajistily posádce výbornou výchozí pozici pro druhý den - náskok více než 50 sekund. Pamětníci loňského ročníku však vědí, že průběh soutěže byl tehdy velmi podobný. Výsledek? 0 bodů a cílová rampa v nedohlednu při čekání na odtah nefunkčního Renaultu. Měla se historie opakovat? Ne, neměla. Nesměla.
Druhý den soutěže, první sekce a v ní legendární 26,15 kilometrů dlouhá rychlostní zkouška Malonty. Ačkoliv byl náskok relativně bezpečný, spoléhat se na něj nedalo. Stačil by jeden defekt, jeden technický problém a vše by mohlo být úplně jinak. Všichni to věděli, takže tempo nepolevovalo a kluci dokázali vyhrát všechny rychlostní zkoušky první sekce kromě speciálky na výstavišti, kde skončili na druhé příčce. Do cíle soutěže však zbývalo ještě téměř 50 kilometrů, a přestože se náskok zvýšil na více než 1,5 minuty, nemuselo to nakonec nic znamenat.
Ti, kteří předpokládali zpomalení a jízdu „na jistotu“ určitě neznají Janka a Peťu. Ne, jejich tempo zůstalo stejné. Malšín 2 si sice přivlastnili Renďo s Romanem, ale Malonty 2 Jano s Peťem nepustili. Do cíle zbývala 13,78 kilometrů dlouhá rychlostní zkouška Kohout 2. "Rychlostní zkouška je zastavena," takovou informaci dostaly posádky, které byly připraveny na startu."Enge měl nehodu,“ další informace, která se k posádkám dostala po výjezdu záchranných složek na trať. Předstartovní napětí se dalo krájet dokud nedorazila další informace: „Posádka je v pořádku.“ Pokud je posádka v pořádku, pak je v zásadě vše v pořádku. Zrušení poslední rychlostní zkoušky a nařízený volný průjezd znamenal první místo a příjemné, pomalé rozloučení se všemi fanoušky kolem trati (a že jich nebylo málo).
51. ročník Rallye Český Krumlov se vydařil. Vlastně nemohl dopadnout lépe. Patnácté místo v absolutním pořadí, 1. místo v kategorii 2WD, 1. místo v RC4I, bonusové body za vítězství v obou etapách soutěže a navíc se osvědčila trojkombinace Rally Possible, Brynda Racing a Opel Corsa Rally4. Co bude dál? Hustopeče. „Domácí“ soutěž pro Rally Possible. S jakým vozem? To ukáže čas, dohody a jednání, o kterých v nadcházejícím období rozhodně nebude nouze.
Na závěr je však třeba poděkovat všem těm, bez kterých by tyto úspěchy nebyly možné. A proto tyto úspěchy nejsou jen úspěchy jezdce, navigátora, týmu..... Jsou to úspěchy nás všech.
Proč je to "NÁS" a ne "VÁS"?
Protože VY JSTE MY.
A my jsme RALLY POSSIBLE FAMILY.
DĚKUJEME VÁM
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?