51. Rallye Český Krumlov byla pro posádku Rally Possible Janko Kundlák a Peter Baran pokusem o reparát loňského ročníku. Právě tam kluci po prasklé poloose svého Renaultu Clio odstoupili z prvního místa. O nápravu se měli pokusit s vozem Opel Corsa, který připravuje tým Brynda Racing.
A protože to byl první start s tímto vozem, první spolupráce "possibláků" a "brynďáků", první start posádky v letošní sezóně na soutěži, kde se soustředila celá česká špička, nikdo vlastně přesně nevěděl, co může očekávat. Jasné bylo jen to, že obě strany, Rally Possible i Brynda Racing, jsou ve své práci profíci. Otázka však zůstávala na stole. Podaří se najít souhru mezi lidmi z obou týmů? Protože rallye není o jednotlivci, ani o malé skupině. Rally je o fungování jednotlivých článků jako celku.
Každý, kdo se o rallye zajímá ví, že soutěž nezačíná prvním měřeným úsekem. Soutěž začíná týdny, někdy i měsíce předtím, než se vůbec usedne za volant. Nejdůležitější v přípravě je komunikace, která v tomto případě fungovala velmi dobře. Sdílení informací a kontakt mezi jezdcem a šéfmechanikem probíhal téměř denně. Zprávy o tom, jak příprava probíhá, dávaly velkou naději, že vše bude "v TOP-u". To se také potvrdilo. Vůz byl připraven. První seznámení posádky s vozem proběhlo až na shakedownu. Popravdě řečeno, ačkoliv byl divácky atraktivní, týmu nenabídl příliš velkou vypovídající hodnotu.
Jednalo se spíše o "ošahání" techniky.
V duchu shakedownu se nesla i první etapa na českobudějovickém výstavišti. Atraktivní pro diváky, ale v zásadě nic neříkající o tom, jak by se mohl a měl vyvíjet zbytek soutěže. První relevantní informace přinesla až rychlostní zkouška Rožmitál, 6,45 kilometrů dlouhý měřený úsek. Tam sice zabodovali výborní a zkušení René Dohnal a Roman Švec, ale v součtu časů se na přední místo posunuli Janko s Petrem. Schylovalo se k jasnému souboji a bylo zřejmé, že nikdo nedá svoji kůži zadarmo. Na rychlostní zkoušce Citajl opět zatáhl René, dosáhl nejrychlejšího času a posunul se na první místo průběžného pořadí. Součástí první sekce byla i rychlostní zkouška Ján a další kolo speciálky na výstavišti. "Ján" - ten vyhovoval Janovi i v loňském roce. A protože na této „erzetě“ nedošlo k žádným zásadním změnám, sedla klukům i letos. Nejenže smazali ztrátu na Reného a Romana, ale navíc se jim podařilo získat více než devítivteřinový časový polštář. Na speciálce na výstavišti se soutěž vyhrát nedá. Můžete pouze prohrát. Minimální rozdíly v časech nezměnily pořadí před večerními rychlostními zkouškami, a tak "possibláci" absolvovali první servis na prvním místě.
Noc. "Noc je mega," to jsou slova Petra, Jankova navigátora. Noční měřené úseky jsou jednoznačně něco, co oba baví a dosažené časy to jasně potvrzují. Rožmitál 12,7, Citajl 9,2 a Ján 15,3 sekundy. To jsou časové zisky na druhá místa ve třídě. Tři jasné první příčky ve třech nočních rychlostních zkouškách potvrdily nejen výsledek z první sekce, ale také zajistily posádce výbornou výchozí pozici pro druhý den - náskok více než 50 sekund. Pamětníci loňského ročníku však vědí, že průběh soutěže byl tehdy velmi podobný. Výsledek? 0 bodů a cílová rampa v nedohlednu při čekání na odtah nefunkčního Renaultu. Měla se historie opakovat? Ne, neměla. Nesměla.
Druhý den soutěže, první sekce a v ní legendární 26,15 kilometrů dlouhá rychlostní zkouška Malonty. Ačkoliv byl náskok relativně bezpečný, spoléhat se na něj nedalo. Stačil by jeden defekt, jeden technický problém a vše by mohlo být úplně jinak. Všichni to věděli, takže tempo nepolevovalo a kluci dokázali vyhrát všechny rychlostní zkoušky první sekce kromě speciálky na výstavišti, kde skončili na druhé příčce. Do cíle soutěže však zbývalo ještě téměř 50 kilometrů, a přestože se náskok zvýšil na více než 1,5 minuty, nemuselo to nakonec nic znamenat.
Ti, kteří předpokládali zpomalení a jízdu „na jistotu“ určitě neznají Janka a Peťu. Ne, jejich tempo zůstalo stejné. Malšín 2 si sice přivlastnili Renďo s Romanem, ale Malonty 2 Jano s Peťem nepustili. Do cíle zbývala 13,78 kilometrů dlouhá rychlostní zkouška Kohout 2. "Rychlostní zkouška je zastavena," takovou informaci dostaly posádky, které byly připraveny na startu."Enge měl nehodu,“ další informace, která se k posádkám dostala po výjezdu záchranných složek na trať. Předstartovní napětí se dalo krájet dokud nedorazila další informace: „Posádka je v pořádku.“ Pokud je posádka v pořádku, pak je v zásadě vše v pořádku. Zrušení poslední rychlostní zkoušky a nařízený volný průjezd znamenal první místo a příjemné, pomalé rozloučení se všemi fanoušky kolem trati (a že jich nebylo málo).
51. ročník Rallye Český Krumlov se vydařil. Vlastně nemohl dopadnout lépe. Patnácté místo v absolutním pořadí, 1. místo v kategorii 2WD, 1. místo v RC4I, bonusové body za vítězství v obou etapách soutěže a navíc se osvědčila trojkombinace Rally Possible, Brynda Racing a Opel Corsa Rally4. Co bude dál? Hustopeče. „Domácí“ soutěž pro Rally Possible. S jakým vozem? To ukáže čas, dohody a jednání, o kterých v nadcházejícím období rozhodně nebude nouze.
Na závěr je však třeba poděkovat všem těm, bez kterých by tyto úspěchy nebyly možné. A proto tyto úspěchy nejsou jen úspěchy jezdce, navigátora, týmu..... Jsou to úspěchy nás všech.
Proč je to "NÁS" a ne "VÁS"?
Protože VY JSTE MY.
A my jsme RALLY POSSIBLE FAMILY.
DĚKUJEME VÁM
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.