51. Rallye Český Krumlov byla pro posádku Rally Possible Janko Kundlák a Peter Baran pokusem o reparát loňského ročníku. Právě tam kluci po prasklé poloose svého Renaultu Clio odstoupili z prvního místa. O nápravu se měli pokusit s vozem Opel Corsa, který připravuje tým Brynda Racing.
A protože to byl první start s tímto vozem, první spolupráce "possibláků" a "brynďáků", první start posádky v letošní sezóně na soutěži, kde se soustředila celá česká špička, nikdo vlastně přesně nevěděl, co může očekávat. Jasné bylo jen to, že obě strany, Rally Possible i Brynda Racing, jsou ve své práci profíci. Otázka však zůstávala na stole. Podaří se najít souhru mezi lidmi z obou týmů? Protože rallye není o jednotlivci, ani o malé skupině. Rally je o fungování jednotlivých článků jako celku.
Každý, kdo se o rallye zajímá ví, že soutěž nezačíná prvním měřeným úsekem. Soutěž začíná týdny, někdy i měsíce předtím, než se vůbec usedne za volant. Nejdůležitější v přípravě je komunikace, která v tomto případě fungovala velmi dobře. Sdílení informací a kontakt mezi jezdcem a šéfmechanikem probíhal téměř denně. Zprávy o tom, jak příprava probíhá, dávaly velkou naději, že vše bude "v TOP-u". To se také potvrdilo. Vůz byl připraven. První seznámení posádky s vozem proběhlo až na shakedownu. Popravdě řečeno, ačkoliv byl divácky atraktivní, týmu nenabídl příliš velkou vypovídající hodnotu.
Jednalo se spíše o "ošahání" techniky.
V duchu shakedownu se nesla i první etapa na českobudějovickém výstavišti. Atraktivní pro diváky, ale v zásadě nic neříkající o tom, jak by se mohl a měl vyvíjet zbytek soutěže. První relevantní informace přinesla až rychlostní zkouška Rožmitál, 6,45 kilometrů dlouhý měřený úsek. Tam sice zabodovali výborní a zkušení René Dohnal a Roman Švec, ale v součtu časů se na přední místo posunuli Janko s Petrem. Schylovalo se k jasnému souboji a bylo zřejmé, že nikdo nedá svoji kůži zadarmo. Na rychlostní zkoušce Citajl opět zatáhl René, dosáhl nejrychlejšího času a posunul se na první místo průběžného pořadí. Součástí první sekce byla i rychlostní zkouška Ján a další kolo speciálky na výstavišti. "Ján" - ten vyhovoval Janovi i v loňském roce. A protože na této „erzetě“ nedošlo k žádným zásadním změnám, sedla klukům i letos. Nejenže smazali ztrátu na Reného a Romana, ale navíc se jim podařilo získat více než devítivteřinový časový polštář. Na speciálce na výstavišti se soutěž vyhrát nedá. Můžete pouze prohrát. Minimální rozdíly v časech nezměnily pořadí před večerními rychlostními zkouškami, a tak "possibláci" absolvovali první servis na prvním místě.
Noc. "Noc je mega," to jsou slova Petra, Jankova navigátora. Noční měřené úseky jsou jednoznačně něco, co oba baví a dosažené časy to jasně potvrzují. Rožmitál 12,7, Citajl 9,2 a Ján 15,3 sekundy. To jsou časové zisky na druhá místa ve třídě. Tři jasné první příčky ve třech nočních rychlostních zkouškách potvrdily nejen výsledek z první sekce, ale také zajistily posádce výbornou výchozí pozici pro druhý den - náskok více než 50 sekund. Pamětníci loňského ročníku však vědí, že průběh soutěže byl tehdy velmi podobný. Výsledek? 0 bodů a cílová rampa v nedohlednu při čekání na odtah nefunkčního Renaultu. Měla se historie opakovat? Ne, neměla. Nesměla.
Druhý den soutěže, první sekce a v ní legendární 26,15 kilometrů dlouhá rychlostní zkouška Malonty. Ačkoliv byl náskok relativně bezpečný, spoléhat se na něj nedalo. Stačil by jeden defekt, jeden technický problém a vše by mohlo být úplně jinak. Všichni to věděli, takže tempo nepolevovalo a kluci dokázali vyhrát všechny rychlostní zkoušky první sekce kromě speciálky na výstavišti, kde skončili na druhé příčce. Do cíle soutěže však zbývalo ještě téměř 50 kilometrů, a přestože se náskok zvýšil na více než 1,5 minuty, nemuselo to nakonec nic znamenat.
Ti, kteří předpokládali zpomalení a jízdu „na jistotu“ určitě neznají Janka a Peťu. Ne, jejich tempo zůstalo stejné. Malšín 2 si sice přivlastnili Renďo s Romanem, ale Malonty 2 Jano s Peťem nepustili. Do cíle zbývala 13,78 kilometrů dlouhá rychlostní zkouška Kohout 2. "Rychlostní zkouška je zastavena," takovou informaci dostaly posádky, které byly připraveny na startu."Enge měl nehodu,“ další informace, která se k posádkám dostala po výjezdu záchranných složek na trať. Předstartovní napětí se dalo krájet dokud nedorazila další informace: „Posádka je v pořádku.“ Pokud je posádka v pořádku, pak je v zásadě vše v pořádku. Zrušení poslední rychlostní zkoušky a nařízený volný průjezd znamenal první místo a příjemné, pomalé rozloučení se všemi fanoušky kolem trati (a že jich nebylo málo).
51. ročník Rallye Český Krumlov se vydařil. Vlastně nemohl dopadnout lépe. Patnácté místo v absolutním pořadí, 1. místo v kategorii 2WD, 1. místo v RC4I, bonusové body za vítězství v obou etapách soutěže a navíc se osvědčila trojkombinace Rally Possible, Brynda Racing a Opel Corsa Rally4. Co bude dál? Hustopeče. „Domácí“ soutěž pro Rally Possible. S jakým vozem? To ukáže čas, dohody a jednání, o kterých v nadcházejícím období rozhodně nebude nouze.
Na závěr je však třeba poděkovat všem těm, bez kterých by tyto úspěchy nebyly možné. A proto tyto úspěchy nejsou jen úspěchy jezdce, navigátora, týmu..... Jsou to úspěchy nás všech.
Proč je to "NÁS" a ne "VÁS"?
Protože VY JSTE MY.
A my jsme RALLY POSSIBLE FAMILY.
DĚKUJEME VÁM
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.