Uzávěrka přihlášek AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče se nezadržitelně blíží. Její termín je stanoven na pondělí 3. června 2024 v 12:00 hodin! Šestá soutěž evropského seriálu European Rally Trophy, třetí podnik českého šampionátu v rally a v rally historických automobilů se následně uskuteční ve dnech 14. – 15. června 2024.
Devatenáctý ročník AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče pozvolna odhaluje favority. Počet přihlášených narůstá, začínají se v něm stále častěji objevovat zajímavá jména. Mezi třemi desítkami přihlášek nechybí jméno Jana Kopeckého z domácího Agrotec Škoda Rally Teamu. S další Škodou Fabia RS Rally2 jsou přihlášeni Věroslav Cvrček a Tomáš Kurka. Konkurenční Hyundai i20 N Rally2 osedlají Martin Vlček a Polák Dariusz Biedrzyňski. Start s vozem R5 naplánoval do Hustopečí i Robert Hordossy. Zálusk na přední příčky v Poháru 55+ si dělají Petr Kačírek (Fabia R5), Marek Vlček (Fabia Rally2 evo) a další hustopečský reprezentant Martin Rada (Fiat 124 Abarth RGT). Rychlost jistě nebude chybět ani Davidu Komárkovi s Yarisem GR.
Zajímavý Citroën C2 S1600 představí Kryštof Zpěvák, přihláška dorazila i od vítěze dvoukolek v Českém Krumlově Jána Kundláka.
Soutěž proběhne v tradičním formátu pátek-sobota, v každé etapě účastníci absolvují dvě sekce s třemi rychlostními zkouškami. Celkem čeká na startovní pole necelých 387 km, s více než 160 km rychlostních zkoušek (12 RZ, 41,57 %). Pořadatelský tým musel do příprav promítnout i nový předpis, že se za tmy musí startovat do rychlostní zkoušky, na které je nezpevněný povrch, ve dvouminutových intervalech.
„Musíme to respektovat, je to pro rok 2024 součástí řádů. Dopředu na to upozorňujeme fanoušky, z harmonogramu to vlastně nejde vyčíst. Do večerní sekce se tak startovní pole notně natáhne. Samozřejmě to ovlivní průběh, etapa se tak protáhne dlouho do noci, což z pohledu pořadatele není ideální. Ani sám nejsem přesvědčený, že toto nařízení má být takto tvrdé. Podmínky mohou být třeba dle počasí rozdílné. Situaci by měl vždy posoudit ředitel soutěže a rozhodnutí, v jakých intervalech se bude startovat, by mělo zůstat v jeho kompetenci,“ reaguje šéf organizačního týmu rally Martin Rada.
Z programu AGROTEC PETRONAS rally vytáhněme, že seznamovací jízdy proběhnou ve dnech 13. – 14. června, po páteční technické a administrativní přejímce v areálu společnosti AGROTEC a.s. si budou moci posádky vyzkoušet závodní vozy na testovací zkoušce v okolí Starovic (od 11:15 hodin).
AGROTEC PETRONAS rally odstartuje v pátek 14. června v 16:30 hodin z Husovy ulice v Hustopečích, s nočním závěrem dne (UP 22:27) a pokračovat bude sobotní etapou (15. června, start 8:30 hodin). Vítězná posádka bude na cílové rampě korunována kolem půl čtvrté odpoledne.
Servisní zázemí zůstává nadále v areálu společnosti MOSS logistics (Bratislavská ulice, Hustopeče), která je dlouholetým partnerem a podporovatelem hustopečské rally.
Na oficiální stránce www.agrotecrally.cz a v aplikaci Sportity je zveřejněno Zvláštní ustanovení (heslo: Hustopece2024), opět připomínáme pondělní uzávěrku přihlášek. Řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.