V Hustopečích v pátek večer po dvou minutách

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Tomáš Plachý 29. května 2024 15:10
Sdílej:

Uzávěrka přihlášek AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče se nezadržitelně blíží. Její termín je stanoven na pondělí 3. června 2024 v 12:00 hodin! Šestá soutěž evropského seriálu European Rally Trophy, třetí podnik českého šampionátu v rally a v rally historických automobilů se následně uskuteční ve dnech 14. – 15. června 2024.

Devatenáctý ročník AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče pozvolna odhaluje favority. Počet přihlášených narůstá, začínají se v něm stále častěji objevovat zajímavá jména. Mezi třemi desítkami přihlášek nechybí jméno Jana Kopeckého z domácího Agrotec Škoda Rally Teamu. S další Škodou Fabia RS Rally2 jsou přihlášeni Věroslav Cvrček a Tomáš Kurka. Konkurenční Hyundai i20 N Rally2 osedlají Martin Vlček a Polák Dariusz Biedrzyňski. Start s vozem R5 naplánoval do Hustopečí i Robert Hordossy. Zálusk na přední příčky v Poháru 55+ si dělají Petr Kačírek (Fabia R5), Marek Vlček (Fabia Rally2 evo) a další hustopečský reprezentant Martin Rada (Fiat 124 Abarth RGT). Rychlost jistě nebude chybět ani Davidu Komárkovi s Yarisem GR.

Zajímavý Citroën C2 S1600 představí Kryštof Zpěvák, přihláška dorazila i od vítěze dvoukolek v Českém Krumlově Jána Kundláka.

Soutěž proběhne v tradičním formátu pátek-sobota, v každé etapě účastníci absolvují dvě sekce s třemi rychlostními zkouškami. Celkem čeká na startovní pole necelých 387 km, s více než 160 km rychlostních zkoušek (12 RZ, 41,57 %). Pořadatelský tým musel do příprav promítnout i nový předpis, že se za tmy musí startovat do rychlostní zkoušky, na které je nezpevněný povrch, ve dvouminutových intervalech.

„Musíme to respektovat, je to pro rok 2024 součástí řádů. Dopředu na to upozorňujeme fanoušky, z harmonogramu to vlastně nejde vyčíst. Do večerní sekce se tak startovní pole notně natáhne. Samozřejmě to ovlivní průběh, etapa se tak protáhne dlouho do noci, což z pohledu pořadatele není ideální. Ani sám nejsem přesvědčený, že toto nařízení má být takto tvrdé. Podmínky mohou být třeba dle počasí rozdílné. Situaci by měl vždy posoudit ředitel soutěže a rozhodnutí, v jakých intervalech se bude startovat, by mělo zůstat v jeho kompetenci,“ reaguje šéf organizačního týmu rally Martin Rada.

Z programu AGROTEC PETRONAS rally vytáhněme, že seznamovací jízdy proběhnou ve dnech 13. – 14. června, po páteční technické a administrativní přejímce v areálu společnosti AGROTEC a.s. si budou moci posádky vyzkoušet závodní vozy na testovací zkoušce v okolí Starovic (od 11:15 hodin).

AGROTEC PETRONAS rally odstartuje v pátek 14. června v 16:30 hodin z Husovy ulice v Hustopečích, s nočním závěrem dne (UP 22:27) a pokračovat bude sobotní etapou (15. června, start 8:30 hodin). Vítězná posádka bude na cílové rampě korunována kolem půl čtvrté odpoledne.

Servisní zázemí zůstává nadále v areálu společnosti MOSS logistics (Bratislavská ulice, Hustopeče), která je dlouholetým partnerem a podporovatelem hustopečské rally.

Na oficiální stránce www.agrotecrally.cz a v aplikaci Sportity je zveřejněno Zvláštní ustanovení (heslo: Hustopece2024), opět připomínáme pondělní uzávěrku přihlášek. Řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.