DISKUZE K ČLÁNKU Éra Pirelli: Měl by být duch F1 obětován na oltář zábavy?

Éra, během které je jediným dodavatelem pneumatik Pirelli, nám nabízí vzrušující boje často i o vítězství, ale měl by být duch F1 obětován na oltář zábavy? Autosport se nad současnou situací zamyslel a shrnul nám zajímavá fakta.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Éra Pirelli: Měl by být duch F1 obětován na oltář zábavy?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 71, poslední 03.04.2013 08:58 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 22 lidí) 31.03.2013 23:12
Ledy se začínají hýbat. Tady už máme otevřenou… »
» Ferda (Hlasovalo 13 lidí) 01.04.2013 00:06
Ano, nebylo to moc pestré období, ale vyhrával… »
» Ferda (Hlasovalo 13 lidí) 01.04.2013 16:01
V přehledností tohoto uspořádání vláken mám… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • th

    88.103.147.XXX
    Jiné nemusí hned neznamenat horší. Hodně mi to připomíná rozdíl mezi vrcholem předválečných GP (35-39) a počátky F1, kdy tehdá pneumatiky taky vůbec nebyly sto pobrat brutální výkon tehdejších aut - a to přes to, že se výrobci snažili dodávat to nelepší závod od závodu (speciální konstrukce gum na Avus atd.). Znamená to, že tehdy byly závody o ničem? Že závodníci nezávodili? Je to prostě jiná doba, měla jiné nároky na jezdce, jejich předvídavost, styl a ''inteligenci''.

    Rozumím, že dnešní generaci jezdců odkojených na motokárách je to tak cizí, když celé dětství se učí jezdit stylem tlačit na pilu od startu do cíle bez obav a přemýšlení o gumách, nedivím se, že by jim víc vyhovovala situace s Bridgestony pár let zpět a nebo a la 60. léta, kdy se gumy měnily až po pár závodech, aby byly prodány jako ojeté slabším týmům.

    Myslím ale, že je to v souhrnu prospěšné, proč měnit nároky na jezdce jenom motory (jestli prohodíme co dekádu pravidla o motorech z atmosfér na turba nebo zpět), změnou aerodynamiky nebo tím, že přidáme elektronické nesmysly nesouvisející s podstatou řidičského umu (víc tlačítek na volantu aby před každou sekcí okruhu přenastavil diferenciály?)? Vlastnosti pneumatik jsou taky zajímavá možnost v té celé skládačce, proč jí nevyužít? 03

    + 8 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    46.33.96.XXX
    Sorry, ale co je to za kravinu "jezdíme pod potenciálem auta"? Jezdí přesně na hranici jeho potenciálu, protože auto = šasi+motor+aero+pneu. A až si to časem týmům časem docvakne, že je ku h***u stavět auta, který nerespektují jeden z dílů tohodle balíku a vyčlení víc zdrojů na vývoj zavěšení (protože na motoru dneska získají žádná celá nic, na aeru pár desetin, zatímco auto spolupracující s pneumatikami získá sekundy), tak tyhle nářky utichnou a bude zase dobře.

    + 8 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Odokar

    89.24.13.XXX
    snůška plků To jsou zase nesmysly. Samozřejmě, že je to sport, vyhrává vždy ten který se do cíle dostane nejdřív. Podmínky mají všichni stejné. Tady se to podává jako by to byl wrestling.
    Chraň nás pán před další érou 15 vítězství jednoho jezdce v roce, fujtajbl.

    + 12 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Právě že podmínky stejné nemají.
      Proč má mít pilot který odjede v kvaldě pouhých pár kol do závodu více nových gum, než pilot, který vyhraje celou kvaldu.
      Tohle je diskriminace kvalitních týmů na úkor těch nepříspusobivých.02

      + 12 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • XR

        78.157.160.XXX
        A co brání tomu, kdo by měl vyhrát kvalifikaci, odjet jen pár kol, aby měl do závodu více nových gum on? Podmínky mají všichni stejné!

        + 9 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mynona

          78.102.182.XXX
          Stačí přece nepostoupit, nebo se nezúčastnit poslední části. Takhle si to myslel ?

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          Jednokolová kvalda se nejezdí už hodně dlouho.

          + 7 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • XR

            78.157.160.XXX
            A kdo taky mluví o jednokolové kvaldě? Měl jsem za to, že mluvíme o současném stavu. Asi jsi mě nepochopil: kdo například chce, může se spokojit s Q2 a ušetřit pneu. Jde o to, že všichni mají stejné výchozí podmínky, což jsi ty výše nesmyslně popřel.

            + 9 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              A Tobě se tenhle stav líbí? Mi né a o stojící vozy v garáži opravdu zájem nemám. 20

              + 10 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • XR

                78.157.160.XXX
                Jj, přijde mi to lepší než nudné období, kdy bylo v polovině rozhodnuto. To, že se jezdí pomaleji, podle mě ničemu nevadí. Kdo si všímá, že F1 projíždějí zatáčku místo 264 kmh jen 259 kmh? Hlavně, když je to napínavé, ne? Mimochodem, pneu se musely v F1 šetřit určitým způsobem vždy, není to žádná novinka.

                + 7 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mynona

                  165.72.200.XXX
                  Já si toho všímám a je to trapný. Ty auta nejdedou vůbec na hraně, jenže toho si Nova fanda asi nevšimne. Hlavně že se to předjíždí. 02

                  + 2 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • XR

                    109.81.245.XXX
                    A jak to prosím tě poznáš, že tu zatáčku např. nejede 264, ale "jen" 259 kmh?

                    + 4 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                • Ferda

                  Ferda

                  46.47.176.XXX
                  Bývaly doby, kdy se na jedněch gumách jezdilo i více závodů a nuda to nebyla.
                  Hlavní příčina nudy je někde jinde a žmolkovky to nezachrání.

                  + 11 / − 5

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • Duncan66

              193.179.208.XXX
              pdole me by klidne pro kvaldu mohly byt nejake ty pneu navic aby se aspon v kvalde mohlo jezdit celou hodinu poradne na plno. Prece na zmene pravidel neni nic sloziteho, kdyz jim daji vice gum na kvaldu a zaroven jich vice odevzdaji, aby meli na zavod stejne jako dosud. Natusim, jak moc pod maximem v zavode piloti jezdi, ale to postavani v garazich v kvalifikacich kvuli setreni penu na zavod je docela blbost a divaky to zrovna nevytrhne. A vsichni ucastnici rikaji, ze zavody jsou primarne pro divaky, tak proc jim v kvalifikaci tu podivanou upirat?

              + 4 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                78.99.245.XXX
                toto by bolo fakt najlepsie riesenie aby do pretekov mal kazdy rovnaky pocet gum
                a kludne by mohlo byt stanovene tak ze na preteky ma kazdy 2sady tvrdych a 3 sady makkych uplne novych a prva desina by nenastupovala na tych gumach z kvaldy ale na novych ale rovnakej specifikacie ako zajazdili svoje najlepsie kolo
                aby sa nestavalo to co robil v minulych rokoch hlavne mercedes s misom ze v Q3 neodjazdil ziadne merane kolo
                vtedy by mal kazdy uplne rovnake podmienky ci vypadne v Q3 alebo v Q1

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • Mynona

    78.102.182.XXX
    Paradox dnešní F1 Aby si mohl být rychlejší než druhý, tak musíš jet pomaleji :D

    V lejno-gumách prostě přínos nevidím. Uvítal bych posílení přítlaku generovaného podvozkem, tedy nezávislém na "špinavém" vzduchu a snížení aero-přítlaku generovanými křídly a horkými plyny. Nepotřebuji vidět předjíždění 50x za závod, stačí mi když to jenom půjde. Nemluvě o tom, že předjíždění je stav, kdy se rychlejší jezdec nějakou shodou okolností dostal za pomalejšího. Proč to uměle posilovat ?

    + 8 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    85.248.232.XXX
    Nefnuka len RedBull ;-) Na 99,9% je to i Mercedes! (naznaky tu su - najprv "Toutou", potom Ham)

    Co sa tyka MB - mna by teda velmi zaujimalo, s akymi mapami jazdia...(?) Odpoviem si (znova) - s tymi istymi, ako minuly rok pred zmrazenim - zrali a zeru viac ako by chceli. Nechcem tym povedat, ze zalezi len od toho. Je vidiet, ze to hodne eliminovali (oproti vlanajsku). Zrejme inym sposobom.
    A ina dolezita otazka - zmrazenie map bolo zavedene ciste na pohonnu jednotku vyrobcu? Alebo na jednotlive teamy (McLaren ma svoju referencnu, MercedesGP svoju, RedBull svoju, Lotus svoju atdatd)?

    Druha vec - este minuly rok som vazne nedal na Pirelli dopustit!01
    Tento rok mam ale dojem, ze to tak trosku posunuli uz do extremu - dobre/zle? Zatial neviem...
    Zaroven vsak sa vynara otazka - co potom napr. Lotusy?03 A vlastne aj Ferrari? Prip. Medouri s mäkkymi v Malajzii...

    LEN FIKTIVNE:
    Mohli by este skusit iny (spiatocny) smer - nech skusia vyrobit poriadne tvrde gumy, ktore nedrzia tak moc len v "idealnej stope" (ako moderne sajrajty - tym myslim aj nedavne Bridge a Michelin) a kludne nech vydrzia cely vikend. Len by bolo potom vhodne ("ruku v ruke" s gumami) poriadne priskrtit aero, odmrazit motory (alebo aj nie...?) a nech sa ukazu borci (tak ako kedysi) ako/kto na tom je s "dovednostami". 03

    Na zdravie.13

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      78.99.245.XXX
      praveze dnes je to mozno viac o jazdcovi ako za misovej ery kedy sa auto prisposobovalo jazdcovi ako jazdec autu. ist celu GP ako po kolajniciach vzdy totalne rovnake brzdne body prejazdy zakrutami rovnaka praca s plynom bez ohladu na to ci je to prve kolo alebo posledne kolo stintu to predsa nieje o umeni to je len totalne nabiflenie trati a z automatizovane reakcie.
      teraz ked sa konecne musia niecomu prisposobit a nemozu ist vzdy to iste tempo ale na zaklade stavu pneu musia prisposobovat jazdu tak sa im to zrazu nepaci

      ved stale vyhrava ta najlepsia kombinacia auto+jazdec

      ked boli trvacne bridgestoneky tak nadavali vsetci az kym neprisli do kanady kde zrazu sa gumy spravali uplne nepredvidatelne a vsetci boli nadseny ake to bolo zaujimave a vtedy myslim ze brawn vyhlasil ze presne taketo gumy chcu aj na ostatnych okruhoch. ked im ich pirelli take spravilo tak znovu zacali nove kolo vyplakavania ze je to az priliz 18
      ale samozrejme place vzdy ten komu sa nedari 18

      + 7 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        erdedy

        85.248.232.XXX
        Tak ja som zrovna nemyslel Ferrari dominanciu apod., skor este trochu viac do historie - ked bola aerodynamika v plinkach a gumy boli viac podobne "civilnym".

        Inak suhlas - nuda prisla s prilis "sofistikovanou" technikou/technologiou vsetkeho (hlavne aero a gum), na com dnesna F1 stoji. Preto prichodom Pirelli sa mi to paci viac.
        Motory ale zmrazovat nemali. Stacilo snad len tvrdo tlacit vyrobcov napr. k nejakej danej max. spotrebe, emisiam (aj ked zrovna tie su len reklamna fraza) apod. Ale nech si vyvijaju (vramci mantinelov) co chcu.

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • anonym

    31.133.8.XXX
    Red Bull Mno jsem si tak na 98% jistý že si stěžoval "pan Vettel". Protože Rb je jediný tým který má v této sezóně s pneumatikami opravdové problémy ale to hlavně kvůli agresivitě auta k pneumatikám. Takže abych řekl pravdu doufám že to měnit nebudou jinak by RB zase nejspíše vyhráli celý šampionát....Ferrari 4Ever

    + 13 / − 25

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama