Kod zná film Návrat do budoucnosti, tak bude znát i slavný vůz DeLorean DMC-12. Jeho futuristické tvary okouzlily nejednoho fanouška a nyní je jeden kousek ve výborném stavu na prodej.
Na prodej je ve městě Bärenstein v Německu kdo má zájem, může si koupit unikátní vůz s karoserií z nerezové oceli a Gullwing dveřmi. Celkově se vyrobilo necelých 9,000 kusů a to v letech 1981 až 1983. Produkce probíhala v továrně jihozápadně od Belfastu v Severním Irsku.
Na prodej je jeden z posledních vozů a to za cenu 56,900 Eur. Soudě podle přiložených obrázků se zdá být ve skvělém stavu na to, že už mu je 32 let. Prodávající říká, že do něj bylo investováno více než 15.000 Eur a renovací prošel brzdový systém, těsnění dveří a kompresor klimatizace.
Tento konkrétní DMC-12 najel za svůj život jen 21.215 km a má originální 2,8-litrový motor V6 o výkonu 129 koní při 5500 otáčkách za minutu a točivém momentu 207 Nm při 2750 otáčkách za minutu. Vůz je vybaven pětistupňovou manuální převodovkou, ale DeLorean také prodával model s třístupňovým automatem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?