Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Nissan se poslední roky potácí ve složité situaci. Po zatčení bývalého šéfa Carlose Ghosna v roce 2018 nedokázala automobilka najít jasný směr a místo obnovy značky následovaly pouze další špatná rozhodnutí. Aktuálně se propouští 20 tisíc zaměstnanců a zavírá deset továren. A právě v této atmosféře vznikl i nový model Micra.
Šestá generace Micry je výhradně elektrická a nese podobu Renaultu 5 E-Tech. I když Micra už byla ve fázi, kdy nebylo možné ji odvolat, její uvedení spíš ukazuje, jak hluboko se Nissan propadl.
Zatímco Renault 5 E-Tech může těžit z retro designu a nostalgie po původní „pětce“, která patří mezi nejúspěšnější evropská auta, v realitě jde o rozporuplný vůz. Na fotografiích vypadá atraktivně, ve skutečnosti ale působí neforemně. Jeho cena začíná na 675 tisících korunách a za to nabízí dojezd pouhých 312 kilometrů. Na dnešní dobu, jako vážně? Stačí sledovat konkurenci z Číny.
Nissan převzal prakticky vše, ale nedokázal model designově zachránit. Micra působí těžkopádně už na fotkách, obzvlášť při pohledu z boku, kde vyniknou proporčně nevyvážené linie. Výrazné obroučky světlometů a masivní příď působí, jako by se malý hatchback snažil proměnit v SUV – a selhal.
Video: Nový Nissan MICRA | Nissan
Použití osmnáctipalcových kol s atypickým rozměrem pneumatik 195/55 R18 nejen zvyšuje provozní náklady, ale také snižuje dostupnost. I když Renault využívá stejnou velikost, díky jinému pojetí působí jeho kola vizuálně elegantněji. U Micry výsledek připomíná spíš plastový model z hračkářství.
Plastové lemování boků u Renaultu zmenšuje objem, zatímco u Nissanu působí opačně – zvětšuje. Záď Micry pak doplňuje celkový dojem neuspořádaného designu, který postrádá jasnou linii. Zaoblené detaily naroubované na hranaté panely vytvářejí disharmonický celek, který připomíná zborcený sedan.
V interiéru se rozdíly mezi oběma vozy ztrácejí. Kromě loga a čalounění zůstává vše identické – od výdechů klimatizace po palubní desku. To ukazuje, že Nissan se ani nesnažil vytvořit originální interpretaci, nýbrž jen převzal cizí produkt a oblékl ho do vlastního znaku.
Z pohledu značky jde o dvojité selhání – technické i vizuální. Nová Micra je drahá, vizuálně nepřesvědčivá a postrádá vlastní charakter. Pokud Nissan doufá, že se tímto vozem odrazí ode dna, je zřejmé, že na to bude potřebovat ještě několik tvrdých lekcí. Tahle verze Micry totiž spíš ukazuje, proč automobilka padá dolů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.