Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Nissan se poslední roky potácí ve složité situaci. Po zatčení bývalého šéfa Carlose Ghosna v roce 2018 nedokázala automobilka najít jasný směr a místo obnovy značky následovaly pouze další špatná rozhodnutí. Aktuálně se propouští 20 tisíc zaměstnanců a zavírá deset továren. A právě v této atmosféře vznikl i nový model Micra.
Šestá generace Micry je výhradně elektrická a nese podobu Renaultu 5 E-Tech. I když Micra už byla ve fázi, kdy nebylo možné ji odvolat, její uvedení spíš ukazuje, jak hluboko se Nissan propadl.
Zatímco Renault 5 E-Tech může těžit z retro designu a nostalgie po původní „pětce“, která patří mezi nejúspěšnější evropská auta, v realitě jde o rozporuplný vůz. Na fotografiích vypadá atraktivně, ve skutečnosti ale působí neforemně. Jeho cena začíná na 675 tisících korunách a za to nabízí dojezd pouhých 312 kilometrů. Na dnešní dobu, jako vážně? Stačí sledovat konkurenci z Číny.
Nissan převzal prakticky vše, ale nedokázal model designově zachránit. Micra působí těžkopádně už na fotkách, obzvlášť při pohledu z boku, kde vyniknou proporčně nevyvážené linie. Výrazné obroučky světlometů a masivní příď působí, jako by se malý hatchback snažil proměnit v SUV – a selhal.
Video: Nový Nissan MICRA | Nissan
Použití osmnáctipalcových kol s atypickým rozměrem pneumatik 195/55 R18 nejen zvyšuje provozní náklady, ale také snižuje dostupnost. I když Renault využívá stejnou velikost, díky jinému pojetí působí jeho kola vizuálně elegantněji. U Micry výsledek připomíná spíš plastový model z hračkářství.
Plastové lemování boků u Renaultu zmenšuje objem, zatímco u Nissanu působí opačně – zvětšuje. Záď Micry pak doplňuje celkový dojem neuspořádaného designu, který postrádá jasnou linii. Zaoblené detaily naroubované na hranaté panely vytvářejí disharmonický celek, který připomíná zborcený sedan.
V interiéru se rozdíly mezi oběma vozy ztrácejí. Kromě loga a čalounění zůstává vše identické – od výdechů klimatizace po palubní desku. To ukazuje, že Nissan se ani nesnažil vytvořit originální interpretaci, nýbrž jen převzal cizí produkt a oblékl ho do vlastního znaku.
Z pohledu značky jde o dvojité selhání – technické i vizuální. Nová Micra je drahá, vizuálně nepřesvědčivá a postrádá vlastní charakter. Pokud Nissan doufá, že se tímto vozem odrazí ode dna, je zřejmé, že na to bude potřebovat ještě několik tvrdých lekcí. Tahle verze Micry totiž spíš ukazuje, proč automobilka padá dolů.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.