Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Nissan se poslední roky potácí ve složité situaci. Po zatčení bývalého šéfa Carlose Ghosna v roce 2018 nedokázala automobilka najít jasný směr a místo obnovy značky následovaly pouze další špatná rozhodnutí. Aktuálně se propouští 20 tisíc zaměstnanců a zavírá deset továren. A právě v této atmosféře vznikl i nový model Micra.
Šestá generace Micry je výhradně elektrická a nese podobu Renaultu 5 E-Tech. I když Micra už byla ve fázi, kdy nebylo možné ji odvolat, její uvedení spíš ukazuje, jak hluboko se Nissan propadl.
Zatímco Renault 5 E-Tech může těžit z retro designu a nostalgie po původní „pětce“, která patří mezi nejúspěšnější evropská auta, v realitě jde o rozporuplný vůz. Na fotografiích vypadá atraktivně, ve skutečnosti ale působí neforemně. Jeho cena začíná na 675 tisících korunách a za to nabízí dojezd pouhých 312 kilometrů. Na dnešní dobu, jako vážně? Stačí sledovat konkurenci z Číny.
Nissan převzal prakticky vše, ale nedokázal model designově zachránit. Micra působí těžkopádně už na fotkách, obzvlášť při pohledu z boku, kde vyniknou proporčně nevyvážené linie. Výrazné obroučky světlometů a masivní příď působí, jako by se malý hatchback snažil proměnit v SUV – a selhal.
Video: Nový Nissan MICRA | Nissan
Použití osmnáctipalcových kol s atypickým rozměrem pneumatik 195/55 R18 nejen zvyšuje provozní náklady, ale také snižuje dostupnost. I když Renault využívá stejnou velikost, díky jinému pojetí působí jeho kola vizuálně elegantněji. U Micry výsledek připomíná spíš plastový model z hračkářství.
Plastové lemování boků u Renaultu zmenšuje objem, zatímco u Nissanu působí opačně – zvětšuje. Záď Micry pak doplňuje celkový dojem neuspořádaného designu, který postrádá jasnou linii. Zaoblené detaily naroubované na hranaté panely vytvářejí disharmonický celek, který připomíná zborcený sedan.
V interiéru se rozdíly mezi oběma vozy ztrácejí. Kromě loga a čalounění zůstává vše identické – od výdechů klimatizace po palubní desku. To ukazuje, že Nissan se ani nesnažil vytvořit originální interpretaci, nýbrž jen převzal cizí produkt a oblékl ho do vlastního znaku.
Z pohledu značky jde o dvojité selhání – technické i vizuální. Nová Micra je drahá, vizuálně nepřesvědčivá a postrádá vlastní charakter. Pokud Nissan doufá, že se tímto vozem odrazí ode dna, je zřejmé, že na to bude potřebovat ještě několik tvrdých lekcí. Tahle verze Micry totiž spíš ukazuje, proč automobilka padá dolů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?