Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Nissan se poslední roky potácí ve složité situaci. Po zatčení bývalého šéfa Carlose Ghosna v roce 2018 nedokázala automobilka najít jasný směr a místo obnovy značky následovaly pouze další špatná rozhodnutí. Aktuálně se propouští 20 tisíc zaměstnanců a zavírá deset továren. A právě v této atmosféře vznikl i nový model Micra.
Šestá generace Micry je výhradně elektrická a nese podobu Renaultu 5 E-Tech. I když Micra už byla ve fázi, kdy nebylo možné ji odvolat, její uvedení spíš ukazuje, jak hluboko se Nissan propadl.
Zatímco Renault 5 E-Tech může těžit z retro designu a nostalgie po původní „pětce“, která patří mezi nejúspěšnější evropská auta, v realitě jde o rozporuplný vůz. Na fotografiích vypadá atraktivně, ve skutečnosti ale působí neforemně. Jeho cena začíná na 675 tisících korunách a za to nabízí dojezd pouhých 312 kilometrů. Na dnešní dobu, jako vážně? Stačí sledovat konkurenci z Číny.
Nissan převzal prakticky vše, ale nedokázal model designově zachránit. Micra působí těžkopádně už na fotkách, obzvlášť při pohledu z boku, kde vyniknou proporčně nevyvážené linie. Výrazné obroučky světlometů a masivní příď působí, jako by se malý hatchback snažil proměnit v SUV – a selhal.
Video: Nový Nissan MICRA | Nissan
Použití osmnáctipalcových kol s atypickým rozměrem pneumatik 195/55 R18 nejen zvyšuje provozní náklady, ale také snižuje dostupnost. I když Renault využívá stejnou velikost, díky jinému pojetí působí jeho kola vizuálně elegantněji. U Micry výsledek připomíná spíš plastový model z hračkářství.
Plastové lemování boků u Renaultu zmenšuje objem, zatímco u Nissanu působí opačně – zvětšuje. Záď Micry pak doplňuje celkový dojem neuspořádaného designu, který postrádá jasnou linii. Zaoblené detaily naroubované na hranaté panely vytvářejí disharmonický celek, který připomíná zborcený sedan.
V interiéru se rozdíly mezi oběma vozy ztrácejí. Kromě loga a čalounění zůstává vše identické – od výdechů klimatizace po palubní desku. To ukazuje, že Nissan se ani nesnažil vytvořit originální interpretaci, nýbrž jen převzal cizí produkt a oblékl ho do vlastního znaku.
Z pohledu značky jde o dvojité selhání – technické i vizuální. Nová Micra je drahá, vizuálně nepřesvědčivá a postrádá vlastní charakter. Pokud Nissan doufá, že se tímto vozem odrazí ode dna, je zřejmé, že na to bude potřebovat ještě několik tvrdých lekcí. Tahle verze Micry totiž spíš ukazuje, proč automobilka padá dolů.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.