Druhá generace Volva XC90 je již v prodeji, zájem o něj je velký ale stále se najde dost velký počet fanoušků, kteří nejsou spokojeni.
Důvodem je to, že v nabídce se má časem objevit silná verze XC90 Polestar, což v rozhovoru pro britský časopis Auto Express potvrdil viceprezident Volva Michaela Fleiss. Ten řekl, že divize Polestar vyvíjí dvě žhavější verze modelu XC90, které budou poháněny motory D5 a T6. Připomínáme, že verze T6 má přeplňovaný benzínový motor s výkonem 320 koní a točivý moment 400 Nm.
Vrcholem nabídky se však stane verze T8 plug-in hybrid s kombinovaným výkonem 400 koní a 640 Nm točivého momentu. Vzhledem k tomu, že Polestar pracuje na motoru D5, je třeba zmínit, že ve svém základu poskytuje twin-turbodiesel motor výkon 225 koní a točivý moment 470 Nm. Kromě stále výkonnějších motorů pracuje Volvo i na lepšímn podvozku.
Nové XC90 Polestar tak bude těžit z podvozku se sníženou světlou výškou a sportovními tlumiči. To zvyší stabilitu v zatáčkách a sportovněji vypadající karoserie dodá auto správný šmrnc. S instalací motorů se taktéž objevila zpráva, že Volvo hodlá pro efektní zvukový doprovod v kabině, instalovat zvukový syntezátor motoru, takže možná očekávejme další vůz s umělým zvukem motoru.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?