Porsche podrobuje nový Cayenne tvrdým testům i mimo silnice. Modernizovaná třetí generace modelu se představí na jaře 2023. Půjde o jednu z nejrozsáhlejších produktových inovací v historii Porsche. testovací vozy absolvovaly přes čtyři miliony kilometrů na čtyřech kontinentech.
Porsche Cayenne poslední generace bylo uvedeno na trh v roce 2017. Nyní automobilka Porsche důsledně vylepšuje třetí generaci modelu Cayenne rozsáhlými úpravami pohonného ústrojí, podvozku, designu, výbavy a konektivity. „Jedná se o jedno z nejrozsáhlejších vylepšení v historii značky Porsche,“ říká manažer série Michael Schätzle. Kromě přeskupení portfolia pohonů provedli inženýři ve vývojovém centru Porsche ve Weissachu zásadní úpravy podvozkového systému modelu Cayenne. Cílem bylo dosáhnout ještě širšího rozsahu mezi typickým výkonem Porsche na silnici, komfortem na dlouhých cestách a terénními schopnostmi. Za tímto účelem bude Cayenne vybaven mimo jiné novým, semiaktivním podvozkem. Kromě toho budou mít řidiči a cestující k dispozici nový a rozsáhle digitalizovaný koncept zobrazování a ovládání s vylepšenými funkcemi konektivity. Inovativní osvětlovací technika hlavních reflektorů HD-Matrix-LED zvyšuje komfort i bezpečnost nového Porsche Cayenne.
S tolika novými technologiemi bylo nutné aplikovat komplexní testování tak, aby bylo možné dokonale vyladit komponenty, z nichž většina pochází ze zcela nového vývoje. „Nové Porsche Cayenne podrobujeme kompletnímu testovacímu programu, jako bychom ho vyvíjeli od nuly,“ vysvětluje vedoucí testovacího týmu Ralf Bosch. Vedle stále přesnějších virtuálních simulací je pro značku Porsche stále vysokou prioritou testování v reálném životě. Představuje totiž test, zda je nový model připraven pro trh. Během toho, co nazýváme kompletním testováním vozidel, je cílem zajistit provozní stabilitu a funkčnost všech komponentů a systémů při jejich interakci – v situacích, které zákazník zažívá i daleko „za hranou“. V průběhu testů odolnosti je životnost vozidla simulována v náročných podmínkách, které se v běžném provozu vyskytují jen zřídka. V každodenních podmínkách vozidla během několika měsíců ujedou více než 200 000 kilometrů v městském provozu, na okreskách a dálnicích.
Pro simulaci extrémních podmínek prototypy přirozeně cestují po celém světě s cílem otestovat kvalitu a odolnost v různých klimatických pásmech. Nový model Cayenne tak zavítal do Asie, Afriky, Evropy a USA. Celkem bylo najeto přes čtyři miliony testovacích kilometrů. „To, co požadujeme od nového Porsche Cayenne při ná-ročných off-roadových testech ve Španělsku, v písečných dunách Maroka nebo bě-hem velmi dynamických jízd na ledu ve Finsku či asfaltu Severní smyčky Nürburgringu není standard, který by běžný zákazník praktikoval,“ říká Dirk Lersch, šéf týmu prototypů a zkoušek pro model Cayenne. „Ale každý, kdo si koupí Porsche by měl vědět, že vydrží extrémní zátěž – bez ohledu na povrch, po němž jezdí.“ Nové Porsche Cayenne oslaví premiéru letos na jaře.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.