Porsche podrobuje nový Cayenne tvrdým testům i mimo silnice. Modernizovaná třetí generace modelu se představí na jaře 2023. Půjde o jednu z nejrozsáhlejších produktových inovací v historii Porsche. testovací vozy absolvovaly přes čtyři miliony kilometrů na čtyřech kontinentech.
Porsche Cayenne poslední generace bylo uvedeno na trh v roce 2017. Nyní automobilka Porsche důsledně vylepšuje třetí generaci modelu Cayenne rozsáhlými úpravami pohonného ústrojí, podvozku, designu, výbavy a konektivity. „Jedná se o jedno z nejrozsáhlejších vylepšení v historii značky Porsche,“ říká manažer série Michael Schätzle. Kromě přeskupení portfolia pohonů provedli inženýři ve vývojovém centru Porsche ve Weissachu zásadní úpravy podvozkového systému modelu Cayenne. Cílem bylo dosáhnout ještě širšího rozsahu mezi typickým výkonem Porsche na silnici, komfortem na dlouhých cestách a terénními schopnostmi. Za tímto účelem bude Cayenne vybaven mimo jiné novým, semiaktivním podvozkem. Kromě toho budou mít řidiči a cestující k dispozici nový a rozsáhle digitalizovaný koncept zobrazování a ovládání s vylepšenými funkcemi konektivity. Inovativní osvětlovací technika hlavních reflektorů HD-Matrix-LED zvyšuje komfort i bezpečnost nového Porsche Cayenne.
S tolika novými technologiemi bylo nutné aplikovat komplexní testování tak, aby bylo možné dokonale vyladit komponenty, z nichž většina pochází ze zcela nového vývoje. „Nové Porsche Cayenne podrobujeme kompletnímu testovacímu programu, jako bychom ho vyvíjeli od nuly,“ vysvětluje vedoucí testovacího týmu Ralf Bosch. Vedle stále přesnějších virtuálních simulací je pro značku Porsche stále vysokou prioritou testování v reálném životě. Představuje totiž test, zda je nový model připraven pro trh. Během toho, co nazýváme kompletním testováním vozidel, je cílem zajistit provozní stabilitu a funkčnost všech komponentů a systémů při jejich interakci – v situacích, které zákazník zažívá i daleko „za hranou“. V průběhu testů odolnosti je životnost vozidla simulována v náročných podmínkách, které se v běžném provozu vyskytují jen zřídka. V každodenních podmínkách vozidla během několika měsíců ujedou více než 200 000 kilometrů v městském provozu, na okreskách a dálnicích.
Pro simulaci extrémních podmínek prototypy přirozeně cestují po celém světě s cílem otestovat kvalitu a odolnost v různých klimatických pásmech. Nový model Cayenne tak zavítal do Asie, Afriky, Evropy a USA. Celkem bylo najeto přes čtyři miliony testovacích kilometrů. „To, co požadujeme od nového Porsche Cayenne při ná-ročných off-roadových testech ve Španělsku, v písečných dunách Maroka nebo bě-hem velmi dynamických jízd na ledu ve Finsku či asfaltu Severní smyčky Nürburgringu není standard, který by běžný zákazník praktikoval,“ říká Dirk Lersch, šéf týmu prototypů a zkoušek pro model Cayenne. „Ale každý, kdo si koupí Porsche by měl vědět, že vydrží extrémní zátěž – bez ohledu na povrch, po němž jezdí.“ Nové Porsche Cayenne oslaví premiéru letos na jaře.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?