Porsche podrobuje nový Cayenne tvrdým testům i mimo silnice. Modernizovaná třetí generace modelu se představí na jaře 2023. Půjde o jednu z nejrozsáhlejších produktových inovací v historii Porsche. testovací vozy absolvovaly přes čtyři miliony kilometrů na čtyřech kontinentech.
Porsche Cayenne poslední generace bylo uvedeno na trh v roce 2017. Nyní automobilka Porsche důsledně vylepšuje třetí generaci modelu Cayenne rozsáhlými úpravami pohonného ústrojí, podvozku, designu, výbavy a konektivity. „Jedná se o jedno z nejrozsáhlejších vylepšení v historii značky Porsche,“ říká manažer série Michael Schätzle. Kromě přeskupení portfolia pohonů provedli inženýři ve vývojovém centru Porsche ve Weissachu zásadní úpravy podvozkového systému modelu Cayenne. Cílem bylo dosáhnout ještě širšího rozsahu mezi typickým výkonem Porsche na silnici, komfortem na dlouhých cestách a terénními schopnostmi. Za tímto účelem bude Cayenne vybaven mimo jiné novým, semiaktivním podvozkem. Kromě toho budou mít řidiči a cestující k dispozici nový a rozsáhle digitalizovaný koncept zobrazování a ovládání s vylepšenými funkcemi konektivity. Inovativní osvětlovací technika hlavních reflektorů HD-Matrix-LED zvyšuje komfort i bezpečnost nového Porsche Cayenne.
S tolika novými technologiemi bylo nutné aplikovat komplexní testování tak, aby bylo možné dokonale vyladit komponenty, z nichž většina pochází ze zcela nového vývoje. „Nové Porsche Cayenne podrobujeme kompletnímu testovacímu programu, jako bychom ho vyvíjeli od nuly,“ vysvětluje vedoucí testovacího týmu Ralf Bosch. Vedle stále přesnějších virtuálních simulací je pro značku Porsche stále vysokou prioritou testování v reálném životě. Představuje totiž test, zda je nový model připraven pro trh. Během toho, co nazýváme kompletním testováním vozidel, je cílem zajistit provozní stabilitu a funkčnost všech komponentů a systémů při jejich interakci – v situacích, které zákazník zažívá i daleko „za hranou“. V průběhu testů odolnosti je životnost vozidla simulována v náročných podmínkách, které se v běžném provozu vyskytují jen zřídka. V každodenních podmínkách vozidla během několika měsíců ujedou více než 200 000 kilometrů v městském provozu, na okreskách a dálnicích.
Pro simulaci extrémních podmínek prototypy přirozeně cestují po celém světě s cílem otestovat kvalitu a odolnost v různých klimatických pásmech. Nový model Cayenne tak zavítal do Asie, Afriky, Evropy a USA. Celkem bylo najeto přes čtyři miliony testovacích kilometrů. „To, co požadujeme od nového Porsche Cayenne při ná-ročných off-roadových testech ve Španělsku, v písečných dunách Maroka nebo bě-hem velmi dynamických jízd na ledu ve Finsku či asfaltu Severní smyčky Nürburgringu není standard, který by běžný zákazník praktikoval,“ říká Dirk Lersch, šéf týmu prototypů a zkoušek pro model Cayenne. „Ale každý, kdo si koupí Porsche by měl vědět, že vydrží extrémní zátěž – bez ohledu na povrch, po němž jezdí.“ Nové Porsche Cayenne oslaví premiéru letos na jaře.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.