Mercedes-AMG C 63 S E Performance, nejsilnější čtyřválec světa + elektromotor = 680 koní a 1020 Nm

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 25. září 2022, 20:42 Google+

Pod kapotou C 63 bije pouze čtyřválcový motor spojený do plug-in hybridního ústrojí. Pohonná jednotka dává ale takový výkon, že by se za něj nemusel stydět ani přeplněný osmiválec.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-AMG C 63 S E Performance

Mercedes-AMG C 63 S E Performance | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Nová generace třídy C má pod svou kapotou výhradně čtyřválcové motory. Ani nejvýkonnější verze od AMG není výjimkou, Mercedes-AMG C 63 S E Performance i přes tento zjevný hendikep nabízí výkony z říše snů.

img-responsive

Mercedes-AMG C 63 S E Performance | foto: youtube.com

Pod přední kapotou našel své místo dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec ( M139l), který se tvůrcům podařilo naladit na výkon 350 kW (476 koní) a točivý moment 545 Nm. To jsou sama o sobě velmi zajímavá čísla. Spalovací motor je doplněn elektromotorem u zadní nápravy, který přidává kontinuální výkon 70 kW (95 koní) a 320 Nm. točivého momentu. Po dobu 10s je možné využít maximální výkon elektromotoru, který činí dokonce 150 kW (204 koní).

Ten je na zadní nápravě integrován společně s dvoustupňovou převodovkou a elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem. Tato převodovka řadí druhý stupeň ve 140 km/h, kdy otáčky elektromotoru dosahují přibližně 13.500 ot./min. Kromě zadních kol dokáže pohánět i ta přední.

Vzadu umístěný elektromotor čerpá energii z baterie s kapacitou 6,1 kWh. Čistě elektrický dojezd by se měl pohybovat okolo 13kilometrů a maximální rychlost má být 125 km/h.

img-responsive

Mercedes-AMG C 63 S E Performance | foto: youtube.com

Celkový systém 500 kW (680 koní) a točivý moment 1020 Nm. znamenají zrychlení na stovku za 3,4 s. Nejvyšší rychlost je za příplatek elektronicky omezena na 280 km/h u sedanu, u karosářského provedení kombi zasáhne omezovač již při 270 km/h. Bez příplatku je pro obě verze maximum obligátních 250 km/h.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes-AMG C 63 S E Performance, nejsilnější čtyřválec světa + elektromotor = 680 koní a 1020 Nm

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

ford ranger

Nejprodávanější evropský pick-up - Ford Ranger přijíždí v nové luxusní výbavě Platinum

Ilustrační foto

Proč se na mě lepí? Jak mají vypadat rozestupy

Nokian se ve střední Evropě zaměřuje na nabídku celoročních pnaumatik

Češi začínají hledat úspory, tahle volba nemusí být šťastnou

V rámci programu WheelSwap si cyklisté a kamioňáci vyzkoušeli jiný úhel pohledu na britské silnice

S koncem roku se zhoršuje viditelnost, platí to pro řidiče i chodce

on-line prodej

Ceny v bazarech budou dál klesat, ale očekáváme nepříjemnost

Ford Mustang Mach-E

TEST: Ford Mustang Mach-E - elektrická zadokolka se slušným dojezdem umí i pobavit

Volkswagen ID.4 GTX

Média: Volkswagen musí řešit zásadní problém, v Číně

Drako Dragon

Nové SUV Drako Dragon kombinuje výkon 1,47 MW se světlou výškou až 315 mm

Praga Bohema, český supersport s výkonem 700 koní

Praga nabídne nový supersport Bohema s výkonem 700 koní za 30 milionů Kč

Toyota Prius páté generace

Legenda se vrací: Toyota Prius páté generace

Toyota

Toyoty v příkopu a jeden mrtvý. Cvičení v Kolíně bylo až příliš realistické

DS 7 Crossback Louvre

TEST: DS 7 Louvre – stylové SUV, které upoutá jak designem, tak skvělým komfortem

Tesla Model X

Tesla svolává téměř 30 000 vozů Model X

Geely GE11

Základ pro polské elektromobily Izera dodá čínská Geely

Elan 01H - prototyp autobusu na vodíkový pohon

Za každou cenu, nový zákon zvýhodní nízkoemisní vozidla

reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz koncept EQ A

Mercedes si kvůli možnému přidělování plynu vyrábí součástky do zásoby

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nové SUV Drako Dragon kombinuje výkon 1,47 MW se světlou výškou až 315 mm

  2. Média: Volkswagen musí řešit zásadní problém, v Číně

  3. TEST: Ford Mustang Mach-E - elektrická zadokolka se slušným dojezdem umí i pobavit

  4. S koncem roku se zhoršuje viditelnost, platí to pro řidiče i chodce

  5. Proč se na mě lepí? Jak mají vypadat rozestupy

  6. Češi začínají hledat úspory, tahle volba nemusí být šťastnou

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud