Mercedes-AMG C 63 S E Performance, nejsilnější čtyřválec světa + elektromotor = 680 koní a 1020 Nm

Mercedes-AMG C 63 S E Performance
Mercedes-AMG C 63 S E Performance, foto: youtube.com
Petr Boháč , AutoRoad.cz 25. září 2022 20:42
Sdílej:

Pod kapotou C 63 bije pouze čtyřválcový motor spojený do plug-in hybridního ústrojí. Pohonná jednotka dává ale takový výkon, že by se za něj nemusel stydět ani přeplněný osmiválec.

Nová generace třídy C má pod svou kapotou výhradně čtyřválcové motory. Ani nejvýkonnější verze od AMG není výjimkou, Mercedes-AMG C 63 S E Performance i přes tento zjevný hendikep nabízí výkony z říše snů.

Pod přední kapotou našel své místo dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec ( M139l), který se tvůrcům podařilo naladit na výkon 350 kW (476 koní) a točivý moment 545 Nm. To jsou sama o sobě velmi zajímavá čísla. Spalovací motor je doplněn elektromotorem u zadní nápravy, který přidává kontinuální výkon 70 kW (95 koní) a 320 Nm. točivého momentu. Po dobu 10s je možné využít maximální výkon elektromotoru, který činí dokonce 150 kW (204 koní).

Ten je na zadní nápravě integrován společně s dvoustupňovou převodovkou a elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem. Tato převodovka řadí druhý stupeň ve 140 km/h, kdy otáčky elektromotoru dosahují přibližně 13.500 ot./min. Kromě zadních kol dokáže pohánět i ta přední.

Vzadu umístěný elektromotor čerpá energii z baterie s kapacitou 6,1 kWh. Čistě elektrický dojezd by se měl pohybovat okolo 13kilometrů a maximální rychlost má být 125 km/h.

Celkový systém 500 kW (680 koní) a točivý moment 1020 Nm. znamenají zrychlení na stovku za 3,4 s. Nejvyšší rychlost je za příplatek elektronicky omezena na 280 km/h u sedanu, u karosářského provedení kombi zasáhne omezovač již při 270 km/h. Bez příplatku je pro obě verze maximum obligátních 250 km/h.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.