Mercedes-AMG C 63 S E Performance, nejsilnější čtyřválec světa + elektromotor = 680 koní a 1020 Nm

Mercedes-AMG C 63 S E Performance
Mercedes-AMG C 63 S E Performance, foto: youtube.com
Petr Boháč , AutoRoad.cz 25. září 2022 20:42
Sdílej:

Pod kapotou C 63 bije pouze čtyřválcový motor spojený do plug-in hybridního ústrojí. Pohonná jednotka dává ale takový výkon, že by se za něj nemusel stydět ani přeplněný osmiválec.

Nová generace třídy C má pod svou kapotou výhradně čtyřválcové motory. Ani nejvýkonnější verze od AMG není výjimkou, Mercedes-AMG C 63 S E Performance i přes tento zjevný hendikep nabízí výkony z říše snů.

Pod přední kapotou našel své místo dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec ( M139l), který se tvůrcům podařilo naladit na výkon 350 kW (476 koní) a točivý moment 545 Nm. To jsou sama o sobě velmi zajímavá čísla. Spalovací motor je doplněn elektromotorem u zadní nápravy, který přidává kontinuální výkon 70 kW (95 koní) a 320 Nm. točivého momentu. Po dobu 10s je možné využít maximální výkon elektromotoru, který činí dokonce 150 kW (204 koní).

Ten je na zadní nápravě integrován společně s dvoustupňovou převodovkou a elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem. Tato převodovka řadí druhý stupeň ve 140 km/h, kdy otáčky elektromotoru dosahují přibližně 13.500 ot./min. Kromě zadních kol dokáže pohánět i ta přední.

Vzadu umístěný elektromotor čerpá energii z baterie s kapacitou 6,1 kWh. Čistě elektrický dojezd by se měl pohybovat okolo 13kilometrů a maximální rychlost má být 125 km/h.

Celkový systém 500 kW (680 koní) a točivý moment 1020 Nm. znamenají zrychlení na stovku za 3,4 s. Nejvyšší rychlost je za příplatek elektronicky omezena na 280 km/h u sedanu, u karosářského provedení kombi zasáhne omezovač již při 270 km/h. Bez příplatku je pro obě verze maximum obligátních 250 km/h.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?