Pod kapotou C 63 bije pouze čtyřválcový motor spojený do plug-in hybridního ústrojí. Pohonná jednotka dává ale takový výkon, že by se za něj nemusel stydět ani přeplněný osmiválec.
Nová generace třídy C má pod svou kapotou výhradně čtyřválcové motory. Ani nejvýkonnější verze od AMG není výjimkou, Mercedes-AMG C 63 S E Performance i přes tento zjevný hendikep nabízí výkony z říše snů.
Pod přední kapotou našel své místo dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec ( M139l), který se tvůrcům podařilo naladit na výkon 350 kW (476 koní) a točivý moment 545 Nm. To jsou sama o sobě velmi zajímavá čísla. Spalovací motor je doplněn elektromotorem u zadní nápravy, který přidává kontinuální výkon 70 kW (95 koní) a 320 Nm. točivého momentu. Po dobu 10s je možné využít maximální výkon elektromotoru, který činí dokonce 150 kW (204 koní).
Ten je na zadní nápravě integrován společně s dvoustupňovou převodovkou a elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem. Tato převodovka řadí druhý stupeň ve 140 km/h, kdy otáčky elektromotoru dosahují přibližně 13.500 ot./min. Kromě zadních kol dokáže pohánět i ta přední.
Vzadu umístěný elektromotor čerpá energii z baterie s kapacitou 6,1 kWh. Čistě elektrický dojezd by se měl pohybovat okolo 13kilometrů a maximální rychlost má být 125 km/h.
Celkový systém 500 kW (680 koní) a točivý moment 1020 Nm. znamenají zrychlení na stovku za 3,4 s. Nejvyšší rychlost je za příplatek elektronicky omezena na 280 km/h u sedanu, u karosářského provedení kombi zasáhne omezovač již při 270 km/h. Bez příplatku je pro obě verze maximum obligátních 250 km/h.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?