Lexus odhalil fotografie svého nového sportovního vozu, který má navázat na úžasný supersport LFA. Novinka prozatím nedostala jméno a tak ji říkají Electric Supercar. Výrobce slibuje, že produkční verze obdrží nejmodernější baterii, která má zajistit působivý dojezd.
Žádné konkrétní technické podrobnosti o slibném elektromobilu zatím nebyly zveřejněny. Ví se pouze to, že bude používat nejmodernější baterie (solid-state battery). Ve srovnání se současnými lithium-iontovými bateriemi se může pochlubit lehčí konstrukcí a vylepšenou účinností. Hovoří se o tom,že by nový Lexus s takovouto baterií mohl mít dojezd asi 695 kilometrů.
Výrobce také naznačil použití velmi výkonných elektromotorů , která vozu umožní zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 2 s. Mimochodem, společnost slíbila, že všechny tyto technologie dříve nebo později rozšiří i do ostatních modelů značky. Dá se předpokládat, že kromě v Lexusu by se mohli objevit i v lidovějšch vozech od Toyoty.
Design: Electric Supercar má velmi jasný a nezaměnitelný vnější design. Vyznačuje se dlouhou kapotou a pozvolna se snižující střechou. Jisté totožné designové prvky můžeme vidět při pohledu zepředu, tak i ze zadu.
Mimochodem, sám Lexus nazval první sériovou verzi elektromobilu ideovým nástupcem ikonického modelu LFA - supersportovní vůz s benzinovým motorem V10 o objemu 4,8 litrů umístěným uprostřed a pohonem zadních kol. Mezi roky 2011 a 2013 jich bylo smontováno pouze 500. Výrobce slibuje, že mu elektrická novinka neustoupí ani po stránce komfortu, ani dynamiky.
Připomeňme , že nadějný bateriový supercar se poprvé krátce ukázal na konci loňského roku. Tehdy Toyoty „spustila“ makety 15 nových modelů najednou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.