Možnosti využití pick-upu jsou nekonečně rozmanité, ať se jedná o přepravu léků a potravin do odlehlých končin, ochranu divokých zvířat v afrických savanách nebo záchranu života na pláži. Mezi přednosti nového modelu Volkswagen Amarok budou bezpochyby patřit jeho mnohostrannost a terénní vlastnosti, které uplatní v různých zátěžových situacích – od stavenišť až po obtížně sjízdné cesty. Prémiový pick-up, vyvíjený týmy v Austrálii a Evropě, se bude vyrábět v Jižní Africe. Volkswagen Užitkové vozy oslaví světovou premiéru nového modelu Amarok v roce 2022, na český trh bude uveden v první polovině roku 2023.
Je jedno, zda v Jižní Africe nebo v Austrálii, či na jiném kontinentu, pick-upy jsou všude jasným vyjádřením postoje k životu. A mají v něm své pevné místo, protože bez těchto odolných a praktických automobilů by nebylo možné řadu úkolů vůbec zvládnout. Je-li výzvou velký náklad, náročná cesta nebo neschůdný terén, každý řidič v takových situacích vždy ocení pick-up, na který se může spolehnout. Amarok se například již od roku 2011 používá při ochraně zvířat v Jižní Africe. Volkswagen Užitkové vozy je totiž partnerem nadace WFA (Wilderness Foundation Africa), která se věnuje důležité ochraně nosorožců.
Zcela nový vůz s „jasnou DNA Volkswagenu“
Nový Amarok je schopným a všestranným automobilem, který navíc skvěle vypadá. Za tím stojí nejen zcela nový zevnějšek a interiér, ale také ještě rozsáhlejší technická výbava, která přijde vhod nejen při práci. „Amarok umožní i to, co se leckde zdá být na první pohled nemožné. Svým uživatelům usnadní život tím, že je bude podporovat v zaměstnání i každodenním životě,“ říká Jakub Šebesta, ředitel značky Volkswagen Užitkové vozy v České republice. „Amarok totiž nabídne řešení, která našim zákazníkům umožní dosáhnout vytyčených cílů – a to především v náročných podmínkách.“ Třetí generace tohoto modelu nabídne mnohem více asistenčních systémů a zákazníky přesvědčí také v oblasti konektivity. Nový Amarok přinese v roce 2022 do svého segmentu dosud nevídané inovace. A samozřejmě ani v nové podobě se nezastaví před těžko přístupným terénem.
Jako všestranný model v portfoliu značky Volkswagen Užitkové vozy zaujme nový Amarok přesvědčivými liniemi a celkovým vzhledem. „Nový Amarok se zřetelně odlišuje výraznou přídí, a především nezaměnitelným X designem. Všechny tyto prvky umocňují vůdčí ambice tohoto modelu,“ potvrzuje Albert-Johann Kirzinger, šéfdesignér značky Volkswagen Užitkové vozy. „Robustnosti a síle nového Amaroku jsme dodali jasný výraz – čistou DNA Volkswagenu v interiéru i exteriéru.“ Z toho vyplývá sebevědomí modelu Amarok, který vizuálně ohromí širokou hrudí a praktickými detaily.
Volkswagen Užitkové vozy uvedl model Amarok do sériové výroby v roce 2010. Prémiový pick-up se vyráběl v Hannoveru a jeho výroba dodnes pokračuje v argentinském závodě Pacheco. Produkci nejnovější verze zajistí jihoafrický závod Silverton. V uplynulém desetiletí nalezlo na celém světě své majitele více než 800 000 vozů Amarok, které pomáhají řešit každodenní výzvy na mnoha kontinentech.
Na jižní polokouli se model Amarok i nadále prodává. Skvělé jméno si udělal jako dosud jediný pick-up segmentu B poháněný vznětovými motory V6. Zákazníci v České republice budou moci nový Amarok objednávat od roku 2023.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?