Možnosti využití pick-upu jsou nekonečně rozmanité, ať se jedná o přepravu léků a potravin do odlehlých končin, ochranu divokých zvířat v afrických savanách nebo záchranu života na pláži. Mezi přednosti nového modelu Volkswagen Amarok budou bezpochyby patřit jeho mnohostrannost a terénní vlastnosti, které uplatní v různých zátěžových situacích – od stavenišť až po obtížně sjízdné cesty. Prémiový pick-up, vyvíjený týmy v Austrálii a Evropě, se bude vyrábět v Jižní Africe. Volkswagen Užitkové vozy oslaví světovou premiéru nového modelu Amarok v roce 2022, na český trh bude uveden v první polovině roku 2023.
Je jedno, zda v Jižní Africe nebo v Austrálii, či na jiném kontinentu, pick-upy jsou všude jasným vyjádřením postoje k životu. A mají v něm své pevné místo, protože bez těchto odolných a praktických automobilů by nebylo možné řadu úkolů vůbec zvládnout. Je-li výzvou velký náklad, náročná cesta nebo neschůdný terén, každý řidič v takových situacích vždy ocení pick-up, na který se může spolehnout. Amarok se například již od roku 2011 používá při ochraně zvířat v Jižní Africe. Volkswagen Užitkové vozy je totiž partnerem nadace WFA (Wilderness Foundation Africa), která se věnuje důležité ochraně nosorožců.
Zcela nový vůz s „jasnou DNA Volkswagenu“
Nový Amarok je schopným a všestranným automobilem, který navíc skvěle vypadá. Za tím stojí nejen zcela nový zevnějšek a interiér, ale také ještě rozsáhlejší technická výbava, která přijde vhod nejen při práci. „Amarok umožní i to, co se leckde zdá být na první pohled nemožné. Svým uživatelům usnadní život tím, že je bude podporovat v zaměstnání i každodenním životě,“ říká Jakub Šebesta, ředitel značky Volkswagen Užitkové vozy v České republice. „Amarok totiž nabídne řešení, která našim zákazníkům umožní dosáhnout vytyčených cílů – a to především v náročných podmínkách.“ Třetí generace tohoto modelu nabídne mnohem více asistenčních systémů a zákazníky přesvědčí také v oblasti konektivity. Nový Amarok přinese v roce 2022 do svého segmentu dosud nevídané inovace. A samozřejmě ani v nové podobě se nezastaví před těžko přístupným terénem.
Jako všestranný model v portfoliu značky Volkswagen Užitkové vozy zaujme nový Amarok přesvědčivými liniemi a celkovým vzhledem. „Nový Amarok se zřetelně odlišuje výraznou přídí, a především nezaměnitelným X designem. Všechny tyto prvky umocňují vůdčí ambice tohoto modelu,“ potvrzuje Albert-Johann Kirzinger, šéfdesignér značky Volkswagen Užitkové vozy. „Robustnosti a síle nového Amaroku jsme dodali jasný výraz – čistou DNA Volkswagenu v interiéru i exteriéru.“ Z toho vyplývá sebevědomí modelu Amarok, který vizuálně ohromí širokou hrudí a praktickými detaily.
Volkswagen Užitkové vozy uvedl model Amarok do sériové výroby v roce 2010. Prémiový pick-up se vyráběl v Hannoveru a jeho výroba dodnes pokračuje v argentinském závodě Pacheco. Produkci nejnovější verze zajistí jihoafrický závod Silverton. V uplynulém desetiletí nalezlo na celém světě své majitele více než 800 000 vozů Amarok, které pomáhají řešit každodenní výzvy na mnoha kontinentech.
Na jižní polokouli se model Amarok i nadále prodává. Skvělé jméno si udělal jako dosud jediný pick-up segmentu B poháněný vznětovými motory V6. Zákazníci v České republice budou moci nový Amarok objednávat od roku 2023.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?