Možnosti využití pick-upu jsou nekonečně rozmanité, ať se jedná o přepravu léků a potravin do odlehlých končin, ochranu divokých zvířat v afrických savanách nebo záchranu života na pláži. Mezi přednosti nového modelu Volkswagen Amarok budou bezpochyby patřit jeho mnohostrannost a terénní vlastnosti, které uplatní v různých zátěžových situacích – od stavenišť až po obtížně sjízdné cesty. Prémiový pick-up, vyvíjený týmy v Austrálii a Evropě, se bude vyrábět v Jižní Africe. Volkswagen Užitkové vozy oslaví světovou premiéru nového modelu Amarok v roce 2022, na český trh bude uveden v první polovině roku 2023.
Je jedno, zda v Jižní Africe nebo v Austrálii, či na jiném kontinentu, pick-upy jsou všude jasným vyjádřením postoje k životu. A mají v něm své pevné místo, protože bez těchto odolných a praktických automobilů by nebylo možné řadu úkolů vůbec zvládnout. Je-li výzvou velký náklad, náročná cesta nebo neschůdný terén, každý řidič v takových situacích vždy ocení pick-up, na který se může spolehnout. Amarok se například již od roku 2011 používá při ochraně zvířat v Jižní Africe. Volkswagen Užitkové vozy je totiž partnerem nadace WFA (Wilderness Foundation Africa), která se věnuje důležité ochraně nosorožců.
Zcela nový vůz s „jasnou DNA Volkswagenu“
Nový Amarok je schopným a všestranným automobilem, který navíc skvěle vypadá. Za tím stojí nejen zcela nový zevnějšek a interiér, ale také ještě rozsáhlejší technická výbava, která přijde vhod nejen při práci. „Amarok umožní i to, co se leckde zdá být na první pohled nemožné. Svým uživatelům usnadní život tím, že je bude podporovat v zaměstnání i každodenním životě,“ říká Jakub Šebesta, ředitel značky Volkswagen Užitkové vozy v České republice. „Amarok totiž nabídne řešení, která našim zákazníkům umožní dosáhnout vytyčených cílů – a to především v náročných podmínkách.“ Třetí generace tohoto modelu nabídne mnohem více asistenčních systémů a zákazníky přesvědčí také v oblasti konektivity. Nový Amarok přinese v roce 2022 do svého segmentu dosud nevídané inovace. A samozřejmě ani v nové podobě se nezastaví před těžko přístupným terénem.
Jako všestranný model v portfoliu značky Volkswagen Užitkové vozy zaujme nový Amarok přesvědčivými liniemi a celkovým vzhledem. „Nový Amarok se zřetelně odlišuje výraznou přídí, a především nezaměnitelným X designem. Všechny tyto prvky umocňují vůdčí ambice tohoto modelu,“ potvrzuje Albert-Johann Kirzinger, šéfdesignér značky Volkswagen Užitkové vozy. „Robustnosti a síle nového Amaroku jsme dodali jasný výraz – čistou DNA Volkswagenu v interiéru i exteriéru.“ Z toho vyplývá sebevědomí modelu Amarok, který vizuálně ohromí širokou hrudí a praktickými detaily.
Volkswagen Užitkové vozy uvedl model Amarok do sériové výroby v roce 2010. Prémiový pick-up se vyráběl v Hannoveru a jeho výroba dodnes pokračuje v argentinském závodě Pacheco. Produkci nejnovější verze zajistí jihoafrický závod Silverton. V uplynulém desetiletí nalezlo na celém světě své majitele více než 800 000 vozů Amarok, které pomáhají řešit každodenní výzvy na mnoha kontinentech.
Na jižní polokouli se model Amarok i nadále prodává. Skvělé jméno si udělal jako dosud jediný pick-up segmentu B poháněný vznětovými motory V6. Zákazníci v České republice budou moci nový Amarok objednávat od roku 2023.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.