Ford ukázal nový Focus. Pro dynamiku musíte jít do ST, prioritou luxus a ohled na planetu

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 15. října 2021, 00:10 Google+

Ford včera poprvé představil nový Focus, rodinný vůz střední velikosti s expresivním novým designem, úspornými elektrifikovanými pohony a nejmodernější konektivitou i asistenčními technologiemi. Nová podoba designové filozofie Fordu, orientované na člověka a jeho potřeby, uděluje novému Focusu ještě odvážnější a sebevědomější výraz. Varianty Titanium, ST-Line a Active jsou vzájemně více odlišené. Na přání jsou k dispozici rozšiřující sady výbavy X a Vignale, jež přinášejí ještě více luxusu spolu s exkluzivními designovými prvky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford představuje novou generaci úspěšného modelu Focus

Ford představuje novou generaci úspěšného modelu Focus | foto: Ford

Sdílejte článek

Nový Focus dostal také novou generaci komunikačního, zábavního a ovládacího systému SYNC 4 s cloudovou navigací a hlasovým ovládáním s online připojením a schopností rozumět běžné řeči. Zcela nová obrazovka systému SYNC 4 je při úhlopříčce 13,2 palce (33,5 cm) největší v segmentu a její intuitivní rozhraní usnadňuje ovládání rozsáhlého spektra jízdních i komfortních funkcí. S touto technologií je zároveň spojena možnost využívat bezdrátových aktualizací Ford Power-Up, díky nimž se bude funkčnost vozu v průběhu času dále rozvíjet.

img-responsive

Ford představuje novou generaci úspěšného modelu Focus | foto: Ford

img-responsive

Ford představuje novou generaci úspěšného modelu Focus | foto: Ford

Do Focusu zároveň přichází několik nových asistenčních technologií, mezi nimi asistent mrtvých úhlů, který vedle samotného monitorování mrtvých úhlů dokáže také v případě, že se řidič chystá přejet do souběžného pruhu, v němž se aktuálně nachází jiné vozidlo, vyvinout do řízení opačný impuls, aby jej od záměru odradil.

img-responsive

Ford představuje novou generaci úspěšného modelu Focus | foto: Ford

Nový Focus dále poprvé umožní kombinovat úsporné mild-hybridní motorizace EcoBoost Hybrid o výkonu až 114 kW (155 k) se samočinnou převodovkou. Jedná se o sedmistupňovou dvouspojkovou skříň Powershift, jejíž konstrukce ve spojení s dynamickým charakterem elektrifikovaného pohonu zaručuje pro Focus typický požitek z jízdy.

Zavazadlový prostor Focusu kombi o objemu až 1653 litrů4 nabízí v reakci na zpětnou vazbu zákazníků ještě více praktičnosti. Má novou „mokrou“ zónu, která se snadno čistí, a vertikální oddělovač. V nabídce nadále zůstává i prostorný a praktický pětidveřový hatchback.

img-responsive

Ford představuje novou generaci úspěšného modelu Focus | foto: Ford

img-responsive

Ford představuje novou generaci úspěšného modelu Focus | foto: Ford

img-responsive

Ford představuje novou generaci úspěšného modelu Focus | foto: Ford

Ford současně představil i nový Focus ST, vyvinutý oddělením Ford Performance. Vyznačuje se ještě sportovnějším vzhledem karoserie a kol, nepřehlédnutelným zeleným lakem Mean a novými sportovními sedadly, vyvinutými ve vlastní režii Fordu. K dispozici bude s výkonným zážehovým motorem 2.3 EcoBoost, přeplňovaným dvoucestným turbodmychadlem s anti-lag systémem a nejvyšším výkonem 206 kW (280 k) a točivým momentem 420 Nm. K dispozici bude v karosářských variantách hatchback i kombi.

img-responsive

Ford představuje novou generaci úspěšného modelu Focus ST | foto: Ford

img-responsive

Ford představuje novou generaci úspěšného modelu Focus ST | foto: Ford

img-responsive

Ford představuje novou generaci úspěšného modelu Focus ST | foto: Ford

„Úspěšný příběh Focusu se píše již déle než 20 let. Jeho kouzlo vždy spočívalo v atraktivním designu a prvotřídních jízdních vlastnostech,“ řekl Roelant de Waard, ředitel divize osobních vozů ve Ford of Europe. „Díky nové generaci SYNC 4 s online navigací a největší obrazovkou v segmentu se majitelé nového Focusu mohou těšit na rozšířenou digitální zkušenost, která se hladce prováže s jejich životem.“

Vytisknout

Diskuze: Ford ukázal nový Focus. Pro dynamiku musíte jít do ST, prioritou luxus a ohled na planetu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut z roku 1955 se stal nejdražším prodaným automobilem všech dob

Svět má nového nejdražšího veterána. Ferrari pokořil odvěký rival

MG EHS

Závodní premiéra nového MG EHS s výkonem 258 koní

Brabus Marine Shadow 300 Edition One

Brabus nejsou jen nabušené Mercedesy, Shadow 300 Edition One je toho důkazem

Ford Ranger Raptor

Máte zálusk na nového Raptora? Ode dneška si jej můžete objednat či nakonfigurovat

Česká chata na kolech je zajímavou alternativou

Česká chata na kolech je zajímavou alternativou

Prosklená budova ředitelství automobilky Renault v Boulogne-Billancourt

Renault se rozhodl stáhnout z Ruska, ale nechal si zadní vrátka otevřená

Ilustrační foto

Ceny zánovních aut narazily na strop a poprvé za dva roky klesají, ale...

Hyundai i20 N

TEST: Hyundai I20 N – pořádně nabroušená nákupní taška, jde o krále malých hothatchů?

on-line prodej

Ojetá auta v zemích V4? Lidé kroutí hlavami

renault kangoo

Radikální názory politiků vůči Rusku Renault nesdílí, hledá řešení

Lexus UX představuje stylový a všestranný městský crossover

Modernizovaný Lexus UX přinese spoustu novinek

e-skútr HECHT

Skútr je skvělý pro práci i zábavu, jeho provoz má ale i druhou stranu mince

Ilustrační foto

Jak vybrat havarijní pojistku?

Honda ZR-V

První zmínky o zcela novém SUV automobilky Honda

Legendy

Už máte vstupenky na Legendy 2022? Můžete si je zakoupit nyní z pohodlí domova

reklama

Doporučujeme

Obytný GAZ Sadko Next

Cool obytňák z Ruska, projede všude a má i kamínka na dřevo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Hyundai I20 N – pořádně nabroušená nákupní taška, jde o krále malých hothatchů?

  2. Modernizovaný Lexus UX přinese spoustu novinek

  3. Radikální názory politiků vůči Rusku Renault nesdílí, hledá řešení

  4. Česká chata na kolech je zajímavou alternativou

  5. Ceny zánovních aut narazily na strop a poprvé za dva roky klesají, ale...

  6. Renault se rozhodl stáhnout z Ruska, ale nechal si zadní vrátka otevřená

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud