Ford včera poprvé představil nový Focus, rodinný vůz střední velikosti s expresivním novým designem, úspornými elektrifikovanými pohony a nejmodernější konektivitou i asistenčními technologiemi. Nová podoba designové filozofie Fordu, orientované na člověka a jeho potřeby, uděluje novému Focusu ještě odvážnější a sebevědomější výraz. Varianty Titanium, ST-Line a Active jsou vzájemně více odlišené. Na přání jsou k dispozici rozšiřující sady výbavy X a Vignale, jež přinášejí ještě více luxusu spolu s exkluzivními designovými prvky.
Nový Focus dostal také novou generaci komunikačního, zábavního a ovládacího systému SYNC 4 s cloudovou navigací a hlasovým ovládáním s online připojením a schopností rozumět běžné řeči. Zcela nová obrazovka systému SYNC 4 je při úhlopříčce 13,2 palce (33,5 cm) největší v segmentu a její intuitivní rozhraní usnadňuje ovládání rozsáhlého spektra jízdních i komfortních funkcí. S touto technologií je zároveň spojena možnost využívat bezdrátových aktualizací Ford Power-Up, díky nimž se bude funkčnost vozu v průběhu času dále rozvíjet.
Do Focusu zároveň přichází několik nových asistenčních technologií, mezi nimi asistent mrtvých úhlů, který vedle samotného monitorování mrtvých úhlů dokáže také v případě, že se řidič chystá přejet do souběžného pruhu, v němž se aktuálně nachází jiné vozidlo, vyvinout do řízení opačný impuls, aby jej od záměru odradil.
Nový Focus dále poprvé umožní kombinovat úsporné mild-hybridní motorizace EcoBoost Hybrid o výkonu až 114 kW (155 k) se samočinnou převodovkou. Jedná se o sedmistupňovou dvouspojkovou skříň Powershift, jejíž konstrukce ve spojení s dynamickým charakterem elektrifikovaného pohonu zaručuje pro Focus typický požitek z jízdy.
Zavazadlový prostor Focusu kombi o objemu až 1653 litrů4 nabízí v reakci na zpětnou vazbu zákazníků ještě více praktičnosti. Má novou „mokrou“ zónu, která se snadno čistí, a vertikální oddělovač. V nabídce nadále zůstává i prostorný a praktický pětidveřový hatchback.
Ford současně představil i nový Focus ST, vyvinutý oddělením Ford Performance. Vyznačuje se ještě sportovnějším vzhledem karoserie a kol, nepřehlédnutelným zeleným lakem Mean a novými sportovními sedadly, vyvinutými ve vlastní režii Fordu. K dispozici bude s výkonným zážehovým motorem 2.3 EcoBoost, přeplňovaným dvoucestným turbodmychadlem s anti-lag systémem a nejvyšším výkonem 206 kW (280 k) a točivým momentem 420 Nm. K dispozici bude v karosářských variantách hatchback i kombi.
„Úspěšný příběh Focusu se píše již déle než 20 let. Jeho kouzlo vždy spočívalo v atraktivním designu a prvotřídních jízdních vlastnostech,“ řekl Roelant de Waard, ředitel divize osobních vozů ve Ford of Europe. „Díky nové generaci SYNC 4 s online navigací a největší obrazovkou v segmentu se majitelé nového Focusu mohou těšit na rozšířenou digitální zkušenost, která se hladce prováže s jejich životem.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?