Nový Ranger Raptor Special Edition rozšiřuje impozantní exteriér a prémiový interiér standardního provedení o nové stylingové prvky v podobě výrazných barevných pruhů nebo červených detailů. Tato exkluzivní limitovaná edice je hlavní hvězdou nového filmu „The Good, The Bad and the Bad-RSE“, v němž demonstruje svůj „drsný“ charakter a terénní schopnosti v kulisách spaghetti westernu a dorazí k evropským prodejcům Ford v prosinci 2021.
Novinka se bude vyrábět v omezeném počtu, aby zůstala zachována její exkluzivita. Ze sdělení Fordu vyplývá, že Ranger Raptor vyvinula divize Ford Performance jako vrcholné provedení pick-upu Ranger. Jeho robustní podvozek, speciální pneumatiky a výkonný vznětový motor EcoBlue oslovují vyznavače outdoorových dobrodružství i nadšence do jízdy v terénu.
„Nový Ranger Raptor Special Edition uděluje našemu ‚drsňáckému‘ trucku ještě dramatičtější vzhled. Díky specifickým detailům exteriéru i v kabině je náš sportovní terénní pick-up ještě výraznější a lákavější,“ řekl Stefan Muenzinger, evropský ředitel Ford Performance. „Jeho účinkování ve vlastním spaghetti westernu je pro nás perfektní způsob, jak styl i terénní vlastnosti Rangeru Raptor Special Edition předvést.“
Vzhled, který nenechá nikoho chladným
Ať už je lakován modrou Performance, šedou Conquer nebo bílou Frozen, vždy je nový Ranger Special Edition dekorován párem matně černých pruhů lemovaných červenými kontrastními linkami. Pruhy se objevují nejen na kapotě motoru, ale také na střeše, zadním víku korby, bočních partiích i zadních blatnících.
Přední tažná oka jsou vyvedena v červeném odstínu, zatímco rozšířené lemy blatníků, nárazníky, aerodynamický rám za kabinou, kliky i maska chladiče s nápisem FORD mají matně černou povrchovou úpravu, která speciální edici uděluje ještě působivější vzhled než šedé exteriérové detaily standardního Raptoru.
Interiér působí ještě sportovněji díky červeným švům na volantu, sedadlech, palubní desce i dveřních výplních. Standardně dodávána sedadla potažená materiály kombinující kůži, velur a vinyl zajišťují pohodlí i vedení těla jak v těžkém terénu, tak na hladké dálnici. Exkluzivitu podtrhuje provedení palubní desky v barvě Raceway Grey, vyhrazené pouze pro verzi Special Edition.
Podvozek Rangeru Special Edition se neliší od standardního Raptoru. Má tak o 150 mm širší rozchod kol a o 51 mm vyšší světlost než Ranger XLT. Naladěný je s ohledem na specifické požadavky, které na vůz klade rychlá sportovní jízda po nezpevněném povrchu.
Přední trojúhelníková ramena i zadní víceprvkové zavěšení jsou vyrobeny z hliníku. Tlumiče pérování FOX disponují technologií Position Sensitive Damping, která reguluje jejich účinek v závislosti na míře stlačení. Maximální záběr na volném podkladu zajišťují All-terrain pneumatiky General Grabber AT3.
Ranger Raptor Special Edition je poháněn dvojitě přeplňovaným vznětovým motorem 2.0 EcoBlue o výkonu 157 kW (213 k) a točivém momentu 500 Nm.1 Desetistupňovou samočinnou převodovku má vůz společnou se sportovním vozem Ford Mustang. Systém Terrain Management pomáhá řidičům zvládnout širokou škálu povrchů a provozních scénářů. Specialitou Raptoru je režim Baja, pojmenovaný po slavné pouštní rallye Baja 1000. Už z toho je zřejmé, že je navržen specificky pro optimální výkon v terénu.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.