Nový Ranger Raptor Special Edition rozšiřuje impozantní exteriér a prémiový interiér standardního provedení o nové stylingové prvky v podobě výrazných barevných pruhů nebo červených detailů. Tato exkluzivní limitovaná edice je hlavní hvězdou nového filmu „The Good, The Bad and the Bad-RSE“, v němž demonstruje svůj „drsný“ charakter a terénní schopnosti v kulisách spaghetti westernu a dorazí k evropským prodejcům Ford v prosinci 2021.
Novinka se bude vyrábět v omezeném počtu, aby zůstala zachována její exkluzivita. Ze sdělení Fordu vyplývá, že Ranger Raptor vyvinula divize Ford Performance jako vrcholné provedení pick-upu Ranger. Jeho robustní podvozek, speciální pneumatiky a výkonný vznětový motor EcoBlue oslovují vyznavače outdoorových dobrodružství i nadšence do jízdy v terénu.
„Nový Ranger Raptor Special Edition uděluje našemu ‚drsňáckému‘ trucku ještě dramatičtější vzhled. Díky specifickým detailům exteriéru i v kabině je náš sportovní terénní pick-up ještě výraznější a lákavější,“ řekl Stefan Muenzinger, evropský ředitel Ford Performance. „Jeho účinkování ve vlastním spaghetti westernu je pro nás perfektní způsob, jak styl i terénní vlastnosti Rangeru Raptor Special Edition předvést.“
Vzhled, který nenechá nikoho chladným
Ať už je lakován modrou Performance, šedou Conquer nebo bílou Frozen, vždy je nový Ranger Special Edition dekorován párem matně černých pruhů lemovaných červenými kontrastními linkami. Pruhy se objevují nejen na kapotě motoru, ale také na střeše, zadním víku korby, bočních partiích i zadních blatnících.
Přední tažná oka jsou vyvedena v červeném odstínu, zatímco rozšířené lemy blatníků, nárazníky, aerodynamický rám za kabinou, kliky i maska chladiče s nápisem FORD mají matně černou povrchovou úpravu, která speciální edici uděluje ještě působivější vzhled než šedé exteriérové detaily standardního Raptoru.
Interiér působí ještě sportovněji díky červeným švům na volantu, sedadlech, palubní desce i dveřních výplních. Standardně dodávána sedadla potažená materiály kombinující kůži, velur a vinyl zajišťují pohodlí i vedení těla jak v těžkém terénu, tak na hladké dálnici. Exkluzivitu podtrhuje provedení palubní desky v barvě Raceway Grey, vyhrazené pouze pro verzi Special Edition.
Podvozek Rangeru Special Edition se neliší od standardního Raptoru. Má tak o 150 mm širší rozchod kol a o 51 mm vyšší světlost než Ranger XLT. Naladěný je s ohledem na specifické požadavky, které na vůz klade rychlá sportovní jízda po nezpevněném povrchu.
Přední trojúhelníková ramena i zadní víceprvkové zavěšení jsou vyrobeny z hliníku. Tlumiče pérování FOX disponují technologií Position Sensitive Damping, která reguluje jejich účinek v závislosti na míře stlačení. Maximální záběr na volném podkladu zajišťují All-terrain pneumatiky General Grabber AT3.
Ranger Raptor Special Edition je poháněn dvojitě přeplňovaným vznětovým motorem 2.0 EcoBlue o výkonu 157 kW (213 k) a točivém momentu 500 Nm.1 Desetistupňovou samočinnou převodovku má vůz společnou se sportovním vozem Ford Mustang. Systém Terrain Management pomáhá řidičům zvládnout širokou škálu povrchů a provozních scénářů. Specialitou Raptoru je režim Baja, pojmenovaný po slavné pouštní rallye Baja 1000. Už z toho je zřejmé, že je navržen specificky pro optimální výkon v terénu.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!